Inlägg från: Anonym (essie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (essie)

Hjälp! Min pojkvän brydde sig inte att jag var på akuten!

Anonym (Typiskt) skrev 2015-01-15 13:42:19 följande:

Typiskt kvinnor att tro att män kan läsa tankar. Om du ville att han skulle komma hem varför sa du inte det? Han frågade ju till och med. Nä, du borde tänka på hur DU kommunicerar innan du beskyller honom för att vara okänslig och inte bry sig.

Och by the way, jag är också kvinna.

Håller faktiskt med ovanstående och kan tillägga att jag också är kvinna..:)

Varför sa du inte till honom att du ville att han skulle komma hem? Du ville ju helt uppenbart det. Jag förstår inte vissa kvinnor som inte är tydliga med vad dom vill, säg det rakt ut så han förstår. Han trodde nog inte det var så illa och ärligt talat var det väl inte det? Förstår att du vart rädd, men det var ju vätskebrist och lågt blodtryck. Är det något jag missat?

Du hade velat att han hörde av sig, men du sa ju att du var ok, hur ska han kunna veta?

Jag tror det är superviktigt att vara tydlig med vad man vill och behöver i en relation, kommunikation är allt. Tror faktiskt inte att han förstod.

Du överdriver något enormt föresten!
  • Anonym (essie)
    Anonym (Svimmade) skrev 2015-01-15 13:43:21 följande:

Jag visste inte vad jag ville, jag var chockad och rädd. Har aldrig varit med om något liknande. Jag gav honom bara läkarens råd (att jag inte skulle vara ensam). När han skulle stanna så tog jag för givet att han skulle ringa då och då för att kolla att allt var bra. Jag blev väldigt ledsen när han inte gjorde det.

Och då ville du att han skulle tolka det som att han skulle komma hem, trots att du inte bad honom om det? Förlåt men jag förstår inte.

Kan förstå att man blir ledsen när det känns som att någon inte bryr sig om en men eftersom du inte var tydlig med att du ville att han skulle höra av sig så kan du ju inte lägga det på honom, som att han skulle gjort fel.
  • Anonym (essie)
    Anonym (Svimmade) skrev 2015-01-15 13:53:20 följande:

Oj hjälp det här var ett misstag! Jag hade fått för mig att det var vettiga människor här, men hade visst fel! Ni måste inte ta mitt parti, men läs i alla fall texten! Jag bad honom inte att komma hem för jag var förvirrad och chockad, jag visste inte vad jag ville! Jag kom på i efterhand att det var konstigt beteende, och blev då ledsen. Så var det! Jag bad honom dessutom att höra av sig och jag SA att jag var rädd. Några synpunkter på det?

Många håller nog bara inte med dig, jag kan bara inte se att han faktiskt gjort något direkt fel. Läste lite tydligare och du skrev följande: "Han frågar om jag vill att han ska avbryta festen och komma hem, jag är förvirrad och chockad fortfarande och säger att han får bestämma själv men att läkaren sa att jag inte fick vara ensam."

Han frågade ju dig, du hade ju chansen. Du kan ju inte blir sur på honom för det sen!

Ringde du honom under kvällen? Det kunde du ju gjort, bett honom komma hem för att du mådde dåligt.

Är du allvarligt sjuk? Har du någon sjukdom i bakgrunden som gjorde att du svimmade? Något jag missat?

Mina synpunkter är att han trodde att du var ok, att det nog inte var så allvarligt för du nog inte kommunicerade det till honom. Jag förstår att du blev ledsen och rädd men du kan ju inte förvänta dig att han ska reagera på ett visst vis när du inte var tydlig(eller visste själv pga förvirring) vad du ville. Han kan ju bara tolka och ta in det du faktiskt sa.
  • Anonym (essie)

Du har helt rätt i att jag inte läste din text tillräckligt noga, hittar mer saker som gör att jag förstår din kille:

"Jag blir arg och frågar varför han inte hört av sig. Han ringer då och säger att jag sa ju att jag mådde bra, och då trodde han på mig. Jag blir ledsen att han inte bryr sig mer. Han säger att han verkligen vill stanna på festen, frågar om det är okej. Jag fräser åt honom och lägger på."

