• Premismamma

inget besked från csn än. kurs börjar på måndag!

Nu börjar det brinna i knutarna. Jag har kommit in på undersköterska kurs på komvux. Har fortfarande inte fått besked om jag fått lån från csn.

Vågar man börja kursen på måndag eller måste jag hoppa av?

Någon i samma sits?

Vad skulle ni ha gjort?

• Svar på tråden inget besked från csn än. kurs börjar på måndag!
  • aleydis

Har du skäl att tro att du inte ska få CSN? När skickade du in ansökan, har den blivit mottagen?

Jag tänker att man utgår från att man får CSN, men vet inte hur din situation ser ut.

• Mammat3

Tycker du ska skicka ett mail eller ringa till dem och fråga. Annars är det väl bara att påbörja utbildningen för det är ju inte svårare än att hoppa av om du inte får något bidrag

• Premismamma

Jag har redan lån där. Fått frysa återbetalningarna pga ingen inkomst. Har skivit ett snyftbrev med ansökan. Har haft svårt att få jobb i 7 år. Less att gå på knäna. Vill skola om mig så jag kan få jobb.

Har mailat men det kan ta 3 dagar att få svar. Har ringt men det är sån kö så man inte kommer fram.

• Anonym CSN

Det kan förmodligen ta lite längre tid för csn att handlägga ärende just nu.
    Alla årsbesked till de som har csn (även jag) ska skickas ut nu i Janurari. Håller tummarna för att du snart få ditt besked.
    Ring annars till de så snabbt de öppnar, då är nog chansen stor att kön inte är så jättelång.

Svar på tråden inget besked från csn än. kurs börjar på måndag!