• Anonym (Ledsen)

Förtvivlan - sitter bara och gråter

Jag har just fått min dom om att jag inte kommer kunna bli gravid. Är 37 år gammal och har en relativt ny relation med en man som är helt fantastiskt och som inte vill något hellre än skaffa familj med barn ihop med mig. Detta är hans största önskan.

Han är yngre och har många år framför sig med allt... Ju mer jag tänker på det desto hemskare känner jag mig, för jag kan inte stå ut med tanken att han slösar bort allt på mig när han så gärna vill ha barn. Just nu är han kär och säger att han vill vara tillsammans med mig ändå och att vi får försöka lösa allt framöver (vet inte vad han menar?), men vad händer när nyförälskelsen slocknat? Jag vill inte sabotera hans drömmar.

Tänker allt mer på att jag borde lämna honom. Ge honom chansen att få det han vill ha i livet, jag kan ju inte ge honom det. Vad är det rätta?

• Svar på tråden Förtvivlan - sitter bara och gråter
  • Anonym (Ledsen)
    Scoops skrev 2015-01-10 21:30:47 följande:

Ge honom en chans att bestämma själv vad han vill göra.
    Det finns många lösningar på ditt problem, låt inte förtvivlan överta dina tankar helt.

Jag måste fråga dig vad du menar med att det finns många lösningar på mitt problem. Förstår inte riktigt vad du menar här?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (val) skrev 2015-01-10 21:43:02 följande:

Du får försöka lita på att han menar det han säger. Försök få tillbaka tron på dig själv, går du runt och har dåligt samvete över att han vill varacmed dig kan det förändra förhållandet till det sämre. Förstår det känns skitjobbigt, fråga vad han menar med lösa det senare.

Ja, jag ska fråga det. Jag är rädd att han tänker att IVF och liknande är något som kan lösa det, men det har läkarna sagt att det inte funkar. Och adoption är varken han eller jag intresserad av.
  • Anonym (Ledsen)
    GrönaDruvan skrev 2015-01-10 22:30:56 följande:

Om han är yngre så låt han välja själv. Vill han vara med dig så vill han ju det!

Skulle han känna efter några år att längtan är för stor så lämnar han väl dig. Killar kan ju skaffa barn sent upp i åldern. Kanske låter hårt, men så är det.

Jag tror du ska lita på vad han säger.

Ni kan väl försöka adoptera? Han kanske inte tycker det spelar så stor roll om det är biologiskt så länge han får skaffa barn med dig!

Han är ganska mycket yngre, men jag känner inte att jag vågar stanna i en relation om jag tror att han ska lämna mig för detta längre fram. Kan inte slappna av då. Jag vill kunna känna stabilitet i relationen. Har en lång och snårig relation bakom mig som fullständigt trasade sönder mig pga att den inte gav mig trygghet. Det är så jag funkar.

Han har sagt att han absolut vill ha biologiska barn och att han inte vill adoptera. Inte heller jag vill adoptera.
Svar på tråden Förtvivlan - sitter bara och gråter