• Johan75

Hjälp! Min pojkvän brydde sig inte att jag var på akuten!

Om min flickvän skulle svimma och hamna på akuten så finns det inget i världen tror jag som skulle kunna få mig att inte ta mig dit så fort det bara var möjligt. 

Behold, i come as a thief.
  • Johan75
    Anonym (:D:D) skrev 2015-01-16 07:48:38 följande:

Det här var ju ovanligt, en bekräftelsetörstig dramaqueen söker medhåll på FL, and it backfired. :D

Ungefär lika ovanligt som anonyma skribenter som uppenbarligen mår bättre ju sämre de kan få någon annan att må.
  • Johan75
    Drottningen70 skrev 2015-01-16 08:33:19 följande:

För mig är det fullkomligt självklart att man släpper det man sysslar med, jobb, fest, träning whatever och omedelbart åker till akuten om man får vetskap om att någon närstående är ensam på akuten. Men tydligen så är detta inte alls självklart i egoismens tidevarv, tydligen måste den ensamma närstående på akuten själv uttryckligen BE om att man kommer...Räcker ens det? Kanske personen på akuten behöver översända önskemålet skriftligt, bevittnat av två advokater och en enhörning?

Nu ska vi inte klanka ner på dagens individualister allt för mycket. Det räcker säkert med läkarintyg.
  • Johan75
    Anonym (:D:D) skrev 2015-01-16 10:36:33 följande:
    Tja, eller medelålders humorbefriade white knights, som försöker skrapa ihop pluspoäng hos det motsatta könet. 

Var inte meningen att få någon att må dåligt, påpekar bara en viss komik i trådstarten och utvecklingen.
    Tja, de är säkert vanliga de med. 
  • Johan75
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-01-16 14:11:27 följande:
    Hmmm. Försöker jag skrapa ihop pluspoäng hos män genom att tycka att man ska vara rädda om varandra? Fattar inte.
    Det var mig som den anonyma skribenten vände sig till. Helt i linje med många andra här i tråden så tror hen att jag endast agerar som jag gör för att det finns något att vinna personligen på det. I det här fallet så skulle jag således endast vara ute efter att imponera på kvinnor när jag uttrycker hur icke-imponerad jag är över TS killes agerande. 

En felslut som är ganska förståeligt i dessa tider av självförverkligande och jag-först-tänk. 
  • Johan75
    Common sense skrev 2015-01-17 06:50:39 följande:
    Du var ju knappast speciellt sjuk? Bara för att du råkade befinna dig på akuten en liten stund innebär det inte att du var i någon livsfara.

Vätskebrist och lågt blodtryck. Herregud.
    Är det detta som krävs för att man som partner ska välja att avbryta sin quizkväll med polarna? Livsfara?
  • Johan75
    Anonym (essie) skrev 2015-01-17 12:14:37 följande:

Men hon sa ju inte till honom att hon ville att han skulle komma dit, han frågad eju henne. Han tolkade då som att hon var helt ok. Det var ju som sagt lågt blodtryck, inte så farligt direkt. Jag hade inte känt att min kille hade behövt komma dit, men där förstår jag att man kan känna olika. Om jag hade velat det då hade jag dock sagt det. 
    Hon sade att han fick bestämma själv och att läkaren sagt att hon inte borde vara själv. Hon är ledsen och säger att hon är rädd. 

Visst är det bra med rak kommunikation, men det TS ifrågasätter är ju varför han själv inte VILL avbryta sin festkväll och komma hem när han har den informationen. 
  • Johan75
    Anonym (överdrift) skrev 2015-01-17 13:02:56 följande:
    Att enbart livsfara är en anledning är kanske lite överdrivet, men det är väl ganska få saker som man behöver be sin partner att avbryta en fest för? Sjuk kan man väl vara hemma själv. Eller skulle du be partnern vara hemma när du är kräksjuk? Förkyld? För att ni behöver handla mer mjölk? För att tv visar en film du vill att ni skall se tillsammans?
    Ett besök på akuten där man konstaterat att det rör sig om något helt ofarligt är väl knappast så viktigt att man ber sin partner avbryta en fest? Det är att jämföra med ett besök på vårdcentralen, och efter ett sådant besök är det väl ok om man är ifrån varandra en stund?
    Nej, en förkylning skulle nog inte hålla mig hemma i de flesta fall och inte heller skulle min sambo förvänta sig eller ens önska sig det. Men om hon tappat medvetandet, varit på akuten där läkaren sagt att hon inte bör vara ensam samt förmedlar att hon känner sig rädd - ja, då skulle jag givetvis avbryta min kväll med kompisarna, trotts att det var quiz på gång. 
  • Johan75
    Anonym (essie) skrev 2015-01-17 13:12:32 följande:
    Uppenbarligen uppfattade han det inte på samma sätt, alltså så förstod han inte att det var akut. Informationen kanske inte gick bra på det sättet som hon beskrev. Jag tyckte det lät som att hon tyckte att han borde förstått att det var det hon ville trots att hon inte riktigt visste. Vi tycker olika helt enkelt. Jag tycker bara inte det var så stor grej, blodtrycksfalls och lågt blodtryck alltså. Jag hade dock själv åkt in om min kille hamnat på akuten, jag förstår dock att han inte uppfattade situationen på det sättet, alltså att han var tvungen att släppa allt och komma hem. 

Jag reagerar nog lite starkt då jag verkligen har svårt för tjejer/kvinnor (och män också för den delen)som inte tydligt kommunicerar vad de vill och sen förväntar sig att andra ska förstå. 
    Ja, själv anser jag det vara en ganska stor grej om man tappar medvetandet några minuter - oavsett orsak. Om det sedan även förmedlas att personen är rädd samt att läkaren inte rekommenderar att hon ska vara ensam, då börjar jag faktiskt undra vilken syn man har på sitt parförhållande och vad man ska betyda för varandra ifall man väljer öl och quiz med kompisarna istället för att åka hem. 

Visst är kommunikationen viktig, det håller jag fullständigt med om, men samtidigt så förväntar sig även människor att den partner man har även själv ska vilja saker gentemot en själv. Jag känner en stor ömhet inför min partner som gör att jag inom mig själv VILL vara hos henne om hon mår dåligt. Givetvis kommer det påverkas av en massa andra faktorer som hur långt borta man är, hur illa hon mår, hur allvarligt det är, hur viktigt den sociala tillställningen är, och så vidare - men i TS berättelse så känner jag att hon med råge uppfyller de kriterier jag anser vara tillräckliga för att jag dels skulle känna ett stort ansvar att ta hand om henne och vara ett stöd, dels att jag inte skulle VILJA vara kvar på festen. 
Svar på tråden Hjälp! Min pojkvän brydde sig inte att jag var på akuten!