Inlägg från: Anonym (Skärpning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skärpning)

Hjälp! Min pojkvän brydde sig inte att jag var på akuten!

Anonym (Svimmade) skrev 2015-01-15 13:53:20 följande:

Oj hjälp det här var ett misstag! Jag hade fått för mig att det var vettiga människor här, men hade visst fel! Ni måste inte ta mitt parti, men läs i alla fall texten! Jag bad honom inte att komma hem för jag var förvirrad och chockad, jag visste inte vad jag ville! Jag kom på i efterhand att det var konstigt beteende, och blev då ledsen. Så var det! Jag bad honom dessutom att höra av sig och jag SA att jag var rädd. Några synpunkter på det?

De flesta är vettiga, det är du som överreagerar. Du berättar själv att din pojkvän frågade om det var okej att han stannade på festen, och att du "fräste åt honom och lade på". Vidare sade du till honom att han inte behövde komma hem. I din värld kanske "Du behöver inte komma hem" betyder "Kom genast hem", men för honom betydde det uppenbarligen just "Du behöver inte komma hem".

Du har uppenbarligen svårt att kommunicera på ett vettigt sätt, för tydligen betydde ditt "Jag behöver synpunkter" i själva verket "Håll med mig, annars är ni inte vettiga människor". Precis som din stackars kille är vi inte tankeläsare. Var mer tydlig nästa gång du startar en tråd så får du de svar du vill ha.

Jag undrar ju varför läkaren över huvud taget skickade hem dig om du var så dålig att du inte fick vara ensam. Jag har också svimmat, flera gånger, och det har alltid berott på lågt bodtryck och vätskebrist (ett par gånger berodde det på att jag var gravid). Inte en enda gång sade någon något om att jag inte fick vara ensam, eftersom anledningarna till svimningarna inte var allvarliga.

Och att din pojkvän inte visste om ni skulle åka in till sjukan igen är väl inte konstigt, han är väl knappast läkare?

• Anonym (Skärpning)
    Anonym (Svimmade) skrev 2015-01-15 14:08:11 följande:

Tack för alla synpunkter, jag håller verkligen inte med er och det gör inte min pojkvän heller. Han kom nu och jag visade honom era svar. Han blev faktiskt chockad av era svar! Han hälsar er att han var full och en idiot och att nästa gång det händer något så är han där på stört, för att försäkra sig om att jag är okej. Sammanfattningsvis, vi är vänner, han ångrar sig och nu ska vi till sjukhuset igen (tillsammans!) för jag mår inte bra.

Jag lämnar denna tråd nu, så kommer inte läsa mer.

Haha, så typiskt. Tråden går inte som TS ville eller tänkte sig, då blir TS sur och lämnar tråden. Men inte utan en liten lögn först.

Jaja, lycka till i framtiden. Ni blir nog lyckliga ihop.
    Anonym (hem) skrev 2015-01-15 14:08:08 följande:
    Nu är det kanske inte huvudsakligen de som själva alltid haft långa och lyckliga förhållanden som hänger på "relationsproblem" på FL...
    Eller så häger vi med långa lyckliga förhållanden här för att hjälpa de som inte varit så lyckosamma. Fast 20 års lyckligt äktenskap kanske inte räknas som "långt och lyckligt"?

• Anonym (Skärpning)
    Anonym (Gnägga högst som gnägga bäst) skrev 2015-01-16 01:48:23 följande:
    Det är otroligt sorgligt och pinsamt med människor som beter sig som du, otrevliga och som tror sig vara något som andra ser upp till.

Tycker du ska ta och bearbeta dina problem (de som skryter om hur bra de har det har det oftast inte alls bra) och lära dig lite empati så kanske du slutar att hoppa på människor, men det är alltid lite lättare att bete sig som ett arsle när man får vara anonym eller hur.

Ts jag förstår att du blev ledsen, vilken normal människa som helst hade blivit det i din situation, även din pojkvän och antagligen också de som sitter och sätter sig på höga hästar i tråden.
    Men oj vad du tog illa vid dig av det jag skrev, då.  Ledsen att göra dig besviken men nej, jag har inga större problem. Empati har jag got om, men jag använder det vi rätt tillfälle och till rätt människor - gnällspikar som TS, som inte klarar enkel kommunikation och som anser att alla ska läsa hennes tankar (eller kanske "läsa mellan raderna") har jag inte mycket till övers för. Ett jäkla gnäll för ingenting, helt enkelt.

Vad gäller din kommentar om anonymitet och att vara ett arsle var det väl en rejäl sten i glashus, va? Du är precis lika anonym själv, och vad gäller det fina invektivet kan jag väl bara konstatera att på sig själv känner man andra.

Seså, ta och gnägga vidare nu och bekymra dig inte för mig.
  • Anonym (Skärpning)
    molly50 skrev 2015-01-16 13:45:58 följande:
    Men tycker du verkligen att man ens ska behöva be sin pojkvän om att lämna festen han är på efter att ha råkat ut för en sådan sak?
    Älskar man sin partner så vill man själv åka hem på en gång för att se hur h*n mår.
    Man borde inte ens fråga om det är ok att stanna kvar på festen eller om man ska komma hem.
    TS fräste och slängde på luren i örat på sin kille. Han uppfattade nog i sin alkoholdimma det som att hon mådde rätt bra och bestämde sig för att stanna på festen. Inte en helt märklig slutsats att dra.

Jag tycker ni ska ta och tänka efter lite här. TS hävdar att läkaren sade att hon inte fick vara ensam. Hur logiskt verkar det att läkaren säger att hon inte får vara ensam och sedan skickar hem henne ensam till en tom lägenhet? TS skarvar, och det rejält.

Att hennes berusade pojkvän valde att stanna på festen tycker jag var helt mänskligt, alla uppskattar inte att bli frästa åt och få lurar påslängda i örat. TS bör jobba lite på sin kommunikation.
  • Anonym (Skärpning)
    detkanskefunkar skrev 2015-01-16 10:16:14 följande:
    Ts var medvetslös och för en kort stund mindes hon inte ens vem hon var.
    Läkaren sa att hon inte skulle vara ensam.
    Hon var förvirrad och lite chockad.

Kanske inte helt lätt att tänka på hur man kommunicerar då, eller hur?

Personligen så tycker jag att det borde räcka med att ts berättar vad som hänt och att läkaren sagt att hon inte ska vara ensam för att pojkvännen ska åka hem till henne.

Men medkänsla, omtanke, förståelse och hänsyn tycks tyvärr vara en bristvara bland medlemmarna på FL....
    Tyvärr, men jag finner det helt osannolikt att läkaren sade så. I så fall hade TS inte fått åka hem ensam till sin tomma lägenhet.

Visst, en tjej ska alltid ursäktas. Hade hennes kille betett sig som hon hade förståelsen varit noll.

Svar på tråden Hjälp! Min pojkvän brydde sig inte att jag var på akuten!