Inlägg från: kakanssmulor |Visa alla inlägg
  • kakanssmulor

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Miaomiao va tråkigt med mensen :(

Å Fiskarheden har fina hus och kul med nått eget Sötebröd! Vi bor ett gammalt hus från 1909 där ingenting är enkelt att bygga/rusta tyvärr. Men stora rum på övervåningen som tur är så vi kan nog ordna fram ett till sovrum om det skulle behövas :) 

• kakanssmulor

Va roligt att vi är några stycken nu alla är ju självklart välkomna ??

Minahjärtan0906 va spännande med dina symptom vågar du testa före eller väntar du på BMI? Vi planerar väldigt mycket jag och min man så denna gång är inget undantag tror jag har räknat, läst på och sökt på ALLT men sån är jag ????

• kakanssmulor
    kakanssmulor skrev 2015-01-25 18:05:12 följande:

Va roligt att vi är några stycken nu alla är ju självklart välkomna ??

Minahjärtan0906 va spännande med dina symptom vågar du testa före eller väntar du på BMI? Vi planerar väldigt mycket jag och min man så denna gång är inget undantag tror jag har räknat, läst på och sökt på ALLT men sån är jag ????

minahjärtan0609 skrev 2015-01-25 21:57:10 följande:

[/quote]

Nej jag väntar en vecka till med att testa. Vi är precis likadana. Vi har kalkylerat föräldrarledighet, pratat om hur vi gör med huset osv.. Försöker hålla mig lugn och tänka att det kommer bli så bra.

Va konstigt att det blir en massa frågetecken efter när jag gör en smiley gubbe :)

Ja jag kan vakna på natten ibland nu och tänka vad sjutton ger vi oss in på men försöker också hålla mig lugn det är ju nått vi vill så gärna så varför skull det bli fel. :)

• kakanssmulor

Hej tjejer hur mår ni och hur går det för er?

Här har det blivit väldigt mycket jobb och vår äldsta har börjat på en ny aktivitet som tar lite tid. I måndags började jag jobba 100% igen och kommer nu göra det fram till vi får en bebis. Kan känna lite oro och skuld till min arbetsgivare för dom räknar nog stenhårt med att vi är klara, dom lägger stora och långa uppdrag skickar en på kurs mm. Fast ingen i vår närmsta omgivning tror nog vi planerar för en tredje heller så det blir en ordentlig överraskning sen :) 

• kakanssmulor
    malink80 skrev 2015-01-29 09:18:43 följande:

Får man vara med här Skrattande  Vi planerar också för nr 3. Tog sista minipillret 15jan och jag fick jättestarkt streck på äl testet igår morse, idag är det liiiite svagare. Visst har jag äl idag eller imorgon då? tänkte så jag fattat det rätt....

Hej Välkommen! :) Om jag har förstått det rätt har du äl idag om det visade starkt igår men jag är absolut ingen expert. Jag ska testa igen den här månaden med äl stickor och se om den appen jag har stämmer överens med det :)
  • kakanssmulor

Så här läste jag i en annan tråd malink80 :)

Om resultatstrecket är lika starkt eller starkare än referensstrecket har LH-stegringen börjat och du är som mest fruktsam de närmaste 2 dagarna. Om du har samlag någon gång under de närmaste 48 timmarna ökar alltså dina möjligheter att bli gravid.

• kakanssmulor
    malink80 skrev 2015-01-29 15:26:01 följande:
    ok =)   Sen när strecket börjar försvinna då? Tänkte mest om man kan börja ta det lugnt då Tungan uteCool  För stegringen va ju igår morse, sen vet ju inte ja hur länge innan dess det hade visat på stickan men det höll i sig å va bara mkt svagare imorse å nu mkt svagare
    OM jag förstår det rätt och det är inte säkert, så tror jag man är mest fertil efter stegringen i ca 24-36 timmar så det är nog bara att köra nu Tungan ute
  • kakanssmulor
    Massor skrev 2015-01-29 15:21:44 följande:

Här vill jag gärna vara med! Vi har precis beslutat oss för att försöka på en trea. Plockar bort spiralen på måndag. Vi har en son som blir 5 i år och en dotter som blir 3. Har valet varit enkelt för er, om ni ska försöka på en trea? Jag har velat en tid fram och tillbaka eftersom att allt är "smidigt" nu :). Men så bara föll allt på plats och en trea skulle göra familjen komplett.

