Inlägg från: Anonym (tvåbarnsmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tvåbarnsmamma)

När vände ni era barn??

Vi har också en stor bil. Och vi kan inte ha barnet bakom förarstolen. Det är inga problem när jag kör men när min sambo kör. Vi har dem efter varandra med den ena i framsätet. Det känns lite obehagligt men som någon annan skrev så har jag hellre barnet i fram och bakvänt än tvärtom. Så fort äldsta kan sitta framåtvänd så kommer vi flytta bak minstingen också. 

• Anonym (tvåbarnsmamma)
    SandraHelena skrev 2015-01-11 17:57:38 följande:
    Jo visst är det så! Jag vill verkligen ha honom bakåtvänd så länge det är möjligt, absolut! Men jag tycker med det är obehagligt att ha dom i fram ur flera synpunkter. Jag tror ju att ha en barn i fram kan distrahera väldigt mycket... Men det kommer väl bli så att de kommer sitter en fram och en bak, man ska bara komma på hur man ska placera dom. Har ni den yngsta eller största fram???
    VI har minsta i fram. Och jag kände som dig först att det skulle vara distraherande för mig. Den äldsta har vi haft i bak sen hon föddes så det kändes bara naturligt att ha henne där då hon var van vid det. Men det har funkat bra att den minsta i fram då hon jämt sover när vi åker bil:) Men som sagt jag ber till alla högre makter som finns att vi aldrig frontalkrockar.  
Svar på tråden När vände ni era barn??