Inlägg från: Anonym (.....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.....)

Hjälp! Min pojkvän brydde sig inte att jag var på akuten!

Hur gick det andra gången på sjukhus?

• Anonym (.....)
    MxMeNow skrev 2015-01-16 19:53:27 följande:

För att någon (vuxen) har lågt blodtryck och har druckit dåligt skulle du skynda dig hem? Knappast något att oroa sig för anser jag.

Nej det är hur tramsigt som helst.
  • Anonym (.....)

Undrar fortfarande vad läkaren sa när du kom dit för andra gången?

Undrar också om du åkte till akuten även den gången?

Det är detta som får mig att tänka att du är lite väl överdramatisk. Du har blivit undersökt och vet att det bara var lågt blodtryck och vätskebrist, helt ofarligt.

• Anonym (.....)
    Kryddmix skrev 2015-01-20 09:19:44 följande:

Vilken del av "läkaren sa att jag inte fick vara ensam" är inte självklar? Eller mannen kanske tyckte att hon kunde lika bra bjuda dit en vän istället? Säger mycket mer om mannen som väljer festen istället för ts... 

Och allt behöver faktiskt inte vara klarspråk, vissa grejer i ett förhållande bör vara självklara utan att det behövs sägas rakt ut. Och just för att ditt förhållande fungerar på ett sätt så betyder det inte att någon annans förhållande som fungerar på ett annat sätt är "spel och gräl" som du skriver. 

Ett exempel. Jag tycker det är självklart att min man ska vara hemma MINST en dag under helgen för att spendera med mig och barnen. Tycker inte att det är något jag ska be och säga till om för att han ska göra det. Om han nu har något viktigt inbokat så bör han säga till mig också. Eller ska han bara skita i det och göra vad han vill? Utan att ta hänsyn till mig? 

Ska man behöva be och fråga om allt i ett förhållande? Det låter ju helt sjukt. Har du hört uttrycket "handling väger tyngre än ord"?

Jag är mkt tveksam till att läkaren sagt så. Ts hade vätskebrist och lågt blodtryck. Det är så pass ofarligt att hon inte ens hade behövt läkarvård öht. (men alltid bra att kolla upp för säkerhets skull).

Jag tror ts i sitt dramatiska tillstånd inbillat sig detta.
  • Anonym (.....)
    Kryddmix skrev 2015-01-20 10:03:02 följande:

Är du läkare? Jag vill veta vad du grundar din tveksamhet på. För många läkare rekommenderar de som har tuppat av och blivit medvetslösa att inte var ensamma det närmaste dygnet ifall det händer igen. Oavsett anledningen. Vätskebrist och lågt blodtryck är kanske inte så farligt i sig men fallet som sker i samband med att man tuppar av kan vara. Och det tar ett tag innan man återhämtar sig helt. Så snälla Anonym... vad baserar du din tveksamhet på? Läs inte bara att hon har vätskebrist och lågt blodtryck. Hon blev MEDVETSLÖS. Om man blir medvetslös så har man all rätt att vara dramatisk och rädd. 

Om detta hade hänt ditt barn, hade du känt likadant? Hade du skitit i ditt barn och fortsatt festa? Oavsett om ditt barn är 5 eller 17? Jag menar... det är ju trots allt "bara vätskebrist och lågt blodtryck". Ditt barn blev ju "bara" medvetslös och hade säkert inte ens behövt läkarvård. Som du säger.

Svar i inlägg 171
Svar på tråden Hjälp! Min pojkvän brydde sig inte att jag var på akuten!