• meim

BF September 2015 Andra barnet

Hej!

Här är en till med bf i september, 27/9 närmare bestämt. Detta blir vårt andra barn, har en son som fyller 4 år om två veckor.

Bor i Eskilstuna :).

Mår hittills nästan som vanligt, svullen om magen och ömma bröst men annars känner jag inte så mycket än. Är i vecka 6 nu och med sonen började illamåendet och tröttheten i vecka 8 så vi får se om det blir likadant denna gången.

• meim
    Bumblebee skrev 2015-01-27 13:11:04 följande:
    Grattis till nummer 2!
    Vad kul att du kommer från Eskilstuna, där är jag förr och uppvuxen men flyttade ner till Skåne för nästan 8 år sen
    Och jag flyttade till Eskilstuna för snart 8 år sedan, inte från Skåne dock utan från västkusten ;).
  • meim
    Lovemyson skrev 2015-02-01 09:52:53 följande:

Åh fy jag mår så dåligt..

Förra graviditeten mådde jag oförskämt bra, hade inget o klaga på.

Nu får jag ett allmänt dåligt mående flera gånger om dan... blir liggande o orkar inte göra nånting, men jag har iaf inte kräkts så får vara glad för de.

Nån som känner igen sig, vad gör ni för att lindra? Har ju en liten son att hand om o ett jobb att sköta :(

Har också börjat känna av lite illamående, men värst är tröttheten för mig och humöret!

Idag fick jag sovmorgon av man och son till 8.30 men var ändå jättetrött och la mig och vilade i soffan vid 11 igen och vaknade för en liten stund sen..

Jag är väldigt sur och irriterad och efteråt blir jag ledsen för att jag får dåligt samvete över mitt dåliga humör :(. Det var lättare sist när det inte gjorde så mycket att man sov bort hela helgen för då hade man bara sig själv att skylla, men nu har man ju ett barn som man nästan känner att man försummar :(.

Magen är redan synligt gravid och jag får tänka på hur jag klär mig och hur jag står för att folk inte ska se än. Tänk om det är tvillingar!?
  • meim
    Bubbly skrev 2015-01-28 12:12:40 följande:

Ja jag är ändå glad att jag slapp en utdragen förlossning även fast lillan inte orkade med. Min syster fick sin första en månad innan mig och för henne tog det 30 timmar. Hon fick sin andra i höstas och då tog det bara 8, så det kan ju gå mycket snabbare!

Så nu skrämmer hon upp mig att jag inte kommer hinna in då vi har 1,5 timmes resa till BB. Och med 8 timmar med första så undrar man ju hur fort det kommer gå...

Ja jag tyckte också det var skönt att veta könet förra gången men hoppas ändå att jag kan hålla mig den här gången för spänningens skull... :)

Jag fick iaf tag i min gamla barnmorska som blev så glad att vi ville gå hos henne fast vi bytt kommun. Så nu är jag inbokad på hälsosamtal den 4/2 och inskrivning 25/2. :D

För mig hade jag bara känt lite sammandragningar och lättare värkar på dagen som jag inte hade så ont av förrän det pang slog till vid halv 1 på natten, vaknade av det och fick panik. Vi åkte in direkt och fick veta att jag bara var öppen 2-3 cm. Besviken men fick vara kvar iallafall.

Får lite morfin och jag och min man somnar på vårt rum. Kl 4 på morgonen vaknar jag igen och har ont! Och kroppen börjar krysta av sig själv vid varje värk, jag jobbar emot med alla krafter jag har eftersom jag fattar att jag inte kan ha öppnat mig tillräckligt än. Vi får in en sköterska som meddelar att bm är upptagen med en annan förlossning så jag får vänta lite och ta lustgas. Vi kallar på henne igen efter en stund eftersom jag inte kan hålla tillbaka krystvärkarna och hon konstaterar att jag nu är öppen 10 cm, bm kommer springande och sonen föds en stund efter det. Vattnet hade fortf inte gått och hinnan tas hål på när huvudet tittar fram och sonen kommer ut med en våg av fostervatten. Så från att de riktiga värkarna började till att han är född tog det 4,5 timmar. Inga stygn heller vilket jag trodde att det skulle bli miljarder av eftersom det gick så fort.

Som tur är har vi ca 15 min till förlossningen för jag antar att det kommer att gå snabbare denna gången..
Svar på tråden BF September 2015 Andra barnet