• nozpa

När vände ni era barn??

En i mitten och en bakom passagerarsätet är ju lugnt i en v70. Du får in 3 bakåtvända stolar i det baksätet bredvid varandra till och med.
    Dock KAN det bli problem med bakåtvänd bredvid babyskyddet beroende på stolar och vilken bas ni har till babyskyddet. Då sätter du en fram i bilen och så kan du sätta den andra i mitten där bak. Så hade jag gjort om det inte funkar med basen till babyskyddet.

Jag har 3 barn i min saab, 2 där bak bredvid varandra (bakåtvänt) och bas + babyskydd där fram. Basen får inte plats bredvid stolarna där bak. Babyskyddet utan basen får plats utan problem.
    Så ni bör inte ha några svårigheter att få in det där bak i bilen. Min bil är mindre än eran. :P

• nozpa
    SandraHelena skrev 2015-01-08 23:49:50 följande:
    Han har en Britax Multi tech och jag tänker inte byta den då han sitter så himla bra i den. Hade en annan stol innan som han inte alls satt bra i. Sen har vi Maxi Cosi babyskydd.
    Nä, men vänd honom framåt istället då. Det är ju det du vill höra. Herregud, du ser bara problem alltså.

Det går alltså inte att ha ett babyskydd bakom förarsätet, det går inte att ha babyskydd i mitten eller bakom passagerarsätet, samma med bilbarnstolen.
    Det går inte att sätta ett av barnen framtill.

• nozpa
    SandraHelena skrev 2015-01-09 17:18:15 följande:
    Varför så otrevlig ton?? Jag frågade en fråga och jo, jag ser PROBLEM, eftersom det är ett PROBLEM!! Min man måste kunna köra, eller? Då kan ingen av stolarna sitta bakom förarsätet hur jag än gör, problemet löst. Sen har jag skrivit att jag inte vet om stolarna får plats framför varandra, att jag får ut och testa. Du läser det du vill läsa och inte allt... Jag vill inte alls vända honom om, då hade jag väl inte skrivit här, då hade jag väl bara vänt honom.

Men bara för att det som funkar för dig i din bil, inte funkar i min bil så är det jag som är korkad menar du???
    Ja, fast du skriver ju att din sambo inte kan ha någon av stolarna bakom sig. Inte ens ett litet babyskydd tydligen. Och din sambo måste sitta bekvämt i passagerarsätet. Vilket betyder att både passagerarsäte och sätet bakom, samt sätet bakom förarsätet går bort. Din sambo ska ju sitta bekvämt.
    Att byta stol vill du inte. Du är så nöjd med den säkra stol du har idag.

Det får mig att tolka det som att du inte vill lösa säkerheten för dina barn. Utan det viktigaste är att din sambo sitter bekvämt i bilen.

Förlåt om jag lät otrevlig. Känns bara konstigt att din sambo går före era barn liksom. Det är en v70, tror att de flesta vet hur en sådan bil ser ut. Och iom att jag vet att min bil är mindre så vet jag ju även att ni får plats. Eller hur?
  • nozpa
    SandraHelena skrev 2015-01-09 23:27:47 följande:
    Fast nu får du väl ändå ge dig?? Läs det jag skriver... Vi har idag stolen bakom passagerarsätet, och ja min sambo sitter som en potta skit där. När man sitter i bilen i 8 timmar så vill man faktiskt kunna åka bekvämt med. Sätta bakom förar sätet går ju inte, varken skyddet eller sonens stol, det sätet går bort!! 

Jag har aldrig sagt att jag INTE kan sätta en stol i fram, jag har skrivit att jag inte vet om det finns plats! Vart har jag skrivit att min sambo går först?? Hade jag velat vända min son hade jag gjort det utan att be om lov på en internet sida! Och v70 är inte jätte stor invändigt, i sittplatserna. Bagaget är stort men i övrigt inte och det kanske du skulle veta om du hade en med!! Du kanske har större sitt yta och mindre bagage än vad jag har??? Du kan ju inte säga vad som funkar och inte i min bil, eller? Jag vet inte vad ni jobbar med, men att bara springa och köpa ny bil och nya stolar är ju inget man gör för att andan faller en på... Hur kan du veta att min sambo får plats?? Du verkar veta en hel del du!! :)
    Men andas. Vet flera familjer som faktiskt har både 2 och 3 bakåtvända stolar i sina volvo v70s då det är en vanlig bil. Antingen 2 bak + 1 fram eller 3 bak. Därför vet jag ju att det får plats. Men man kanske får anpassa vilka stolar man köper och till sin bil.
    Det gör man ju väldigt enkelt genom att testa stolen i bilen innan man betalar den.

Jag kan lova dig att det finns plats att sätta en stol bakåtvänd i en v70. Brukar ni ofta köra 8 timmar i bilen? Då kanske det är ännu mer lämpligt att kolla över vilka stolar man har så att barnen sitter säkert och åt rätt håll. Samt att din sambo får sitta bekvämt.
Svar på tråden När vände ni era barn??