• Anonym (Hmmm)

Hjälp! Min pojkvän brydde sig inte att jag var på akuten!

Min man hade lämnat festen omedelbart vid första sms och hämtat mig på akuten.

• Anonym (Hmmm)
    Anonym (Typiskt) skrev 2015-01-15 13:42:19 följande:

Typiskt kvinnor att tro att män kan läsa tankar. Om du ville att han skulle komma hem varför sa du inte det? Han frågade ju till och med. Nä, du borde tänka på hur DU kommunicerar innan du beskyller honom för att vara okänslig och inte bry sig.

Och by the way, jag är också kvinna.

Eh... det spelar väl ingen roll vad personen vill i det läget. Om ens respektive skickar sms om att man blivit körd till akuten blir man ju orolig. TS pojvän verkar inte bry sig så mycket. Min man hade åkt direkt. Jag också om det hänt honom något.
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Skärpning) skrev 2015-01-15 23:38:40 följande:
    De flesta är vettiga, det är du som överreagerar. Du berättar själv att din pojkvän frågade om det var okej att han stannade på festen, och att du "fräste åt honom och lade på". Vidare sade du till honom att han inte behövde komma hem. I din värld kanske "Du behöver inte komma hem" betyder "Kom genast hem", men för honom betydde det uppenbarligen just "Du behöver inte komma hem".

Du har uppenbarligen svårt att kommunicera på ett vettigt sätt, för tydligen betydde ditt "Jag behöver synpunkter" i själva verket "Håll med mig, annars är ni inte vettiga människor". Precis som din stackars kille är vi inte tankeläsare. Var mer tydlig nästa gång du startar en tråd så får du de svar du vill ha.

Jag undrar ju varför läkaren över huvud taget skickade hem dig om du var så dålig att du inte fick vara ensam. Jag har också svimmat, flera gånger, och det har alltid berott på lågt bodtryck och vätskebrist (ett par gånger berodde det på att jag var gravid). Inte en enda gång sade någon något om att jag inte fick vara ensam, eftersom anledningarna till svimningarna inte var allvarliga.

Och att din pojkvän inte visste om ni skulle åka in till sjukan igen är väl inte konstigt, han är väl knappast läkare?
    Pojkvännen borde inte ens ha frågat om det var OK att han stannade kvar. Han borde vara intresserad av att kolla att hans flickvän mår bra och åka hem. Jag förstår inte att man kan ens vilja vara kvar och festa när man vet att den man älskar råkat ut för något sånt här.
  • Anonym (Hmmm)
    Kryddmix skrev 2015-01-15 23:39:02 följande:

Jag haller verkligen inte med nagon har inne. Bara det faktum att du var pa akuten borde ha varit tillrackligt for att han ska komma hem. Och ja, han borde ha lamnat festen och han borde inte ens ha stallt en fraga om du vill att han ska hem. Han borde vilja ga hem och vara hos dig, om inte for annat sa iaf for att du anda papekade att lakaren rekommenderade att du inte bor vara sjalv. Herregud, han kan missa en fest. Sa jo ts, jag forstar dig helt och hallet. 

• Anonym (Hmmm)
    mamaleona skrev 2015-01-16 09:14:19 följande:

Dock inte att glömma att på akuten tar det TIIID, varför sitta där hela halva familyi 6 timmar då det inte är någo allvarligt? Sen, vi veet ju inte hurudan ts är som person - killen känner ju henne o kan läsa henne, är hon ex den typen som söker sig till sjukvården för minsta lilla åkomma o får panic över en spindel i köket typ, då visste han säkert att de e lugnt o han kan stanna kvar på festen.... Så hade jag också tänkt.

Hon sökte sig inte dit. Hon blev körd dit av en vänlig person.
  • Anonym (Hmmm)
    taquine skrev 2015-01-16 13:37:24 följande:

Stackars ts kille , snacka om att få dubbla budskap hela tiden:(
    Och nu var ju inte ts döende utan hade svimmat, det kan man nog fixa utan någon som håller en i handen, särskilt en som är på fyllan. Själv hade jag enbart känt iiritation om min karl dök upp berusad om jag befann mig på sjukhus i en icke nöd situation 

Dubbla budskap? "Han frågar om jag vill att han ska avbryta festen och komma hem, jag är förvirrad och chockad fortfarande och säger att han får bestämma själv men att läkaren sa att jag inte fick vara ensam."

Om min man sagt så till mig hade jag åkt hem omedelbart. Han hade gjort detsamma för mig.
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (:D:D) skrev 2015-01-16 10:36:33 följande:
    Tja, eller medelålders humorbefriade white knights, som försöker skrapa ihop pluspoäng hos det motsatta könet. 

Var inte meningen att få någon att må dåligt, påpekar bara en viss komik i trådstarten och utvecklingen.
    Hmmm. Försöker jag skrapa ihop pluspoäng hos män genom att tycka att man ska vara rädda om varandra? Fattar inte.
Svar på tråden Hjälp! Min pojkvän brydde sig inte att jag var på akuten!