Inlägg från: Otåliglängtan |Visa alla inlägg
  • Otåliglängtan

BF September 2015 Andra barnet

Välkomna och grattis ni nya :)

Inga drömmar utöver de vanliga jag brukar ha, men det kommer säkert längre in i graviditeten, det gjorde det sist! Hur mår alla, känner ni er gravida? För mig går det upp och ner. Idag har jag inte kännt av mycket förutom just nu då jag är svullen om magen som om jag vore i 6 månaden! Annars brukar jag ha lite molvärk, känna mig lite smått illamående så fort jag ska äta och ömma bröst. Jag är otroligt trött emellanåt och tänder till för minsta lilla. Har en öm punkt bak i nedre delen av ryggen där jag hade extrem foglossning under första graviditeten, hoppas det inte blir lika illa den här gången! Men som sagt, idag har det varit ganska lugnt. Tror inte man hinner känna efter lika mycket nu när man har en liten att ta hand om:)

• Otåliglängtan

Jag hade lite av en förlossningsdepression, men det berodde på att vår dotter föddes med akutsnitt och var väldigt dålig när hon kom ut. Hon togs direkt ifrån mig till barnrummet och sedan till Neo Iva. Det tog flera timmar innan jag fick träffa henne första gången och först efter 1v kunde vi känna oss någorlunda säkra på att hon skulle klara sig!

Jag var nog inte tillbaka till verkligheten förrän efter ca 5-6 mån. Hoppas verkligen att denna förlossning blir bättre!

Vi ville oxå ha syskon ganska tätt, men trodde inte att vi skulle "fixa" det själva då vår dotter är ett Ivf barn! Vi hade planerat en ny "insättning" efter sommaren, men nu blev det lite tidigare, vilket absolut inte gör något ;) Det blir 1år och 9mån mellan dom.

LitetFrö skrev 2015-01-18 21:07:06 följande:

Jag undrar om det är någon av er andra som tidigare haft förlossningsdepression? Jag råkade ut för en riktigt elak sådan men mår nu jättebra. Inte alls orolig att det ska hända igen, men vore skönt att prata med någon som delar samma erfarenhet, om det finns någon här.

Vill också passa på att fråga er som kommer att få barnen tätt om det var planerat eller inte? Tycker det är modigt!

Vår kille kommer vara 2 år 3 mån när lillasyskonet kommer, om allt går väl. Det känns för mig som liten åldersskillnad! Lite pirrig hur det kommer gå då vi fått en sjövild busunge med outsinlig energi och vilja! Men allt löser sig ju på nåt sätt, eller hur? Han är ju samtidigt väldigt klok och tidig för sin ålder, hittills.

• Otåliglängtan

Jag hade mycket molvärk i förra graviditeten, men bara lite nu. Däremot har jag ganska mycket ilningar! Är det något någon av er andra känner igen?

1StoltMamma skrev 2015-01-20 23:00:24 följande:

Någon mer med mycket molande värk, minns inte att de kändes så här mycket förra graviditeten. Blir nästan lite orolig.

• Otåliglängtan

Hallå på er! Verkar väldigt lugnt och tyst här? Hur mår ni och hur rullar era graviditeter på? Känner dock själv att man har mindre dit att "försvinna in i sig själv" den här gången. Fullt ös på lill tjejen och hemmet att ta hand om. Börjar jobba om 1 1/2 v, ska bli riktigt roligt och skönt!

Jobbar ni andra?

• Otåliglängtan

Nej vad hemskt, beklagar verkligen och hoppas nu lyckas snart igen! Det är verkligen skräcken det där! Massa kramar till er

<3

Jenax skrev 2015-01-22 09:16:56 följande:

Var i v.12 nu och man hade liksom pustat ut lite och trott att man var "säker" nu. Har haft lite små blödningar under förra veckan så i helgen var vi upp till gyn och fick göra ett UL och de visade att fostret hade dött i v 5... 

Känns riktigt jobbigt, tänk att ha gått i 6 veckor och trott att allt är frid och fröjd.

Nu känner jag mig bara tom. Vi hade försökt bli gravida i 8 mån innan vi plussade, känns inte så roligt att få börja om från början nu. Men det går ju inte att göra något åt det så det är ju bara att gilla läget och se framåt.

Lycka till med era graviditeter! 

• Otåliglängtan

Jag börjar nytt jobb 2/2. Tänkte vänta med att berätta till efter v12 om det går. Jobbar som ssk på akutsjukhus så ibland får man vissa uppgifter man måste avstå. Känns Lite halv jobbigt att börja nytt jobb och direkt behöva berätta att man är gravid och ska gå på gravledigt i mitten av sommaren. Tror dock dom är vana med tanke på att jag har ett kvinnodominerat yrke:)

• Otåliglängtan

Ja gärna, vet inte hur man gör bara!? Har du lust? Du får gärna lägga till mig. Bf 14/9.

LitetFrö skrev 2015-01-23 14:35:03 följande:

TS otåliglängtan, vad sägs om en bf-lista i trådstarten?

• Otåliglängtan

Hallå! Jag gör ett försök till BF-lista, vet inte om det lyckas, men vad jag förstår måste man göra via dator och jag sitter vid en nu så gör ett försök!

• Otåliglängtan

Nej vad tråkigt! Hoppas ni lyckas snart igen <3

oldy skrev 2015-01-30 16:05:34 följande:

Missfall, säger hejdå & lycka till er.

• Otåliglängtan

Jag börjar jobba idag, känns både skönt och roligt. Tröttheten blir så påtaglig när man går hemma!

Jag har senaste veckan varit riktigt trött, inte orkat någonting och får verkligen anstränga mig för att orka med vardagen. På jobbet tror jag inte man hinner med att känna efter på samma sätt! Jag har även börjat må mer illa, kräks inte, men illamåendet kommer i tid och otid!

Vi var på inskrivning på mvc i fredags, kändes riktigt bra. Jag ska på läkar besök och göra vul om 2v och efter det får vi se om jag ska börja på spec mvc. Känslan är att det kommer att räcka att gå på vanliga mvc, men vi får se!

• Otåliglängtan

Det är ju en grupp Bf September för de som väntar andra barnet!? Du är så välkommen att hänga på här! Vet inte vad du menar med att starta en grupp Bf September?

Lottis76 skrev 2015-02-03 17:21:54 följande:

Jag vill gärna följa med. Kan vi inte starta en grupp bf september? Själv har jag bf den 6 sepember.

• Otåliglängtan

Mår oxå illa mest hela tiden :( Gillar inte heller varm mat och inte kaffe, inget smakar egentligen riktigt bra. yoghurt och lingonsylt är favoriten just nu! Såååå trött. Jobbade natt i helgen och har varit helt förstörd! Mådde egentligen ganska bra under förra grav så det här är något nytt!!! Hoppas det vänder snart!

• Otåliglängtan

Jag går gärna med i gruppen :)

Lovemyson skrev 2015-02-10 10:02:19 följande:

Jag håller på o gör en hemlig grupp på Facebook nu som kommer vara till för oss med bf i september, men måste ha någon att lägga till annars kan man inte gå vidare haha. Nån frivillig som kanske vill vara admin med mig? :)

• Otåliglängtan

Sanna Forsberg

Lovemyson skrev 2015-02-10 18:37:49 följande:

Kul!

Vad heter ni? Gruppen är hemlig så jag tror inte ni kan söka på den, måste lägga till er manuellt :)

Svar på tråden BF September 2015 Andra barnet