• SHB

Kan en muslim bli Judinna

Som rubriken lyder, 

Kan jag som muslim konvertera till Judendomen?

Blir det accepterat?

Vad blir mina barn?

Maken (som är muslim) kommer def. inte att konvertera...Han blir arg när jag nämner det.

Alla påhopp undanbedes...

• Svar på tråden Kan en muslim bli Judinna
  • anidue

stå på dig. det måste accepteras. dina barn blir judar då, födda av den judiska modern. kram syster

• mammanochpappan

Accepterat för vem?

Är du muslim nu?

I islam tror man på endast en Gud, och om du konverterar till en annan religion så är du inte Muslim längre och då tillhör du inte den rätta religionen. Så, resten säger ju sig självt. Kan du inte tala med din man om detta? Fråga honom lite ytligt bara.

• Killen2014
    SHB skrev 2015-01-13 23:09:43 följande:

Som rubriken lyder, 

Kan jag som muslim konvertera till Judendomen?

Blir det accepterat?

Vad blir mina barn?

Maken (som är muslim) kommer def. inte att konvertera...Han blir arg när jag nämner det.

Alla påhopp undanbedes...

Vad får dig att vilja bli judinna?
  • Aniiee

Du kan konvertera, ja. Det är helt upp till dig vilken religion du vill tillhöra. 

Du kommer bli accepterad av i princip alla utom inskränkta och fanatiker, vare sig de är judar eller muslimer eller tillhör någon annan religion.

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee

En till: Dina barn kommer inte bli någonting de inte var innan. OM du menar framtida barn så kommer de bli... tja.... barn? Hoppas jag...... 

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • SHB

Blir

anidue skrev 2015-01-13 23:34:08 följande:

stå på dig. det måste accepteras. dina barn blir judar då, födda av den judiska modern. kram syster

Blir barnen det, även om man fick dom innan man konverterade
  • SHB
    Aniiee skrev 2015-01-13 23:51:45 följande:

Du kan konvertera, ja. Det är helt upp till dig vilken religion du vill tillhöra. 

Du kommer bli accepterad av i princip alla utom inskränkta och fanatiker, vare sig de är judar eller muslimer eller tillhör någon annan religion.

Tror bara att man har svårare att acceptera muslim konverterade
  • SHB
    Killen2014 skrev 2015-01-13 23:50:34 följande:

Vad får dig att vilja bli judinna?

Svaret kan bli väldigt lång, främst för att det passar mig bäst och min tro
  • mammanochpappan
    SHB skrev 2015-01-14 13:06:38 följande:

Blir

Blir barnen det, även om man fick dom innan man konverterade
    Nej dina barn blir det inte om du fick de innan du konverterade
Svar på tråden Kan en muslim bli Judinna