Alltså jag förstår verkligen honom, jag menar inte att vara elak men jag gör verkligen det. Jag förstår också att du blev ledsen över att han inte hört av sig men din reaktion..! Jag tycker du var riktigt otrevlig. Ju mer jag läser ju mer tycker jag att du faktiskt gjorde lite fel, just att du blev så sur på honom. han trodde ju att du var ok, att du mådde bra som han sa det. Du fräste åt honom och la på luren för att han hade missuppfattat dig. Eller rättare sagt; han hade inte tolkat in vissa saker som inte ens du var klar över då. Jag förstår inte!

• Anonym (essie)
    Anonym (Svimmade) skrev 2015-01-15 14:08:11 följande:

Tack för alla synpunkter, jag håller verkligen inte med er och det gör inte min pojkvän heller. Han kom nu och jag visade honom era svar. Han blev faktiskt chockad av era svar! Han hälsar er att han var full och en idiot och att nästa gång det händer något så är han där på stört, för att försäkra sig om att jag är okej. Sammanfattningsvis, vi är vänner, han ångrar sig och nu ska vi till sjukhuset igen (tillsammans!) för jag mår inte bra.

Jag lämnar denna tråd nu, så kommer inte läsa mer.

Det tror inte jag på. Men, men, hoppas det går bra för er, ingen stor grej egentligen ju.
    Anonym (hem) skrev 2015-01-15 14:08:08 följande:
    Nu är det kanske inte huvudsakligen de som själva alltid haft långa och lyckliga förhållanden som hänger på "relationsproblem" på FL...
    Men snälla, bara för att man tycker olika..

Är för övrigt lyckligt gift(med mannen jag varit tillsammans med i 12 år) och vi väntar vårt första barn. Jag svarade i tråden för att jag verkligen inte höll med( och för att jag har dötid på jobbet...hehe). That´s it. Det kanske är något jag missat men vi tycker olika helt enkelt.
  • Anonym (essie)

Jag tycker generellt att man direkt ska bege sig till akuten om ens partner hamnat där men efter hur ts betedde sig, vad hon sa till sin kille osv så förstår jag att han inte kände att det var nödvändigt. Hon var väldigt otydlig i sin kommunikation och betedde sig illa(när de pratade i tele under kvällen) mot honom och var sen arg på honom när han kom hem. Jag tolkade det som att hon var arg på att han inte hade förstått och tolkat vissa saker som hon inte ens var klar över själv. 

Sen så handlade det ju om vätskebrist och blodsockerfall..knappast något farligt..alls. 

Johan75 skrev 2015-01-17 11:48:47 följande:
    Är det detta som krävs för att man som partner ska välja att avbryta sin quizkväll med polarna? Livsfara?
    Men hon sa ju inte till honom att hon ville att han skulle komma dit, han frågad eju henne. Han tolkade då som att hon var helt ok. Det var ju som sagt lågt blodtryck, inte så farligt direkt. Jag hade inte känt att min kille hade behövt komma dit, men där förstår jag att man kan känna olika. Om jag hade velat det då hade jag dock sagt det. 
  • Anonym (essie)
    Johan75 skrev 2015-01-17 12:20:21 följande:
    Hon sade att han fick bestämma själv och att läkaren sagt att hon inte borde vara själv. Hon är ledsen och säger att hon är rädd. 

Visst är det bra med rak kommunikation, men det TS ifrågasätter är ju varför han själv inte VILL avbryta sin festkväll och komma hem när han har den informationen. 
    Uppenbarligen uppfattade han det inte på samma sätt, alltså så förstod han inte att det var akut. Informationen kanske inte gick bra på det sättet som hon beskrev. Jag tyckte det lät som att hon tyckte att han borde förstått att det var det hon ville trots att hon inte riktigt visste. Vi tycker olika helt enkelt. Jag tycker bara inte det var så stor grej, blodtrycksfalls och lågt blodtryck alltså. Jag hade dock själv åkt in om min kille hamnat på akuten, jag förstår dock att han inte uppfattade situationen på det sättet, alltså att han var tvungen att släppa allt och komma hem. 

