• Mollan79

1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?

Hej

Vi ska göra en IVF nu i januari. Vi påbörjade den i okt med långa metoden som gav dåliga resultat och fick avbrytas innan äggplock. Så nu går jag och väntar på mensen för att köra igång med den korta metoden, vad jag får för sprutor vet jag inte än :)

• Mollan79

Tack

Jag sprayade 3 v med synarela och sedan gonal-f i 5 dagar innan de avbröt pga för små & få blåsor.

Jag är 36 år och har barn sen förut men det har inte min sambo. Jag levde i ett destruktivt förhållande i 19 år där jag inte trodde på fler barn och kärlek så jag steriliserade mig. Jag var då 26 år och deprimerad. Sedan träffade jag min sambo och har ångrat mig på otroligt mkt, vill inget hellre än att få uppleva en gemensam graviditet med någon som längtar och faktiskt vill ha barn.

Hoppas att jag fortfarande funkar med lite hjälp men är så rädd efter förra stimuleringen som inte gick så bra..

• Mollan79

Citrona

Jag har inte berättat för någon om syskonförsök, om det lyckas så blir nog många väldigt förvånade. Jag är mest rädd för pressen och frågorna om hur det går om vi berättat.

Är det nån som provat långa med dåligt resultat men funkat bättre med korta? Läser man runt lite verkar det va tvärtom. Men man får väl lita på att läkarna vet vad dom gör.

• Mollan79

Helendi:

Jag fortsatte med sprayningen vid sprutorna men tog betydligt mindre. Vet inte varför de gör olika men man får väl göra som de säger

Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?