Inlägg från: ölburk2 |Visa alla inlägg
  • ölburk2

"Folk och Försvar", vilka räds du mest?

Räds är inte rätt ord, men en NATO anslutning ska vi hålla oss borta från, så långt det bara går.., för de som önskar egna fiender, tycker jag dom kan söka dom på t.ex FB.., eller varför inte här på FB
    Annars ser jag inget större hot från nåt håll.., möjligen kan högerextreminsterna trigga andra extremister att agera i Sverige.
    Men det har jag å många andra upplevt tidigare i Sverige, fast då var det vänsterextremister, som på 70-80-talet smällde bomber å kapade flygplan i parti å minut.., nya tider, nya extremister att förhålla sig till

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • ölburk2
    Anonym (AvIsad) skrev 2015-01-15 02:27:32 följande:
    IS tycks egga upp en hel del
    Ja, å med all rätt, det är en brutal kriminell skara mördare som utgörs av IS.
    Att dom även använder religionen för sina dunkla syften gör inte saken bättre., men det är så extremister brukar agera..
    Däremot har dom sällan nån uttalad agenda eller nåt reellt politiskt mål, det gäller även IS, dom är bara ute efter att ställa till så mycket helvete dom kan.

Men jag är optimistisk, med tiden så drar det över, folk å länder får nog å börjar agera mer enhetligt, å då får vi bukt med eländet.

På nåt vis så känns händelsen i Paris som en vändning, vanligt folk blev engagerade å samlades i långt större protester än vad extremisterna mot Islam å Judarna kunde göra, det tolkar jag som ett gott tecken.
  • ölburk2
    rfoto skrev 2015-01-15 19:53:51 följande:

Med ett NATO-medlemskap ställs det krav på oss. Både att vi ska ha en militärmakt som kan göra något, men även att vi kan dras med i andras krig.

I mina ögon är det bättre med en militärallians med Finland och ett eget nationellt försvar värt namnet.

Ja så tycker de flesta svenskar, även om lobbismen vill framställa det annorlunda.., med beställda undersökningar går ju som du vet, allt att bevisas..

Sverige har redan ett väl utbyggt nätverk militärt å försvarsmässigt, med många andra länder, så ett anslutande till NATO ger inga som helst fördelar, bara nackdelar, t.ex en massa fiender, mer eller mindre ett stopp att kritisera å fördöma andra länder, som inte är sanktionerat i NATO.

Redan idag så är det lätt att se hur de makthavare på högerkanten sitter fast i NATO/USA:s klor.
    Ta bara SÄPO:s uttalande om att 15 länder spionerar i Sverige.., vilka nämdes, jo fiender till NATO = Ryssland, Kina å Iran, att även USA å Israel, som vi vet spionerar i Sverige av samma anledningar som SÄPO nämde, det sas det såklart inget om..
  • ölburk2
    Anonym (AvIsad) skrev 2015-01-22 01:57:42 följande:
    IS har ett Kalifat och ledaren har utsett sig till Kalif, med mål att ta en massa länder inkl. ex. Spanien som muslimerna hade för länge sedan. 
    Återvändare från IS är vårt största hot idag.

IS m.fl låtsas religiös kriminella sammanslutningar är vår tids maffia, som hela Världen kommer att få jobba hårt med att bekämpa.
    Det primära, som jag ser det, är att stoppa deras möjligheter att håva in de mängder med pengar dom lätt kommer över idag.
    IS har tillgång till stora mängder olja, som dom säljer billigt på svarta marknanden, där bör vi sätta in en samlad kraft för att ta ifrån dom den möjligheten..

Sen måste vi få en tydligare hjälp från muslimerna å även Israel.
    Muslimerna är dom enda som kan övertyga andra muslimer om vad som är rätt/fel.
    Alla vi andra är ju deras fiender, å fiender brukar inte vara de som i 1:a hand ska övertyga motparten om vad som är rätt/fel.

Allra bäst vore förstås ett enigt religiöst agerande, där "alla" religioner gick samma å bekämpade dessa kriminella organisationer.. 

Svar på tråden "Folk och Försvar", vilka räds du mest?