• isabellle

1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?

Utav 6 st va det bara 1 som klarat sig. Precis som med Sonen! Så nu hoppas vi på att den vill stanna kvar där inne. ?

Vad som var väldigt häftigt var att vi fick se hela befruktningen på en film där en kamera tagit en stillbild på embryot det sedan i onsdags till nu. Med sonen fick vi foton men inte se det som en film!

Så nu ruvar jag med! ??????

• isabellle

Vet inte*

Känslans är underbar att veta om att där finns något i magen i alla fall! Så nu är kaffe intaget över tills vidare!

• isabellle

Spännande Citrona! Hoppas ni får ett tydligt plus :)

Helendi, så tråkig att höra! Hade ni testdag idag? Det är ju inte helt omöjligt om du tänker på blödningen. Hoppas att det inte beror på det i alla fall. :(

• isabellle

Ush då! Jag vet att det är omöjligt men försök njut av Thailand ändå Helendi!

Har vad du tror är din röda-vecka också kommit Citrona? :(

Det är ju trots allt 4 dagar för tidigt så hade jag varit i dina skor hade jag haft en gnutta hopp i alla fall!

Vi åker till Sydafrika och är borta i en månad from 14 mar. Vi hinner inte göra fler försök innan och blir det inget med denna gången så hinner vi inte fler försök fören i april när vi kommer hem igen.

Det är maken som velat göra denna resa och jag kommer inte kunna njuta utan vilja hem för att göra en behandling istället! Tyvärr så tror jag inte vi lyckats, känns inte alls som förra gången!

• isabellle

Tack Citrona!

Jag har exakt samma symptom vid samma tid som jag hade med sonen!

Men jag har även ganska mycket mensvärk och minns att jag hade det sist också men tror tyvärr det är mensens värk denna gång! :(

• isabellle

OH! Tack Helendi!! Håll dem hårt. Jag slits mellan hopp och förtvivlan här hemma. Har ju samma symptom som med sonen men det kan ju lika gärna bero på progesteronet! och varför skulle vi va 1 av 3 som lyckas på första föförsöket 2 ggr i rad! Låter lite för bra för att vara sant.

Låter klokt att vänta då! Om vi inte lyckats nu så kommer vi att göra nästa behandling så som nu drygt en vecka senare än era Helendi och Citrona!

• isabellle

Hej!

Tack för positiv energi Helendi!

Mensen kom idag 5 dagar för tidigt. Har telefontid med kliniken i morgon för att se om vi kan starta direkt igen. Vet inte hur det funkar(?) då vi bara gjort en tidigare som lyckades.

Välkommen ljungen78 och hoppas på ett plus på lördag.

Citrona, då håller vi tummarna för er i mars blev det nästa va?? Vad är det som gör att du löper mindre chans att lyckas än din vän?

• isabellle

Vilken fantastisk vän ni har! :)

Tyvärr kommer det rikligt så det finns inget att hoppas på längre.

Vårt nästa försök blir efter semestern i början på apri! Långt dit och det gör det hela mycket tuffare :(

• isabellle

Hej tjejer!

Hur är det med er alla? Ni som fått det efterlängtade plusset och ni som precis som mig får kämpa vidare?

Kommer ni ihåg att jag fick min mens eller vad jag ska kalla det 6 dagar innan jag skulle ha den? Jag fick den kraftigt på tisdag natt när den skulle komma söndag.. Min mens har aldrig betett sig så.. tidigt missfall?

Oavsett vad så sa kliniken att jag kunde ta graviditetstestet samma dag, det visa inget... Alltså 6 dagar innan!

Jag har ju bara gjort en Icsi förut och den lyckades så har inget att relatera till..

Förutom att jag nu 1 v efter att jag fått min mens fortfarande har mensverk (mensen tog slut i lördags, ömmande bröst (så som jag haft i slutet av min graviditet) och ljusbruna/rosa flytningar..

Detta är något helt nytt! Förmodligen pga behandlingen men jag vill kolla med er, båda parterna. känner ni igen er ni som plussat och ni som inte gjort det?

• isabellle

Hej tjejer!

Hur har det gått för er?

Vi kom hem från Sydafrika för en månad sen och började igår behandlingen. Denna gång får jag menopur istället för gonal-f som tidigare gånger.

Nästa fredag är det UL så får vi se hur det artar sig.

• isabellle

Va kul Citrona! Tur din make ville göra ett försök till då! För va det inte så?

Hoppas allt ser fint ut på fredag.

Ååhh hoppas hoppas att även vi lyckas nu!

Hur går set för er Sandy? :)

Menopuren får mig att bli en riktigt hemsk liten fru... Min man har inte det lätt och det är bara dag 2! Ilskan kommer på 2 sek.. Det va inte alls lika illa med gonal-f, klart nu har jag dos på 225 med gonal hade vi 175 nu sista gången.

• isabellle

UL såg jättebra ut igår!

11 suveräna folliklar i samma storlek! Gött!! Va så orolig med den nya medicinen! Har även fått en annan ägglossnings spruta som vi även den blandar själv.. Börjar på P... Någonting!

På tisdag har vi äggplock!

Håller tummarna att allt ser bra ut idag Citrona.

Kul och höra Sandy!

Hur har det gått Helendi?

• isabellle

Typiskt! Vår lille son har åkt på magsjuka stackarn..

Det enda problemet är att om jag blir smittad så kommer vi inte kunna göra äggplocket på tisdag och denna behandling som sett så bra ut hittills går till spillo! :(

Härligt & grattis igen Citrona! :)

Villblimamma, vi påbörjade första behandlingen när vår son va drygt 5 mån... Fick sluta amma för det gör att livmodern drar ihop sig och ökar riskerna till missfall!

Jag levde som jag brukade låg nog dock också i sängen efter insättning och gick inte med klackar för jag va rädd för att stötarna skulle göra att jag tappade embryot!

• isabellle

Hej tjejer och välkommen målamitthjärta! :)

Idag fick det flytta in två fyrcelliga embryon i min mage! Hoppas på bättre tur denna gång.

Hur går det tjejer?

• isabellle

Grattis målamitthjärta!! Härligt att lyckas på första.

Gjorde vi med sonen och är nu på andra med syskonförsök!

Vi bor nere i Skåne helendi så vi går på en klinik i Malmö. Vi har ju inte haft så bra resultat, två ggr har vi hårfin fått 1 embryo (utav 8 och 6 ägg andra gången). Denna gången fick vi 12 ägg och det blev 3 embrhi dag 2, en perfekt och två utan fryskvalitet!

Hoppas så på att slippa göra om det och att en vill stanna kvar i 9 mån till.. Denna behandling va otroligt påfrestande med medicinerna, och under utplocket fick de söva ner mig till medvetslöshet!

När får ni reda på om det lyckats?

• isabellle

Då har vi med testdag helendi!

Målamitthjärta, vi går hos curaöresund :) var gick ni för att få sonen? Var i Skåne bor ni?

Ja men då kan det ju knappt räknas om det inte klarade upptininge så då måste det väl ändå räknas som.första försöket!! Grattis igen, så skönt att slippa gå igenom allt elände!!

Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?