• Citrona

1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?

isabellle skrev 2015-01-22 09:09:59 följande:

Glömmer aldrig läkarens ord där.. För allt som behövs är ju en liten rackare!:)

Men man har inte mycket hopp för det i stunden.

Hur ser er tidsplan ut Citron?

Vi påbörjar förmodligen behandling i morgon :)

Vi har vårt andra VUL nu på lördag och jag hoppas att det ser bättre ut då men...jag orkar knappt hoppas.På måndag kan det bli aktuellt med ÄP sa han igår men det beror nog på hur det ser ut på lördag.
    Sprutorna däremot går finfint nu eftersom jag kommit på det ultimata. att ha en påse frysta morötter på magen ca 10 min innan min man tar dem på mig-känns ingenting ;)

Åh lycka till imorgon!
  • Citrona
    Helendi skrev 2015-01-22 13:23:44 följande:

Citrona, nu håller jag mina tummar för att det växer till sig för dig. Var det ditt första eller andra vul?

Var själv på mitt 2a vul i tisdags och jag är tydligen synnerligt svårstartad , mina värden till trots. Dosen ökades för andra gången och nytt vul imorgon. Nu hoppas jag verkligen att det rört på sig... Har fått ägglossningssekret nu i alla fall och det får man ju av ökade östrogennivåer, så något händer i alla fall.

Tack för tummarna!
    Det var mitt första, nästa VUL blir nu på lördag och då kanske ÄP på måndag..

Bra att du fick öka dosen, jag frågade om vi itne skulle upp från 375 ie Menpour till maxdosen på 450 ie men han tyckte inte det vilket kändes underligt.
    Han sa att om vi kommer göra fler försök kan man ju göra så då från start. Att ändra medel till Gonal F eller Purre..ja det där purrenågonting var ingen idé ansåg han.

Vad bra att det rör på sig! Hoppas det ser bättre ut imorgon ;)

• Citrona

Varning för deppigt inlägg:
    Jag gör ÄP imorgon...nervös-jodå...
    Det som känns så hopplöst är att det endast är 2 äggblåsor ;(
    Känns som att det ena kommer vara tomt och att det andra, om det u finns ngt kommer vara dåligt så..

Frågade läkarna efter varje vul om vi inte skulle höja dosen av Menopur men de sa att det inte är lönt.
    Undrar om de ens låter oss prova ivf igen.

• Citrona

Tack så jättemycket Isabellle och Helendi ;)
    Och ett stort grattis till Sandyyy!!

idag var det Äggplock och det gick bättre än jag trodde, först gjorde det inte så ont men när de skulle sticka hål på blåsa 2 av 2 gjorde det ganska ont så då fick jag mer medicin i armen.
    Det var faktiskt ägg i BÅDA äggblåsorna! Så himla överraskad och glad ;)

Hoppas nu att äggen befruktas och delar sig som de ska tills på torsdag så att jag kan få börja ruva, tycker det låter så sött med att ruva men fattar att det kommer vara jobbigt det med.
    Man vågar knappt glädjas åt att ett steg klarats innan man måste börja oroa sig för nästa steg....men det är väl så detta är.

Hur går det för er andra?

• Citrona

Idag fick jag ett väldigt fint 4-celligt embryo insatt ;)
    Det andra ägget befruktades inte och sen hade vi inga fler.
    Vi är så glada att vi fått in ett bra ägg och hoppas att det gosar in sig ordentligt nu ;)
    Har fortfarande jättespända bröst sedan Otrevell-sprutan och det lär väl fortsätta nu när jag idag börjat med Lutinus vaggitorer med progestron.

Jag frågade varför det står på förpackningen att man ska börja med vagitorierna direkt efter ÄP samt att jag läser det överallt men då sa han att det är mer naturligt att börja denna dagen eftersom progesteronet brukar gå upp precis då. Underligt att alla kliniker gör olika.

• Citrona

Grattis du med Helendi! Wow 6 st till frysen är ju underbart!

Undrar vilken dag man kommer märka någonting, om man nu märker någonting ;)

• Citrona

Ja lycka till Isabelle idag!

Helendi. Jag känner något liknande men mina tankar går mest typ: Shit tänk om det är så här varje månad, att ägget blir befruktat och sedan fäster det inte. Blir skengravid varje månad och viiiiill inte bli det denna gången.
    Har jag lyckats bli gravid tidigare så borde det ju funka nu med tycker man.

• Citrona

Det känns..typ ingenting, hade lite molverk igår framför TVn men det var ju ruvardag 0 så det var nog bara ömhet från insättningen. Idag har jag haft riktigt ont i huvudet hala dagen. Vet att man faktiskt får ta Alvedon men...jag vågar inte riktigt.

Åh man måste få räkna fram tycker jag, vad ska man annars göra ;)
    Träffade min bästa kompis idag som ska få sitt första barn om 3 veckor. Vi gjorde en liten mag-high-five för tekniskt sett så är jag ju gravid även om jag inte någonstans orkar eller vågar tro att det blir någonting.

Spännande nästa fredag för dig! Håller tummarna för en massa tjusiga ägg ;)

Sandyyy-hoppas blödningarna inte betyder någonting, min doktor sa att man kan ha blödningar utan att det behöver betyda någonting.

• Citrona

Hej!
    Hur går det för er?
    jag är på ruvardag 4 idag och har inte känt något mer än ca 20 minuters stark molvärk/mensvärk på morgonen dag 2. En del av mig VILL tro att det var embyot som fäste men...det var precis typ 2 minuter efter att jag tagit morgonens progestron, har dock aldrig känt så förut eller efter det när jag tagit dessa. Tar Lutinus.

Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?