• Fejli

Hur ska jag göra??

Jag flyttade från ett hus till en lägenhet för en tid sen. Jag har tre katter. Två av katterna går ut och pyser iväg till närmsta skog (misstänker jag iallafall ) men den minsta (1½år) katten kommer inte så långt utan hamnar i bråk med grannkatten...

Jag fortsatte att släppa ut honom men en dag så började han och grannkatten slåss. Jag sprang ut och lyckades få tag i min katt och gick in.sen dess har jag inte vågat släppa ut honom... Vad ska jag göra?? :-/

• Svar på tråden Hur ska jag göra??
  • Anonym (T)

Du kan tex:
    Bära ut honom förbi grannkatten till skogen eller var han nu är trygg
    Näta in balkongen och låta honom gå ut där
    Gå ut med honom i koppel

• Fejli

Skogen är en bit iväg, och jag vill att han ska hitta hem klokt igen (vi har inte bott här så länge). Då är det nog bäst att han får upptäcka skogen själv.  
    Målet är ju att dom alla ska kunna komma och gå som dom vill, då det är det som är vana med. 

Jag undrade mest om någon har något tips på hur man kan gör med konflikten mellan kattera? 

• Anonym (T)

Tror det enda du kan göra åt katternas konflikt är att flytta eller hoppas på att den andra katten flyttar, alternativt prata med ägaren om att ni inte släpper ut dem samtidigt.

• Fejli

Får försöka ta reda på vem ägaren är och se om man kan lösa det på något vis! Flytta är inte ett alternativ, det är supersvårt att få lägenhet med markplan där jag bor! :-/

Svar på tråden Hur ska jag göra??