• Miini93

Längtan är enorm

Jag är en tjej på snart 22 år som lever ihop med min underbara fästman, rent allmänt så trivs jag med livet och jag är väldigt lycklig i vårt förhållande.
    Jag studerar på komvux och har planer på att studera vidare på högskola, och han jobbar heltid.

Vi pratar ibland om framtiden och om att vi vill ha barn och gifta oss.
    Dock så längtar jag enormt efter en liten redan nu.. vi har diskuterat detta men han säger att han inte är redo för barn än och att han nog vill vänta i några år till.
    Detta gör mig väldigt ledsen och deppig, jag längtar ju så.. 

Hur ska jag hantera detta? 
    Jag måste ju acceptera att han vill vänta, men samtidigt så mår jag så dåligt över det.

Någon som har varit i samma situation eller som känner likadant? 

Och snälla, inga kommentarer om att jag borde plugga färdigt först och skaffa ett jobb! Det är inte det som detta handlar om.. Obestämd

• Svar på tråden Längtan är enorm
  • Anonym (vänta.)

Jag fick min äldsta samma år som jag blev 25. ( 36 nu ).

Jag ångrar inte sonen. Men tiden på livet. Hade velat göra en massa saker innan. Med barn blir man så låst. Visst man kan resa med barn också, men då blir det en massa planeringar. Har dock ingen aning om hur du vill göra.

Har en bror som är två år äldre än jag......har två barn en på 3 och en på 1,5 år. Då kan du gissa hur gammal han va när han fick sin första. Utan att överdriva så har han hunnit resa jorden runt. Been there done that, så att säga.

Så det beror om du är noga med sådana saker eller inte. :)

• Miini93
    Anonym (vänta.) skrev 2015-01-13 15:01:58 följande:

Jag fick min äldsta samma år som jag blev 25. ( 36 nu ).

Jag ångrar inte sonen. Men tiden på livet. Hade velat göra en massa saker innan. Med barn blir man så låst. Visst man kan resa med barn också, men då blir det en massa planeringar. Har dock ingen aning om hur du vill göra.