• Nannana

BF September 2015 Andra barnet

Hej på er tjejer, får jag hänga här med er? Glad

25 år bosatt i Norra delen av detta land. Bor i hus med min man, och son
    (född januari-13) samt en liten vovve.

Plussade precis nu innan jag  gick och la mig!
    Testade mest för skojs skull då jag trodde BIM var först om en vecka egentligen 

Men ett starkt streck dök snabbt upp och GRAVID 2-3veckor på det digitala!
    Så nog är det på riktigt ändå. Kan knappt tro det!

Fortfarande helt överaskad och kan iiiinte sova!! Cool

BF borde vara kring den 20 September, lite osäker då kroppen verkar ha lurat mig totalt denna månaden. Jag som trodde jag hade stenkoll, hihi 

• Nannana
    Anni Me skrev 2015-01-17 21:52:52 följande:

Är det någon mer som drömmer mycket nu? Jag drömmer väldigt konstiga och ofta rätt obehagliga drömmar just nu. Inga drömmar om graviditeten, men massa andra drömmar

Jag drömmer en hel del jobbiga saker.. det är olyckor och spöken. Och blödningar som är så verkliga att jag varit på väg upp gör att byta binda igen,och sedan inte hittat något blod.. Helt fast i drömmen.

Hade ett MA i höstas, och ett väldigt tidigt missfall i slutet på november, så kanske är det demonerna från detta som dyker upp. Fast jag hade nog väldigt konstiga drömmar då jag väntade vår son också nu när jag tänker efter :)

Denna graviditeten liknar mycket mer graviditeten med sonen, än hur de två senaste som avbröts kändes. Dom var som helt annorlunda både kroppsligt och hur "verkligt" det kändes.

-hoppas verkligen att det är ett tecken att denna lilla minijoxen får stanna kvar :)
  • Nannana
    1StoltMamma skrev 2015-01-20 08:42:00 följande:

Hade inget illamående förra graviditeten, tips på hur kan kan lindra de?

Prova äta något litet innan du stiger upp på morgonen, kex till exempel. Äta lite men ofta, så du undviker att bli riktigt hungrig. Finns också seaband på apoteket man har på handleden som hjälper för en del :)

Mådde illa fram till vecka 20 förra gången, hittade tyvärr inga mirakelkurer, bara lite lätt lindrande. Mest hjälpte det att undvika att bli väldigt hungrig, då blev illamåendet hemskt.. kan vara svårt att äta dock när man redan mår skunk :)

Hoppas andra kommer med fler och bättre tips :)
  • Nannana
    Jenax skrev 2015-01-22 09:16:56 följande:

Var i v.12 nu och man hade liksom pustat ut lite och trott att man var "säker" nu. Har haft lite små blödningar under förra veckan så i helgen var vi upp till gyn och fick göra ett UL och de visade att fostret hade dött i v 5... 

Känns riktigt jobbigt, tänk att ha gått i 6 veckor och trott att allt är frid och fröjd.

Nu känner jag mig bara tom. Vi hade försökt bli gravida i 8 mån innan vi plussade, känns inte så roligt att få börja om från början nu. Men det går ju inte att göra något åt det så det är ju bara att gilla läget och se framåt.

Lycka till med era graviditeter! 

Nej vad tråkigt!! Samma sak hände mig i höstas,

var då i vecka 11.. man blir tom..

Tusentals kramar, och ta hand om dig <3
  • Nannana
    Otåliglängtan skrev 2015-01-22 08:50:30 följande:

Hallå på er! Verkar väldigt lugnt och tyst här? Hur mår ni och hur rullar era graviditeter på? Känner dock själv att man har mindre dit att "försvinna in i sig själv" den här gången. Fullt ös på lill tjejen och hemmet att ta hand om. Börjar jobba om 1 1/2 v, ska bli riktigt roligt och skönt!

Jobbar ni andra?

Det rullar på, men känns som tiden går väldigt sakta, haha. Har börjat känna av lite illamående, men inte mer än att jag fungerar som vanligt. Brösten är dock jätteömma och känns dubbelt så stora! Så minns jag inte att det var sist, inte såhär tidigt, haha!

