• Kryddmix

Hjälp! Min pojkvän brydde sig inte att jag var på akuten!

Jag haller verkligen inte med nagon har inne. Bara det faktum att du var pa akuten borde ha varit tillrackligt for att han ska komma hem. Och ja, han borde ha lamnat festen och han borde inte ens ha stallt en fraga om du vill att han ska hem. Han borde vilja ga hem och vara hos dig, om inte for annat sa iaf for att du anda papekade att lakaren rekommenderade att du inte bor vara sjalv. Herregud, han kan missa en fest. Sa jo ts, jag forstar dig helt och hallet. 

• Kryddmix

Man börjar ju undra vad som krävs ska hända era nära och kära (ni som tycker att ts överdriver) för att ni ska strunta i en fest. Tydligen så är medvetslöshet och akuten inte tillräcklig.

• Kryddmix
    Anonym (överdrift) skrev 2015-01-17 13:02:56 följande:
    Att enbart livsfara är en anledning är kanske lite överdrivet, men det är väl ganska få saker som man behöver be sin partner att avbryta en fest för? Sjuk kan man väl vara hemma själv. Eller skulle du be partnern vara hemma när du är kräksjuk? Förkyld? För att ni behöver handla mer mjölk? För att tv visar en film du vill att ni skall se tillsammans?
    Ett besök på akuten där man konstaterat att det rör sig om något helt ofarligt är väl knappast så viktigt att man ber sin partner avbryta en fest? Det är att jämföra med ett besök på vårdcentralen, och efter ett sådant besök är det väl ok om man är ifrån varandra en stund?
    Att du ens jamfor akutbesok pga medvetloshet med en forkylning eller annu varre... en film pa tv....  

Kasta om orden i din fraga... ar en fest sa viktig for dig att du vagrar att avbryta den om din partner behover dig? Tank sa tuppar hon av igen och denna gang slar i huvudet? Det finns en anledning till varfor hon blev rekommenderad att inte vara ensam. Tank sa slog hon i huvudet forra gangen och lakaren rekommenderade henne att inte vara ensam ifall hon fick en hjarnskakning som egentligen ar/visar sig vara hjarnblodning? Och hon ar helt ensam? 

Alltsa forlat men ni far situationen att lata som om inget har hant. Forestall er istallet det varsta och ni inte ar dar? Kan ni gora det ena sa kan ni sakert gora det andra. Jag personligen tycker att det finns hur manga anledningar som helst att kunna be sin partner avbryta en fest for. En fest ar inte sa viktig.
  • Kryddmix
    JECJ skrev 2015-01-20 06:28:13 följande:

Jag och min man har också en relation där vi pratar klarspråk med varandra. Vi säger allt till varandra och behöver inte spela och gräla.

Vill jag ha min man hemma så kommer han på 2 sekunder. Säger jag att allt är ok och att han får bestämma själv så lyssnar han på det jag säger och vet att jag menar det.

Men om man har en relation som ts eller mollys där klarspråk inte är självklart så får ju killen vänja sig vid att försöka tolka och gissa. Då kan det bli missförstånd. Det äf svårt för oss som har rak kommunikation i våra relationer att sätta oss in i ts eller mollys tankebanor så vi ska inte dömma dom så hårt.

Det är svårt att förstå om man inte lever i deras skor.

Vilken del av "läkaren sa att jag inte fick vara ensam" är inte självklar? Eller mannen kanske tyckte att hon kunde lika bra bjuda dit en vän istället? Säger mycket mer om mannen som väljer festen istället för ts... 

Och allt behöver faktiskt inte vara klarspråk, vissa grejer i ett förhållande bör vara självklara utan att det behövs sägas rakt ut. Och just för att ditt förhållande fungerar på ett sätt så betyder det inte att någon annans förhållande som fungerar på ett annat sätt är "spel och gräl" som du skriver. 

Ett exempel. Jag tycker det är självklart att min man ska vara hemma MINST en dag under helgen för att spendera med mig och barnen. Tycker inte att det är något jag ska be och säga till om för att han ska göra det. Om han nu har något viktigt inbokat så bör han säga till mig också. Eller ska han bara skita i det och göra vad han vill? Utan att ta hänsyn till mig? 

Ska man behöva be och fråga om allt i ett förhållande? Det låter ju helt sjukt. Har du hört uttrycket "handling väger tyngre än ord"?
  • Kryddmix
    Anonym (.....) skrev 2015-01-20 09:48:21 följande:
    Jag är mkt tveksam till att läkaren sagt så. Ts hade vätskebrist och lågt blodtryck. Det är så pass ofarligt att hon inte ens hade behövt läkarvård öht. (men alltid bra att kolla upp för säkerhets skull).

Jag tror ts i sitt dramatiska tillstånd inbillat sig detta.
    Är du läkare? Jag vill veta vad du grundar din tveksamhet på. För många läkare rekommenderar de som har tuppat av och blivit medvetslösa att inte var ensamma det närmaste dygnet ifall det händer igen. Oavsett anledningen. Vätskebrist och lågt blodtryck är kanske inte så farligt i sig men fallet som sker i samband med att man tuppar av kan vara. Och det tar ett tag innan man återhämtar sig helt. Så snälla Anonym... vad baserar du din tveksamhet på? Läs inte bara att hon har vätskebrist och lågt blodtryck. Hon blev MEDVETSLÖS. Om man blir medvetslös så har man all rätt att vara dramatisk och rädd. 

Om detta hade hänt ditt barn, hade du känt likadant? Hade du skitit i ditt barn och fortsatt festa? Oavsett om ditt barn är 5 eller 17? Jag menar... det är ju trots allt "bara vätskebrist och lågt blodtryck". Ditt barn blev ju "bara" medvetslös och hade säkert inte ens behövt läkarvård. Som du säger.
  • Kryddmix
    Anonym (överdrift) skrev 2015-01-20 10:09:23 följande:
    Jag är också mycket tveksam till att en läkare säger att patienten inte skall vara ensam hemma, men samtidigt skickar hem henne själv från akuten. Vi jobbar inte riktigt så. Ja, jag är läkare.

Dessutom helt irrelevant att jämföra med en 5-åring. Jag tror du förstår varför.
    Jag kan hålla med om att det är konstigt om läkaren skickade hem henne själv samtidigt som ts blev rekommenderar att inte vara själv. Men jag tar bara fakta från det som ts har skrivit. Jag "antar" inget, jag baserar allt på det som står skrivet. men det står inget att hon åkte hem själv. Däremot står det att hon blev rekommenderad att inte vara själv.

Och självklart är det skillnad på en femåring och en vuxen, jag ville bara påpeka att oavsett ålder på ens barn så kommer många säkert tycka att det är självklart att man släpper allt och åker in till sjukhuset, hem eller var som för deras skull så varför inte göra det för sin partner? Familj.
Svar på tråden Hjälp! Min pojkvän brydde sig inte att jag var på akuten!