• Citrona

1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?

Tack Helendi! Jo, jag är på ruvardag 10 (!) idag, känner ingenting speciellt i magen men känner mig ändå inte som att jag ska få mens.
    Har bara känt stark mensvärk dag 2 i ca 20 min så jag tror att det fäste då kanske men sedan dess lugnt. i och för sig, mer hungrig än vanligt med humörsvängningar och jag har fått ett par finnar i ansiktet yay haha.
    Är väl den enda jag läst om som inte tänker tjuvtesta ;)
    Testar på testdagen som är på lördag och dessutom Alla hjärtans dag av alla dagar så jag håller tummarna men vågar inte tro för mycket.

Isabelle: härligt att du fick ett bra som bor hos dig och det låter ju COOLT med filmen, vi fick inte ens se någon bild.

• Citrona

Jag har fått vad som verkar vara det oxo ;( Testade i eftermiddags bara för att detta startade i morse och självklart var det minus ;(
    Varannan timme är jag pigg och planerar piggt inför nästa gång i mars men varannan timme tokgråter jag ;(
    Brösten är inte alls ömma och jag har ingen mensvärk alls, tror ni det kan finnas en pytteliten gnista hopp ändå?
    Min testdag är nu på lördag på alla hjärtans dag-taskig dag att ha test dag på!

• Citrona

Det var minus på testdagen idag och mensen började redan dag 13 så det var ingen direkt överraskning. Nu planerar vi nästa försök till början av mars-önskar att det går bättre då än denna gång.

Lycka till alla ni andra!

• Citrona

Välkommen Ljungen78! låter som en bra plan ;)

Jag var hos läkaren idag för att planera nästa ivf-försök. Han sa att det bara är 20 % chans för oss att ivf ska funka och han tyckte inte vi skulle kasta pengar i sjön genom att göra fler ivf. Men vi ska göra ETT till i alla fall, min man vill så gärna göra fler med mina ägg. Läkaren rådde oss att i så fall köra vidare på AVA-kliniken i Riga.
    Om det ivf-försöket vi har kvar här inte funkar kommer vi gå vidare till äggdonnation istället då chanserna ökar till 45 % istället för 20%. Känns lite sorgligt men på samma gång känns det ok, så länge barnet bor i min mage är det mitt barn även om ägget kommer från någon annan. Vi har en vän som erbjudit sig att vara kors-donator ;)

• Citrona
    isabellle skrev 2015-02-18 20:59:05 följande:

Hej!

Tack för positiv energi Helendi!

Mensen kom idag 5 dagar för tidigt. Har telefontid med kliniken i morgon för att se om vi kan starta direkt igen. Vet inte hur det funkar(?) då vi bara gjort en tidigare som lyckades.

Välkommen ljungen78 och hoppas på ett plus på lördag.

Citrona, då håller vi tummarna för er i mars blev det nästa va?? Vad är det som gör att du löper mindre chans att lyckas än din vän?

Åh nej hoppas den slutar omedelbart!

Mina ägg är väldigt få och av dålig kvallitet fast jag bara är 36 år ;(
    Min vän kommer skänka till någon hemlig och vi kommer då få någon hemlig som donerar till oss-korsdonation.
  • Citrona
    isabellle skrev 2015-02-18 20:59:05 följande:

Hej!

Tack för positiv energi Helendi!

Mensen kom idag 5 dagar för tidigt. Har telefontid med kliniken i morgon för att se om vi kan starta direkt igen. Vet inte hur det funkar(?) då vi bara gjort en tidigare som lyckades.

Välkommen ljungen78 och hoppas på ett plus på lördag.

Citrona, då håller vi tummarna för er i mars blev det nästa va?? Vad är det som gör att du löper mindre chans att lyckas än din vän?

Åh nej hoppas den slutar omedelbart!

Mina ägg är väldigt få och av dålig kvallitet fast jag bara är 36 år ;(
    Min vän kommer skänka till någon hemlig och vi kommer då få någon hemlig som donerar till oss-korsdonation.
  • Citrona

Grattis till dig ljungen78!

Ja, vi planerar att göra ett till försök nu när nästa mens ska komma om ca en vecka. Läkaren var väldigt...tveksam eftersom chanserna är så pass låga men det är min man som vill och tror att det kommer fungera. Själv börjar jag mer och mer rikta in mig på att göra äggdonation.
    Igår kom det in en tjej på jobbet som väntar tvillingar, hon beklagade sig och en kille sa lucky you till henne. hon svarade: Nää, vet inte om jag är så lucky..
    då svarade jag att allvarligt att JO, du är lucky.
    Sen kom snacket igång om fler barn och bla bla men innan de hann fråga mig så smet jag iväg lite snygggt på toa för att tokgråta i ca 10 min medan samtalet fortskred där ute ;(
    Tror ingen märkte något men FY FASIKEN va jobbigt det var.
    Har inte känt så starkt tidigare.

• Citrona

Hej Helendi, vad glad jag blir ;)
    Jodå ni för 2 minuter sedan tog vi Oviterelle-sprutan och på torsdag blir det äggplock. Har 3 äggblåsor och hoppas att de ska leverera det vi önskar oss ;)
    denna gång har sprutprocessen känts myyyyycket lättare.

Hur går det själv, kör ni oxo nu?

• Citrona

Hej ladies!

Idag fick jag tillbaka ett 2-celligt och ett 5-celligt embryo ;)
    har lyckats tjata till mig Trombyl denna gång och hoppas att det ska funka nu!

Helendi. Har du börjat ruva nu oxo?

• Citrona

Hej Isabelle!, vad kul att du skriver i tråden ;)
    Jag plussade på vårt andra IVF-försök och är nu i vecka 7!
    På fredag ska vi på vul på kliniken och se så att hjärtat slår-NERVÖST.
    Jag mår superilla så det känns bra ;)

Vi använde oxo Menopur och det gjorde susen-håller tummarna för att det ska funka för er denna gång!

Kram

• Citrona

tack för grattisarna!
    Vi var och gjorde VUL idag och visst finns där ett littet tickande hjärta-så glada! Ja, verkligen tur att min man ville göra ett försök till ;)

Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?