Inlägg från: Läs vad som står och inget annat |Visa alla inlägg
  • Läs vad som står och inget annat

Hjälp! Min pojkvän brydde sig inte att jag var på akuten!

molly50 skrev 2015-01-16 22:54:35 följande:
    Bara vetskapen om att en närstående har varit på akuten skulle få mig att vilja åka hem på en gång.
    Håller helt med dig! Klart man blir orolig som sjutton när nån närstående hamnar på akuten.. usch

Jag anser att din pojke gjorde fel ts, han borde ha brytt sig o de gjorde han inte eftersom festen verkade så himla viktig för honom!!
    Anonym (Anna) skrev 2015-01-18 15:34:05 följande:
    Akuten låter farligt men nu var det nu inget allvarligt visade det sej ju som tur var. Ts känner väl själv om hon slog i huvudet. Man får inte hjärnskakning utan att det känns i huvudet. Lite får man tänka själv och om hon inte fick vara ensam så kunde väl inte killen få bestämma utan måste komma hem?
    Vi tycker olika, jag tycker inte man kan lägga ansvaret på någon annan att avgöra om man ska åka in till akuten igen eller om personen bör komma hem. Man vet bäst själv hur man mår och får vara tydlig helt enkelt enligt mej.
    Jag har svimmat själv flera gånger och att svimma är inte farligt i sej. Ts verkar oroa sej mycket helt i onödan och om man vill till akuten så tar man en taxi och skyller inte på att ens kille inte vet om det behövs. Han hade ju druckit så han kunde ändå inte köra.
    Vi tycker olika och jag ser inget samband mellan kärlek och att rusa hem till någon som säger att man får bestämma själv.
    Förstår du verkligen inte alls? Älskar man sin partner o e mån om att denne mår bra då VILL man träffa vederbörande, speciellt när/om man hamnar på akuten, att de sen ej vart allvarligt hör sig ju inte hit. Det handlar helt sonika om att BRY SIG.
    molly50 skrev 2015-01-19 12:56:44 följande:
    Hade det varit jag eller min man så hade vi åkt redan när det första sms:et kom om att man är på akuten.
    Men TS kille valde istället att stanna på festen istället för att åka dit och kolla hur läget var när han inte fick tag på TS.
    Om han var så orolig som han påstod att han var så hade han gjort det.

Att hon sedan blev uttryckte sig tvetydigt i telefonen senare kan ju bero på att hon var ledsen, chockad och förvirrad efter händelsen.
    Och bara det hade fått mig att åka hem.
    Ingen fest är så viktig att jag sätter den före mina närstående.
    Haha ständigt upprepande Inte lönt att fortsätta då en del verkligen inte förstår poängen med de hela
    Anonym (överdrift) skrev 2015-01-20 10:37:58 följande:
    Vi har alla olika relation till sjukdomar, sjukhus och vad som är akut eller inte. En partner är ju en vuxen människa som vid många typer av sjukdom ändå klarar sig själv, efter att man i telefon konstaterat att h*n är ok och att den själv inte bryr sig om man kommer hem eller inte ("bestäm själv"). 
    Jag skulle släppa allt för mitt barn, men med min vuxna man kan jag ha en annan typ av kommunikation, och behöver inte sitta vid hans sida om han inte ens själv bryr sig om ifall jag är där eller inte. För mig är inte en svimning som behandlats på akuten något som man behöver bli så värst rädd, orolig, eller upprörd av. Inte för min man heller. Vid vissa andra tillstånd däremot hade jag antagligen varit snabbare med att ta mig till honom.
    Eller hur, nu e de ju nämligen så att när folk svimmar så kan de bero på 100 olika faktorer så att bli orolig/rädd e precis vad man bör va så sitt inte o skryt om att du e "läkare" för då ljuger du folk rätt upp i ansiktet!
    Anonym (överdrift) skrev 2015-01-20 23:50:53 följande:
    Nja, det är ju upp till dig att tro mig eller inte, men det känns onödigt med ogrundade anklagelser. Jag skryter inte om att vara läkare, jag svarade på en direkt fråga i ett inlägg.

Haha :-P
    molly50 skrev 2015-01-21 20:27:46 följande:
    Ja,om magkatarren går så långt så är det självklart allvarligt. Men då är det inte längre magkatarr utan blödande magsår.

Det jag menade var vanlig magkatarr med lite sveda i maggropen.
    Det söker man vanligtvis inte till akuten för utan går till vårdcentralen eller köper receptfria mediciner på apoteket.

Har man svimmat så kan det finnas många olika orsaker till det. Och när TS pojkvän fick veta att TS var på akuten efter att ha svimmat så visste varken han eller TS orsaken.
    Därför tycker jag att man borde oroa sig mer än vad han gjorde,om man verkligen bryr sig.
    Klockrent Molly

Svar på tråden Hjälp! Min pojkvän brydde sig inte att jag var på akuten!