Jag reagerar nog lite starkt då jag verkligen har svårt för tjejer/kvinnor (och män också för den delen)som inte tydligt kommunicerar vad de vill och sen förväntar sig att andra ska förstå. 
  • Anonym (essie)
    molly50 skrev 2015-01-17 13:43:15 följande:
    Fast nu har ju TS skrivit att hon var chockad och förvirrad efter att hon varit avsvimmad.
    Och då är det kanske inte så konstigt om hon inte kan kommunicera helt tydligt heller.
    Och när hon säger till sin pojkvän att hon är ledsen och rädd och berättar vad som hänt så borde väl det vara tillräckligt för att hennes kille självmant ska vilja åka hem,av eget intresse,för att se hur hon mår.
    Bryr man sig det minsta om sin partner så vill man väl det.
    Jag hade gjort det och även min man.
    Nej och det förstår jag (att hon inte kommunicerade på ett bra sätt just då) men jag tycker det är att verkligen överreagera att bli så pass sur för en sån sak, det var ju faktiskt inget allvarligt. Jag tycker bara inte det är så stor grej. Hon förväntade sig något av honom som hon inte lyckades kommunicera, blir sedan sur när han inte ger henne det för att han inte uppfattade situationen på samma sätt. Inte något konstigt om hon blir lite ledsen men att reagera som hon gör tycker jag bara är överdrivet. Men men, vi är alla olika och man får tycka olika. 
  • Anonym (essie)
    Johan75 skrev 2015-01-17 15:28:20 följande:
    Ja, själv anser jag det vara en ganska stor grej om man tappar medvetandet några minuter - oavsett orsak. Om det sedan även förmedlas att personen är rädd samt att läkaren inte rekommenderar att hon ska vara ensam, då börjar jag faktiskt undra vilken syn man har på sitt parförhållande och vad man ska betyda för varandra ifall man väljer öl och quiz med kompisarna istället för att åka hem. 

Visst är kommunikationen viktig, det håller jag fullständigt med om, men samtidigt så förväntar sig även människor att den partner man har även själv ska vilja saker gentemot en själv. Jag känner en stor ömhet inför min partner som gör att jag inom mig själv VILL vara hos henne om hon mår dåligt. Givetvis kommer det påverkas av en massa andra faktorer som hur långt borta man är, hur illa hon mår, hur allvarligt det är, hur viktigt den sociala tillställningen är, och så vidare - men i TS berättelse så känner jag att hon med råge uppfyller de kriterier jag anser vara tillräckliga för att jag dels skulle känna ett stort ansvar att ta hand om henne och vara ett stöd, dels att jag inte skulle VILJA vara kvar på festen. 
    Jag tycker inte det är så stor grej att svimma, har själv svimmat pga blodtrycksfall just eftersom jag har lågt blodtryck. Hamnade dock inte på akuten då det inte var så farligt.
    Han frågade ju dock om han skulle komma hem, sen kan man säga vad man vill om hans tolkning av det hon sa till honom då men jag tycker ändå att det hela förstoras upp lite väl. Jag skulle själv inte bli sur för det helt enkelt. Att jag hade svimmat tycker inte jag är skäl nog att förväntas mig att min kille måste komma hem genast. Om jag t.ex. hade svimmat hemma och inte bland folk så hade det ju säkerligen inte slutat med akutbesök utan kanske ett besök på vårdcentralen, max. Man åker väl inte in till akuten för att man svimmat, eller? Jag förstår alltså att andra ringer en ambulans när någon svimmar på gatan, man kan ju inte vet om personen drabbas av något sjukdomsfall. Som jag skrev i något annat inlägg; vi tycker olika helt enkelt, inget mer med det. 
Svar på tråden Hjälp! Min pojkvän brydde sig inte att jag var på akuten!