Anonym (essie) skrev 2015-01-17 13:12:32 följande:
Uppenbarligen uppfattade han det inte på samma sätt, alltså så förstod han inte att det var akut. Informationen kanske inte gick bra på det sättet som hon beskrev. Jag tyckte det lät som att hon tyckte att han borde förstått att det var det hon ville trots att hon inte riktigt visste. Vi tycker olika helt enkelt. Jag tycker bara inte det var så stor grej, blodtrycksfalls och lågt blodtryck alltså. Jag hade dock själv åkt in om min kille hamnat på akuten, jag förstår dock att han inte uppfattade situationen på det sättet, alltså att han var tvungen att släppa allt och komma hem.
Jag reagerar nog lite starkt då jag verkligen har svårt för tjejer/kvinnor (och män också för den delen)som inte tydligt kommunicerar vad de vill och sen förväntar sig att andra ska förstå.
Ja, själv anser jag det vara en ganska stor grej om man tappar medvetandet några minuter - oavsett orsak. Om det sedan även förmedlas att personen är rädd samt att läkaren inte rekommenderar att hon ska vara ensam, då börjar jag faktiskt undra vilken syn man har på sitt parförhållande och vad man ska betyda för varandra ifall man väljer öl och quiz med kompisarna istället för att åka hem.
Visst är kommunikationen viktig, det håller jag fullständigt med om, men samtidigt så förväntar sig även människor att den partner man har även själv ska vilja saker gentemot en själv. Jag känner en stor ömhet inför min partner som gör att jag inom mig själv VILL vara hos henne om hon mår dåligt. Givetvis kommer det påverkas av en massa andra faktorer som hur långt borta man är, hur illa hon mår, hur allvarligt det är, hur viktigt den sociala tillställningen är, och så vidare - men i TS berättelse så känner jag att hon med råge uppfyller de kriterier jag anser vara tillräckliga för att jag dels skulle känna ett stort ansvar att ta hand om henne och vara ett stöd, dels att jag inte skulle VILJA vara kvar på festen.