• gbg77

Tips mottages tacksamt..

Sonen fyller snart 7 och det vankas barnkalas. I klassen är de 20 pojkar och 6 flickor så att bjuda enbart pojkarna är inte aktuellt, det gör liksom ingen större skillnad med 6 flickor till, vi kommer bjuda alla. Vet inte alls vad vi ska göra eller hur detta ska gå till. Vi är inte sådana där roliga, påhittiga föräldrar som tycker om att arrangera sådana här tillställningar och vi är heller inte så rika så vi kan leja bort det till vilket pris som helst. Nåt mellanting hade varit bra, inte behöva göra så mkt själv, men heller inte för dyrt. Det behöver inte vara något väldigt speciellt eller avancerat. Lokal finns och/eller vi kan tänka oss att vara utomhus.

Så, nu tar vi GÄRNA emot alla era supertips på detta uppdrag som snart ska utföras, t a c k !! Drömmer

• Svar på tråden Tips mottages tacksamt..
  • gbg77
    jenny99 skrev 2015-01-08 14:15:58 följande:

När vi hade stort barnkalas i lokal och bjöd hela klassen så höll min vän i kalaset för det var mer hennes grej.Inte min.Andra kalas har det alltid varit min dotter på 13 år som håller i lillasysters kalas.Har ni någon i er närhet som tycker sånt är kul?

Tack! Ja det har jag funderat på, om det finns någon som kan tycka detta skulle va kul, ska nog fråga mig omkring lite.
  • gbg77
    Flickan och kråkan skrev 2015-01-08 14:18:02 följande:

Vi hade 7-årskalas före jul. När de är många och i den åldern så roar de ju sig rätt mycket på egen hand.

"Hela havet stormar" tyckte alla var jättekul, liksom "het potatis". Gammal, klassiskt men roligt.

Skattjakt med lite olika uppdrag och klurigheter brukar gå hem och kräver inte jättemycket jobb innan.

Här finns ganska mycket kul och enkla tips på lekar. "Snurra flaskan" körde vi vid presentutdelning.

Sedan hade vi korv med bröd, glass med choklad- och kolasås, strössel etc. samt lite tilltugg i form av chips och salta pinnar. Uppskattat. Har man inte tillgång till att laga/värma så kan man ju köra lite snittar eller liknande. Gående bord där man plockar vad man vill ha.

Jag misstänker att de kan roa sig fint och jag kan oroa mig lite för hur jag ska hålla ihop dem Förvånad. Het potatis, hur funkar den?
  • gbg77
    Flickan och kråkan skrev 2015-01-08 14:23:03 följande:
    Man sitter i en ring och så har man en potatis (eller boll eller liknande) som man skickar runt i ringen medsols. Musik spelas under tiden. Ingen vill ha "potatisen " för när musiken stängs av så åker den som har den ut. 
    aha Skrattande, den låter kul!
Svar på tråden Tips mottages tacksamt..