Välkommen massor Glad jag har alltid varit öppen för att skaffa fler än två barn och så barnkär som min man är skulle han nog kunna skaffa 100. Vi har väl mest funderat på ekonomin och platsen men nu har vi vänt och vidrigt på det så mycket och det känns bara så rätt!
  • kakanssmulor
    Massor skrev 2015-01-29 15:37:19 följande:
    Eller hur! Så tänkte jag med, blir 32 i år. Sen tänkte vi att, har vi en gång börjat fundera på en trea så skulle vi ångra oss senare, och man blir ju inte yngre :). Min man har alltid velat ha 3 medan jag alltid sagt 2. Har också mycket bebisar omkring mig så man blir ju dessutom påmind. Så spännande! Hur långt i planering är alla?
    Vi bestämde oss runt jul så vi har hunnit med en äl och en mens. Ska ha äl till helgen och det passar bra då jag och mannen ska på en romantisk tur till Stockholm med övernattning utan barn Skrattande
  • kakanssmulor

Va kul att vi börjar bli några stycken välkomna alla nya! Själv hoppas vi på att det tog sig i helgen då jag hade äl :)

Vi har en VW passat kombi och tänker inte byta den på en gång, om nått år kanske vi köper en större men det känns inte som nån brådska. 

• kakanssmulor

Jag är född i november och har inte lidit allt för mycket av det Drömmer

Har testat med äl-stickor i två månader nu och tycker inte riktigt dom har stämt med den appen jag har. Trodde jag skulle ha äl i helgen men fick symptom flera dagar innan :/ idag när jag testade med stickan igen visar den positiv har även haft en himla mensvärk sen i söndags.  

• kakanssmulor

Å vad praktiskt med korta perioder hinner du med lite fler försök :) här inväntar vi mensen är rätt säker på att det inte tog den här gången.

minahjärtan0609 skrev 2015-02-06 06:33:01 följande:

Här kom mensen för lite drygt en vecka sedan. Har korta perioder så nu håller vi på med försök nr 3. Ett av mina barn är födda i nov och det har aldrig varit något problem eller hinder. Vi kommer inreta en psus nästa månad hellertrots att vi riskerar ett dec barn. Men hoppas såklart att detta är månaden då det händer!

• kakanssmulor
    Miaomiao skrev 2015-02-06 09:22:22 följande:

Jag har förresten en fråga till er som planerar en trea nu. Har ni funderat på en fyra? Jag tänker hela tiden att jag skulle vilja ha två barn tätt precis som vi gjorde med våra "stora" barn - ett år emellan dem, och de är nu bästa kompisar. 

Så det känns som att jag planerar inte bara trea utan trea+fyra. 

Finns det någon mer här som tänker likadant?

Vi har nog tänkt i dom banorna :) 
  • kakanssmulor
    Miaomiao skrev 2015-02-06 09:40:50 följande:
    Spännande! Har ni era två barn tätt? 

Våra barn kommer att bli minst 7 och 8 när trean kommer så det blir en ordentlig åldersskillnad. 
    vår äldsta fyller 7 i år och vår minsta fyllde precis 4 :) så om det blir bebis nästa år blir dom 8 och kanske 5½ det skiljer 2 år och 4 månader mellan dom. Jag kan längta lite efter det här glappet mellan dom nu förhoppningsvis kan va mer delaktiga än vad storebror var när lillasyster kom :)
  • kakanssmulor

Hej på er!  Plussade svagt förra veckan men efter en helg av avtagande symptom testade jag negativt nu på morgonen :( Har som små värkar från och till så bara vänta på blödningen...

• kakanssmulor
    E som i Elin skrev 2015-02-17 19:11:24 följande:

Vad tråkigt kakansmulor! Även om man vet att det är ofta det blir så att det inte tar sig eller blir tidigt missfall blir man så besviken,. Jag har redan skrivit långa listor med namn till den eventuella trean.

Vad heter era barn och vad har ni för förslag till trean?

Alltid kul med barnnamn!

Mina barn heter Ebbe och Ester och en eventuell trea har många tjejnamn som förslag så som Greta, Signe, Agnes... Killnamn har jag alltid tyckt varit svårt, kanske Sigge, Manne, Elton elle Elliot.

Ja jag hade lovat mig att inte bli besviken men det är väldigt svårt. 

Våra heter Werner och Elsa och är väldigt sugen på en Ester eller Harry :)
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)