Inlägg från: TessOphira |Visa alla inlägg
  • TessOphira

Hur öppna är ni med att ni påbörjat denna resa?

Hej alla. 
    Jag och min sambo har precis fått tid för att påbörja en utredning. 
    Jag har diskuterat detta med min absolut bästa vän, men annars har vi hållt det relativt hemligt. 

Hur öppna är ni med att tala om för folk vad ni går igenom? På något sätt känns det som om jag drar mig för att berätta för folk för att jag på något sätt skäms. Skäms för att jag inte klarar av att göra det nästan alla kvinnor klarar av. 
    Vet att det är helt irrationellt att tänka så, men ni vet hur en kvinnohjärna fungerar när man väl börjar få för sig något haha. 

Vad har ni för tankar omkring detta? 

• Svar på tråden Hur öppna är ni med att ni påbörjat denna resa?
  • TessOphira

Jag har bestämt mig för att jag ska sluta skämmas (lättare sagt än gjort) och vara mer öppen om detta. Folk p jobbet undrar varför jag är borta ofta. Varför jag är på dåligt humör helt plötsligt och varför jag inte är den där glada Therese som jag alltid varit. 
    Det kan hjälpa att folk vet vad som pågår. Räknar starkt med att folk kommer komma med dumma kommentarer och egna "råd" om hur man ska göra men det får man väll ta med en nya salt =)

accordingtoophi.blogspot.se/ - Every saint has a past, and every sinner has a future
Svar på tråden Hur öppna är ni med att ni påbörjat denna resa?