Inlägg från: Massor |Visa alla inlägg
  • Massor

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Här vill jag gärna vara med! Vi har precis beslutat oss för att försöka på en trea. Plockar bort spiralen på måndag. Vi har en son som blir 5 i år och en dotter som blir 3. Har valet varit enkelt för er, om ni ska försöka på en trea? Jag har velat en tid fram och tillbaka eftersom att allt är "smidigt" nu :). Men så bara föll allt på plats och en trea skulle göra familjen komplett.

• Massor
    malink80 skrev 2015-01-29 15:29:45 följande:

Välkommen! jag är också ny i tråden. Valet för mig va inte enkelt, sambon har tjatat sen sista sonen föddes å han är nyss fyllda 5år!! Den största är nyss fyllda 7.

Jag kände mest, orka börja om liksom. Sen nu vet ja inte vad som hände, haha.... folk omkring en får bebisar, dom blir gravida, man ska fylla 35 om några dagar så ja kände väl nu eller aldrig! jag skyller på att ja börjar få åldersnoja ;) 

Nä men man kanske ångrar sig om nått år å då är det för sent (tycker jag för  mig) så det är väl lika bra att köra! =) 

Vet ju inte om man kan blir gravid igen men man hoppas ju!

Eller hur! Så tänkte jag med, blir 32 i år. Sen tänkte vi att, har vi en gång börjat fundera på en trea så skulle vi ångra oss senare, och man blir ju inte yngre :). Min man har alltid velat ha 3 medan jag alltid sagt 2. Har också mycket bebisar omkring mig så man blir ju dessutom påmind. Så spännande! Hur långt i planering är alla?
  • Massor

Vad härligt att vi har kommit så långt! Och redan en graviditet också, grattis!! Ni har rätt, egentligen är det ju inget att fundera på, barn är ju det största som finns :). Och denna gången ser jag fram emot en graviditet, har iofs haft två lätta hittills. *ta i trä*

• Massor

Vad skönt att ni andra också funderar på det här med november/decemberbebis. Tänker främst att dom i skolan sen är nästan ett år efter kompisar som kanske fyller i feb eller mars.

• Massor

Plockat ut spiralen idag :) tänker att vi gör ett försök förhoppningsvis denna månaden och tar det sig inte väntar vi nog till april med nästa försök!

• Massor

Ja det är en svår avvägning det där. Har bollat lite med folk runt om som har barn födda i november och säger sig aldrig märkt av skillnaden. Men oddsen är rätt låga att det tar sig på första försöket :). Annars blir nästa försök i mitten/slutet av april. Båda mina barn har kommit ca 1,5/2 veckor innan bf så jag vill inte chansa för tidigt i januari heller

• Massor
    Hjalmarsmamma skrev 2015-02-02 18:39:55 följande:

Spännande ????

Vilken typ av spiral har du? Själv har jag kopparspiral som jag planerar ta ut först i mars/april.

Lycka till! ????

Hade Mirena, hormonspiral :)
  • Massor

Och där kom mensen bara 2 dagar efter spiraluttag. Trodde nog att det skulle ta längre tid :)

• Massor

Om min cykel stämmer ungefär som förut så borde mina fertila dagar börja nästa helg. Börjar testa med stickor på fredagen. Min cykel tidigare var 26 dagar, någongång 28, och då infaller BIM mellan 3-5 mars. Tur att man inte övertänker detta ;)

• Massor

Köpt hem en massa ÄL-tester nu och börjar testa imorgon för att verkligen inte missa ÄL. Har aldrig känt av den tyvärr.

• Massor

Hur går det för er? Har kört med ÄL-test i 3 dagar. 2 första ser jag en stegring med Apotekets egna, dock inte lika starkt som kontrollstrecket, och det tolkar jag som att ÄL är på g? Testade ikväll clearblue avancerade ÄL-test och fick låg fertilitet.. Någon som provat dessa tester? Ändå känt av ÄL...

• Massor

Haha! Visst är det lite speciellt att "mysa" på grund av klockan.. Vi har kört ÄL-tester på våra andra barn och lyckats på första försöket. Just detta clearblue är annorlunda jämfört med dom jag är van vid. Men i morse visade den smiley :)

• Massor

För min del, som inte känner av ÄL, underlättar testerna enormt. Speciellt nu när jag haft spiral ett tag och inte haft mens. Däremot kan jag tänka mig att det är stressande om man förväntar sig att det ska gå lättare för att man använder testerna. Jag som är 32 har 25 % chans att få till en graviditet, läste jag någonstans. Ändå mycket som ska klaffa :)

• Massor

Nej då, 32 är väl inget egentligen :). Men tydligen så sjunker chansen från 40% till 25 % när man klättrar över 30-strecket

• Massor

Supertråkigt Kakanssmulor! :(

Hade ÄL i helgen och förväntad BIM är tidigast 27/2. Dock så har vi börjat tveka lite om vi verkligen inte är nöjda med två barn. Vi har bokat en resa och åker nästa månad. När vi bokade resan så kände vi nog båda två att vi har det rätt smidigt nu. Vi får väl se helt enkelt. Fick bara till det en gång vid ÄL så oddsen är inte så höga :)

• Massor
    momsan skrev 2015-02-25 13:28:49 följande:

Äsch, nu kom visst mensen redan i dag?? Kanske tidigt MF? Nya tag nästa månad? Känner som signaturen "massor" att vi har det rätt bra ändå. Vågar man riskera det???

Vi har bestämt nu att om det inte tar sig denna månaden (första försöket) så lägger vi ner tanken på en trea. Om det mot alla odds skulle ha tagit sig så blir vi jätteglada för det och då är det meningen :). BIM i helgen
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)