• KnytetsMamma

Nån med erfarenhet av Pergotime?

fellanbellan skrev 2015-01-08 17:07:30 följande:
    När jag var 22 år fick jag mitt första barn. Allt gick hur smidigt som helst. Jag har tidigare ätit cerazette i 7 år och när jag slutade med dom blev jag gravid direkt. Hann inte ens få en blödning innan. Min gynekolog sa att det är väldigt ovanligt. Nu har vi försökt att skaffa bebis nummer 2, men det går inte lika enkelt. Har försökt i över 1 år. Min mens har inte heller kommit tillbaka efter förlossning. Har mens 4-5 gånger per år. Så tillslut kontaktade jag en gynekolog som håller på med fertilitetsutredningar. Och det visade sig att jag har väldigt många äggceller....vilket jag trodde var bra. Men det blir tydligen för trångt för dom att mogna. Så nu efter många tester ska jag börja med Pergotime imorgon. Är det nån som har bra erfarenhet av dom. Hur fort gick det för er att bli med barn? :)
    För mig har också pergotime funkat, åt en enkelkur i maj förra året och blev gravid direkt men det slutade tyvärr i ma i vecka 7, när allt blött ut satte jag igång med nästa enkelkur pergotime i september och blev gravid direkt igen och nu är jag i vecka 20 och var igår på andra ultraljudet och fick se en pigg och livlig liten krabat. Så håller tummarna stenhårt för dig
  • KnytetsMamma
    fellanbellan skrev 2015-02-07 08:29:14 följande:
    Idag kom mensen. :( jag som trodde att det skulle bli en dag med glädje. Fick samtal från min gynekolog i veckan. Hon berättade att blodproven visade att jag hade haft ägglossning. Jag blev så glad och trodde verkligen att jag var gravid :) börjar med nästa kur på onsdag. Hoppas det funkar då.
    Förstår att det känns tungt att mensen kom men försök se det positivt att dosen funkade och att du fick ägglossning, då finns ju i alla fall chansen att du kan bli gravid nästa kur. Håller tummarna!!!
  • KnytetsMamma
    Längtar efter en bebis skrev 2015-02-07 14:55:44 följande:
    Jag trodde faktis har man ägglossning så blir man gravid men de inte allså alltid så :/
    Då vet jag om det oxå :) hihi
    Nej, så behöver det tyvärr inte alls vara, man kan ha ägglossning månad efter månad utan att bli gravid :( Det är ju väldigt få dagar varje månad som det är möjligt att bli gravid och även om man prickar in just de dagarna är det ju ett mirakel att ägget och spermien ska träffas, ägget ska befrukta spermien och ägget ska överleva vandringen från äggledaren till livmodern och sen hitta en bra plats att fästa på och sen måste celldelning m.m komma igång och funka för att kroppen inte ska stöta ut det (missfall). Så det är väl snarare så att det är otroligt att man KAN bli gravid när man tänker på hur många saker det är som måste klaffa samtidigt.
  • KnytetsMamma
    Längtar efter en bebis skrev 2015-02-17 00:35:23 följande:
    En fråga bara ?
    När ni tar era pergotime sen när ni är klara med kuren brukar ni gå på undersökning och kolla hur många ägg som har vuxit både på höger sida och vänster sidan på era äggstock och om dom har vuxit bra och så vidare ?
    Jag har ätit två kurer pergotime och båda gångerna har jag varit på ett eller flera vul för att kolla hur äggblåsorna växt till och fått okej att ha sex. Blivit gravid båda kurerna, första kuren slutade i ma och andra kuren resulterade i den graviditet jag är i nu, i vecka 26!!!!
Svar på tråden Nån med erfarenhet av Pergotime?