Inlägg från: Neprome |Visa alla inlägg
  • Neprome

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Hej! Går det bra att hänga här redan nu?! Jag har inte tagit ut min spiral än och är lite osäker på hur långt innan den bör tas ut?! Vi tänkte börja försöka i juni med vår trea! Våra två barn är snart 9 och 7 till sommaren.

• Neprome
    Hallonmaja skrev 2015-01-24 11:47:44 följande:
    Hej! Jag har nyss tagit ut min spiral. Man kan bli gravid direkt enligt min barnmorska. Fick ägglossning 1 v efter uttagandet. Dock blev det inget den gången så det blir nya tag nu för mig
    Har du hormon eller koppar? Jag har Mirena hormon spiral, eller det kanske inte har någon betydelse? Jag har haft lätt att bli gravid med de andra två.
  • Neprome
    kakanssmulor skrev 2015-01-25 18:05:12 följande:

Va roligt att vi är några stycken nu alla är ju självklart välkomna ??

Minahjärtan0906 va spännande med dina symptom vågar du testa före eller väntar du på BMI? Vi planerar väldigt mycket jag och min man så denna gång är inget undantag tror jag har räknat, läst på och sökt på ALLT men sån är jag ????

Jag blir 30 och min sambo är 33. Jag har bestämt mig för att plugga igen jag med, så ska läsa upp i höst och efter trean blir det förhoppningsvis högskolan. Ska skriva högskoleprover i vår och höst. 
    Känns så pirrigt nu, att ha en riktig plan Glad
  • Neprome

Fast nu blev det med fel citat haha, det går bra nu! 
    Det va tänkt som svar till Syoss.

• Neprome

Vi har bestämt oss att ta ut spiralen i april. Så börjar vi i maj och försöker. Känns riktigt bra. Dock har jag mått dåligt det senaste året så jag äter lite för det. Hoppas inte det ska hindra oss.

• Neprome

Ligger hemma i feber just nu. Då slö tittar jag på barnvagnar mm.. Jisses va de har gått upp i pris. Jag har ju inte kvar så mycket mer än kläder sen mina två va små, lite leksaker och någon sele men annars är det en del inköp som måste göras.

• Neprome

Nu är min spiral borta :) Bara hålla tummarna att min cykel kommer tillbaka ganska snart och att vi kan planera detta "på riktigt"

• Neprome

Ni som använder appar vilken/vilka har ni? Finns ju en hög att välja på ;)

• Neprome
    WiMe06 skrev 2015-03-16 14:01:38 följande:

Jag använder en app som heter reddville, har haft den sedan innan vi planerade barn, tycker den fungerar bra, för där kan man skriva in sin personliga cykel så den följs i en kalender.

minahjärtan0609 skrev 2015-03-16 21:44:23 följande:

P tracker heter min. Tycker den är bra.

Tack för tipsen, ska kolla dessa.
    Zesssan skrev 2015-03-16 20:02:22 följande:

Hej tjejer?? jag vill också vara med???????????????? Jag har två pojkar födda 05 och 08. Och nu har vi äntligen bestämt oss för att skaffa en sladdis?????och börjat att mysa...Igår hihi. Vi är otroligt sugna på en liten dotter denna gång ???? så vi testar lite olika taktiker här. Sedan blir det var det blir så klart ???? någon mer som planerar en sladdis.???

Vad roligt, vi planerar en sladdis. Våra är födda 06 och 08
  • Neprome
    momsan skrev 2015-03-17 08:19:46 följande:

Hur gamla är ni andra? Jag fyller snart 34 och börjar känna mig stressad för min ålder, därför vill jag inte vänta för länge med 3:an. Har barn födda -10 och -12

Jag är 30, och vill inte heller vänta för länge med trean. Nu känns som ett bra läge Skrattande
  • Neprome
    Hjalmarsmamma skrev 2015-03-18 18:24:13 följande:

Grattis till er som plusat. Härligt :)

Hoppas att ni får superfina graviditeter nu. Kul att ni kommer att ha bf ungefär samtidigt :)

Här ramlade min spiral ut av sig själv i helgen. Lite småkonstigt att det hände efter två år. Hur kommer det sig att det hände just nu? Är det kanske min kropp som säger mig att det är dags för en tredje sötnos... ;) Hela min kropp skriker efter att få bli gravid igen och jag längtar så efter att få börja försöka.

Med ett barn som redan är född 27 dec vill vi dock inte ha mer att fira och hinna med under december så nu blir det till att skydda sig med annat ett tag. Jag borde ha ägglossning på tisdag så under en vecka framåt nu får vi tänka till.

Utan spiralen känner jag frihetskänslor. Det är lite som att jag fått kroppen och mig själv tillbaka. Inget mer konstigt och onaturligt instoppat i min kropp. Skönt.

Lite tokigt att det hände lite tidigare än jag tänkt, men mest skönt :)

Kände nästan direkt skillnad i min kropp när spiralen va borta. Precis som du beskriver, fri. Min kropp blev helt klart nöjd, hehe. Vi skyddar oss just nu, men vi skall snart börja på riktigt. När ska ni börja försöka?
  • Neprome

Lycka till ni som är igång för fullt. Jag kommer vänta någon mens tull innan vi kör skarpt. Men jag bara längtar efter att vara gravid igen.

• Neprome

Det sägs ju att nr 3 är som 1 i förlossningen, vad tror ni? Sen att en sladdis som jag ska försöka baka också gör att förlossningen liknar 1... för det va länge sen kroppen genomgick det.. är det så tror eller vet ni? Bara lite tankar.

• Neprome

Jag har min mens nu, laddat upp med tester i skåpet så nu är vi strax igång. Men tror jag hoppar över äl i Maj. Får bf väldigt likt när jag väntade min dotter i så fall. Känns lite trist att vänta en månad till men det blir nog bra när vi väl startar får vi hoppas.

Lycka till alla er som är igång. Kram

• Neprome

Efter förra mensen fick jag konstigt nog äl känningar två dagar efter mens. Äl flytningar och ont. Nu på dagen ska jag ha äl och känner inget alls. Kanske ska kolla med sticka? Jag känner ju alltid min äl.. alltid. Men varför såhär. Ville testa när jag hade känning men sambon tyckte jag skulle vänta.. vi ska ju inte köra skarpt förns nästa månad.

Sen hände en olycka i helgen.. jag fick operera en sena i handen då jag skar mig på glas. Fick gips och ska ha det i 4-6 veckor.. samt nu penicillin för att det grävde inne på akuten och inte i en op sal.. såg på bipacksedeln att man inte skulle vara gravid eller försöka bli gravid när man åt dem.. men måste äta dem då de står emot multi bakterier.

Ja.. allt blev lite jobbigt läge nu

• Neprome
    knittgirl84 skrev 2015-05-13 10:11:11 följande:

Vad tråkigt! Hur länge ska du äta penicillin?

Ska bara äta dem i 5 dagar. Men två tabletter -tre gånger om dagen.
  • Neprome
    knittgirl84 skrev 2015-05-13 10:33:55 följande:

Ok. Får man bli gravid direkt efter att kuren är avslutad? Hoppas att det inte hindrar er alltför länge iaf (eller handen).

Jag vet inte. Ska ju börja nästa månad så då kanske det är okej.. stod ju ingen karens men kanske skall kolla men läkaren för säkerhets skull.

Gjorde detta äl test nu och det såg positivt ut... blev förvånad. Kanske har äl ändå.. hmm.
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)