Jag är hemma fortfarande med sonen som blir 2 år imorgon :)

Så det är fullt upp här hemma, och han har nog aldrig varit ned om att mamma varit såhär trött tidigste! Skulle kunna sova hela tiden om det gick
  • Nannana

Hej på er tjejer.

Jag som inte kännt av illamåendet mycket alls tidigare mår nu superilla! Det började i lördags då alla förberedelser inför sonens tvåårskalas skulle göras, kalaset var igår söndag. Ni kan ju tänka er att stå och göra tårtor och baka när man mår skrutt! Fy haha

Sen kom då söndagen och alla godsaker var klara efter många om och men. 30 minuter innan första gästerna kom upptäckte jag en brunaktig flytning... inte mycket, men det var precis så det började i höstas då det gick åt skogen. Bara bita ihop och hålla masken kalasdagen igenom. Sen somnade jag direkt vi blev ensamma. Vet ju att färgade flytningar inte behöver betyda något alls, men det känns svart. Inte igen! Jag vill så gärna att vi får bli 4..

Har inte pratat med min BM ännu, tänkte vänta tills jag hunnit lite längre. Nu känner jag mig bara ensam. Söka hjälp löns ju inte, fick kriga som en galning i 3 veckor innan jag till slut fick vul i höstas.. och då var dom väldigt otrevliga..

Ovissheten tömmer mig på allt.. ingen förutom jag och min man vet ens om att jag är gravid, sp det finns ingen att ta hjälp ifrån om dagarna då mannen jobbar.

Illa mår jag ju fortfarande, som grädde på moset över oron...

• Nannana
    mammamalin skrev 2015-01-26 17:38:25 följande:

Vad jobbigt :( Men blödningar är ju väldigt vanliga i tidig graviditet så tro inte det värsta! Hur långt gången är du?

Jo jag vet ju att det ska vara vanligt. Men min hjärna drar det direkt till tidigare händelse :/

Jag vill hoppas, och samtidigt inte hoppas för mycket :(

Lite osäker, då mensen varit lite knasig, men kring vecka 7.
  • Nannana

1 vecka nu sedan den lilla bruna flytningen, och det blev ingenting mer än så. Så jag har bestämt mig för att tro att det var något helt normalt. Det sägs ju att det är rätt så vanligt.

Illamåendet har under veckan tilltagit ORDENTLIGT! Kräks direkt jag ser någonting som uppfattas som lite äckligt. Eller som luktar mycket. Jag klarar inte ens av lukten av mat! Lite problematiskt då den ska lagas varje dag ;)

Och trött! Jisses så trött jag är! Somnar före 8 varje kväll, och nu i helgen har jag fått ta sovmorgon varje dag. Maken har stigit upp med sonen. Såå underbart att bara sooooova!

På tisdag har jag första tiden hos min barnmorska, en underbar kvinna! Till skillnad från förra gången, hon var inte alls rolig. Men nu har vi flyttat till mitt hemställe, och hon som finns här är tack och lov så go! Lite virrig, men på ett gulligt sätt.

• Nannana
    februaribebis 2014 skrev 2015-02-01 20:19:05 följande:
    Jag har nästan inget illamående. Bara någon gång om jag är hungrig och inte hinner stoppa i mig något i tid. Samma som förra graviditeten.

Fruktansvärt trött hela tiden men jag kan ju inte gå och lägga mig mitt på dagen då det är full fart här hemma... Nu är min man på tjänsteresa i över en vecka också så jag får hålla ut.

Här börjar det också synas lite mage. Går in i v 10 i morgon och det känns väldigt tidigt för synlig mage. Förra gången började det inte synas förrän runt v 16. Men det är ju tydligen så andra graviditeten. Sen är ju mina rätt täta så det hjälper väl till.

