Inlägg från: februaribebis 2014 |Visa alla inlägg
  • februaribebis 2014

BF September 2015 Andra barnet

Hej på er!

Jag hänger också med här. Har en dotter som blir ett år i mars och väntar nu tvåan med bf 7 sept. Spännande ????

• februaribebis 2014
    Otåliglängtan skrev 2015-01-18 20:12:09 följande:

Välkomna och grattis ni nya :)

Inga drömmar utöver de vanliga jag brukar ha, men det kommer säkert längre in i graviditeten, det gjorde det sist! Hur mår alla, känner ni er gravida? För mig går det upp och ner. Idag har jag inte kännt av mycket förutom just nu då jag är svullen om magen som om jag vore i 6 månaden! Annars brukar jag ha lite molvärk, känna mig lite smått illamående så fort jag ska äta och ömma bröst. Jag är otroligt trött emellanåt och tänder till för minsta lilla. Har en öm punkt bak i nedre delen av ryggen där jag hade extrem foglossning under första graviditeten, hoppas det inte blir lika illa den här gången! Men som sagt, idag har det varit ganska lugnt. Tror inte man hinner känna efter lika mycket nu när man har en liten att ta hand om:)

Jag börjar också känna mig väldigt svullen om magen... Mycket tidigare än första graviditeten. I dag har jag varit väldigt trött och lite darrig. Nästan som en ordentlig baksmälla. Hahaha!!

Svårt när jag inte bara kan vila mig utan har en pigg tiomånaders tjej som håller på att lära sig att gå

Vi ville ha ett syskon ganska tätt och nu blir det 18 månader mellan dem. Trodde kanske inte att det skulle gå så fort men det gjorde det. Men sen får det räcka för oss!
  • februaribebis 2014
    Otåliglängtan skrev 2015-01-22 19:53:22 följande:

Följer inte pappan med er? Då kan ju han hålla i barnet när ni blir undersökta och tar prover!

Vi var på mvc i går och min man var med för att ta hand om dottern. Enklast så.

Ni som fortfarande är mammalediga, har ni tagit upp det med chefen än? Min lär inte bli överförtjust över att jag kommer tillbaka i april och går igen i augusti
  • februaribebis 2014
    meim skrev 2015-02-01 12:47:46 följande:
    Har också börjat känna av lite illamående, men värst är tröttheten för mig och humöret!

Idag fick jag sovmorgon av man och son till 8.30 men var ändå jättetrött och la mig och vilade i soffan vid 11 igen och vaknade för en liten stund sen..

Jag är väldigt sur och irriterad och efteråt blir jag ledsen för att jag får dåligt samvete över mitt dåliga humör :(. Det var lättare sist när det inte gjorde så mycket att man sov bort hela helgen för då hade man bara sig själv att skylla, men nu har man ju ett barn som man nästan känner att man försummar :(.

Magen är redan synligt gravid och jag får tänka på hur jag klär mig och hur jag står för att folk inte ska se än. Tänk om det är tvillingar!?
    Jag har nästan inget illamående. Bara någon gång om jag är hungrig och inte hinner stoppa i mig något i tid. Samma som förra graviditeten.

Fruktansvärt trött hela tiden men jag kan ju inte gå och lägga mig mitt på dagen då det är full fart här hemma... Nu är min man på tjänsteresa i över en vecka också så jag får hålla ut.

Här börjar det också synas lite mage. Går in i v 10 i morgon och det känns väldigt tidigt för synlig mage. Förra gången började det inte synas förrän runt v 16. Men det är ju tydligen så andra graviditeten. Sen är ju mina rätt täta så det hjälper väl till.

Jag är just nu i valet och kvalet om KUB-test... Gjorde det inte förra gången. Känns så långt att vänta till vanliga ultraljudet! Lite mest därför jag skulle vilja göra det och se så att allt är ok. Någon mer?
  • februaribebis 2014
    Nannana skrev 2015-02-01 20:41:01 följande:
    Här där jag bor blir man inte erbjuden KUB-test, men jag hade nog gjort det om jag fick Oskyldig Mest för att få se till den lilla plutten lite, RUL känns ju precis som du säger evigheters evighet bort Obestämd
    Här får man göra KUB om det finns lediga tider. 35-plussare har givetvis förtur. Pratade med spec. mvc i dag och jag får helt enkelt ringa tillbaka när jag gått 11 fulla veckor och se om det finns tider. Annars får jag väl ge mig till tåls...
Svar på tråden BF September 2015 Andra barnet