• Anonym (Anna)

Hjälp! Min pojkvän brydde sig inte att jag var på akuten!

Du vet hur förvirrad och rädd du var och om han vetat det hade han nog åkt hem. Men nu hörde han det du skrev och sa ; att du var ok och att han fick bestämma själv om han skulle stanna.

Du kanske också har missat att uppfatta nån vän som behövt dej för att du inte kunnat läsa deras tankar. Det är svårt, särskilt på telefonen. Var tydlig med dina behov en annan gång innan du blir ledsen för att han inte uppfyller dem.

Jag lever inte i en kall värld men i min värld säger man till om man behöver hjälp så att den andre förstår. (Är man i samma rum är det förstås lättare att läsa av kroppsspråk och röst ).

• Anonym (Anna)

Anonym (Ingen kärlek) skrev 2015-01-17 17:57:03 följande:]Så avtrubbade för andra och uppe i sig själva är folk alltså. Hur kan man leva i ett förhållande där man är så oviktig? Värderar man sig själv så lågt att man helt lugnt bara accepterar att ha roligt med kompisar går före när den partner man påstår sig älska hamnar på akuten? Nu var det inte farligt i det här fallet men spelar det verkligen någon roll? 

Jag tycker synd om er Så dåligt med omtanke där man inte ens tycker det är konstigt att partnern inte verkar oroa sig alls. Att vara så betydelselös för sin partner, det är inte kärlek. [/quote]

Men nu var ju ts i tryggt förvar hemma när hon sa att han fick bestämma själv. Hon hade tidigare smsat att hon var ok. Akuten i sej är inte tecken på att det är allvarligt , det är vad läkaren på akuten kommer fram till som avgör det. Lågt blodtryck kommer ts att ha nästa vecka och nästa månad också , vätskebrist åtgärdas med att dricka.

Jag skulle oroa med om min man ringde från akuten men om han sen ringde och sa att h han var ok och jag kunde fortsätta med det jag gjorde så skulle jag sluta oroa mej och lita på det han sa. Men om han ville ha hem mej så skulle jag komma som en blixt!

Man mäter inte kärlek i antal uppoffringar .

• Anonym (Anna)

Akuten låter farligt men nu var det nu inget allvarligt visade det sej ju som tur var. Ts känner väl själv om hon slog i huvudet. Man får inte hjärnskakning utan att det känns i huvudet. Lite får man tänka själv och om hon inte fick vara ensam så kunde väl inte killen få bestämma utan måste komma hem?

Vi tycker olika, jag tycker inte man kan lägga ansvaret på någon annan att avgöra om man ska åka in till akuten igen eller om personen bör komma hem. Man vet bäst själv hur man mår och får vara tydlig helt enkelt enligt mej.

Jag har svimmat själv flera gånger och att svimma är inte farligt i sej. Ts verkar oroa sej mycket helt i onödan och om man vill till akuten så tar man en taxi och skyller inte på att ens kille inte vet om det behövs. Han hade ju druckit så han kunde ändå inte köra.

Vi tycker olika och jag ser inget samband mellan kärlek och att rusa hem till någon som säger att man får bestämma själv.

• Anonym (Anna)

Jo jag förstår absolut att man många gånger släpper allt och hjälper och stöder sin partner. Men man behöver inte vilja gå hem från en fest OM man uppfattat att partnern är ok och är hemma.

Jag och min man vill hjälpa den andre när det behövs men vi har också båda föst iväg den andre på roligheter när vi själva varit sjuka. Men det bygger på att vi aldrig säjer tvärtom mot vad vi tycker ( som " bestäm själv" när man menar "du måste komma hem") så det blir inget problem.

• Anonym (Anna)

Nja killen hade ju ringt flera gånger när ts var på sjukhuset och inte kunde svara.

Att ts var förvirrad och sa fel saker kan ju stämma men det kunde ju inte killen veta.

Klart att partnern betyder mer än en fest men då skulle man ju aldrig kunna gå på fest utan sin partner ifall hen egentligen behövde en även om hen säjer att det är ok. Ts var ju också ute på egen hand medan han var på fest så dom hade båda planerat att göra olika saker - det går fast man älskar varandra om man tror att den andra är ok.

Orkar inte tjafsa mer med dej nu ,gå och var med din man nu, om du älskar honom så vill du väl inte sitta vid datorn. Eller träffa någon eller jobba.

Svar på tråden Hjälp! Min pojkvän brydde sig inte att jag var på akuten!