Jag är just nu i valet och kvalet om KUB-test... Gjorde det inte förra gången. Känns så långt att vänta till vanliga ultraljudet! Lite mest därför jag skulle vilja göra det och se så att allt är ok. Någon mer?
    Här där jag bor blir man inte erbjuden KUB-test, men jag hade nog gjort det om jag fick Oskyldig Mest för att få se till den lilla plutten lite, RUL känns ju precis som du säger evigheters evighet bort Obestämd
  • Nannana
    Fia88 skrev 2015-02-03 10:07:29 följande:

Hej allihopa hoppas allt går bra med era bebisar i magen

Jag börjar bli lite orolig här.. Är i v 6+4 och har inte ett enda symtom.. Inga ömma bröst, inget illamående, ingenting.. Känner mig precis som vanligt. Dagarna runt jag plussade så kände jag av illamående till o från varje dag men detta slutade för 1,5 vecka sedan.. Enda jag kan känna av på kvällarna är svag mensvärk. Hur har ni det?! Har ni massa symtom?

Vet ni om detta är normalt?

med första så hade jag ömma bröst vid denna tiden samt illamående..

Vill inte att det ska vara mf pågång

Har tid hos Gyn nästa fredag ska då göra vul..

Känns som evigheter dit...

Du ska inte oroa dig, symptomen kommer nog snart ska du se :)
  • Nannana

Första besöket hos BM avklarat. Hon ville få in mig på ett ultraljud rätt snart för att få lite större koll på hur långt gången jag är. Inte haft någon riktig mens sedan oktober. Den blev helt knas efter mitt MA i höstas.

Så det känns ganska bra faktiskt. Att även få se om lillhjärtat pickar där inne.

Så nu väntar jag på en tid till kvinnokliniken. Skönt att ha kommit igång med besöken, och att ha fått boken för omföderskor i handen! :)

• Nannana
    Lottis76 skrev 2015-02-04 11:30:59 följande:

Någon mer som mår dåligt i princip dygnet runt? Vet inte riktigt vad jag ska göra, jag mår kontant illa, är supertrött och har inte lust med någonting. Det är knappt jag orkar jobba

Jag! Mår illa från det jag kliver upp till det jag lägger mig, och är tröttare än jag någonsin varit. Finns inte energi till någonting alls. Extremt lågt blodsocker hade jag tydligen också fick jag veta igår hos BM. Och inte mycket i näringsväg går ner (och får stanna kvar) eventuellt blir det dropp innan helgen.

Är hemmamamma med sonen 2år och känner mig rätt så värdelös som mamma just nu.. Den lilla ork som finns går till honom <3
  • Nannana

Hejhej!

Här mår jag sååå sjukt illa dygnet runt. Eller inte då jag sover, vilket jag ju tack och lov gör som en klubbad om nätterna Flört

Igår var jag till min barnmorska och fick dropp, är uttorkad då ja knappt får behålla något alls. Och ska fortsätta få vätska ett tag nu. Drygt bara att ligga på en hård brits i ett kallt vårdcentralsrum ett par timmar åt gången. 
    Hoppas detta illamåendet inte håller i sig så länge till, nu längtar jag efter att få orken tillbaka Oskyldig

Har även fått en tid för ultraljud nu på måndag, för att BM ska kunna datera mig lite bättre, mensen kom aldrig riktigt igång efter det olyckliga i höstas. Så lite svårt att beräkna exakt. Ska bli spännande! 
    Har varit väldigt oroligt för att det ens ska finnas någon därinne, men kollade mest för skojs skull nu i kväll med dopplern vi har kvar sedan sonen låg i magen. Trodde såklart inte jag skulle hitta någonting alls ännu, MEN HITTADE HJÄRTLJUDET!! Det där underbara snabba tjoff-tjoff-tjoff ljudet. 
    Det finns minsann en liten miniplutt i min mageHjärta
    Nu ska jag bestämt bara njuta! 
    Till och med illamåendet känns underbart nu, haha
    Allt för mini!

-Går för övrigt gärna med i en facebookgrupp, så länge den är hemlig för ALLA andra vännerna. Ingen förutom våra föräldrar vet något ännu Oskyldig

• Nannana
    1StoltMamma skrev 2015-02-11 10:44:25 följande:

Vilken vecka är du i ca ?

Gissningsvis kring vecka 9, men då jag inte haft mens på länge är det lite svårt att veta.. Därför blir det ultraljud på måndag :)
Svar på tråden BF September 2015 Andra barnet