Syoss skrev 2015-03-11 13:24:30 följande:
Jag suckar inte över decemberbarn. Blev jag gravid nu senaste äl, så blir bf månadsskiftet nov/dec. Men jag, personligen för min egen del, känner att det blir för mycket med ett ev bf runt jul och nyår. Jag vill kunna lägga all tid och energi på barnen som faktiskt redan finns, runt just jul och nyår. Nu verkar jag säkert hemskt i mångas ögon, men det är så jag känner. Alla borde kunna få göra och planera som dom själva vill och hur känner dom känner att det passar deras liv bäst utan att andra ska tycka och tänka till om det.
Men samtidigt så kan man inte styra över allt, och tillfället är aldrig någonsin helt "perfekt". Jag och sambon kommer inte skydda oss och vi kommer inte leva i celibat, även om vi inte försöker aktivt kommande månad. Blir vi gravida, ja då är det så. Men folk borde hålla vissa åsikter för sig själva ibland och låta alla göra som dom vill.
Jag har ett decbarn och ett novbarn. Vill verkligen inte ha ett jul-barn, dvs född i andra halvan av dec. För att det är så kaotiskt då ändå och jag vill kunna lägga fokus på julen och de barn vi har. MEN, vi gör inget uppehåll i försöken, har man försökt i två år så är det en lyx man inte har råd med...