• Tow2Mater

Ändra umgängestider

Anonym (Moderjord) skrev 2015-01-06 15:46:05 följande:
    Nej det vet jag men vi har ingen dom och borde inte barnets vilja spela in när hen blir allt äldre? Hen går på mellanstadiet.
    Om dina samtal med pappan inte fukar: Barnet kan ju alltid skrika och grina och bete sig som en liten skit i bilen hela vägen hem till pappan och sen hela helgen, så kanske pappan lär sig vad barnet faktist vill gora nästa gång.

Lyssnar inte pappan alls på sitt barn och vad hon/han vill gora?? Be barnet prata med sin pappa om saken, utan dig som mellanhand.
  • Tow2Mater
    Anonym (Hepp) skrev 2015-01-07 19:55:12 följande:
    Ibland undrar jag om du har nån diagnos?
    Nej. Varför tror du det?
    Många barn brukar få vad de vill om de bråkar tillräckligt. Om inte annat visar de på sitt sätt vad de anser viktigt för dem att få göra, om inte föräldrarna är öppna för diskussioner. Vad brukar vara ett vanligt råd till föräldrar med skrikiga och bråkiga barn här på FL? Jo, det är ganska ofta "prata med barnet, och försök förstå". Hur ska det gå fram till pappan att prata med sitt barn, och ta reda på vad det vill (som det ju i dagslaget verkar som han inte gör), och barnet inte på annat sätt uttrycker sin mening?
  • Tow2Mater

För mig låter det mycket konstigt att ett mellanstadiebarn inte klarar av, eller vågar, utrycka sin fråga till sin pappa på telefon och säga vad det skulle vilja, och få pappans svar, och sen fortsätta diskutera saken om svaret är nekande. Men alla familjer o barn är ju olika.

• Tow2Mater
    Anonym (Hepp) skrev 2015-01-07 20:28:11 följande:
    Det är liksom en del av verkligheten för både vuxna och barn att man inte alltid kan få som man vill.
    Visst ar det det, men nu handlar ju diskussionen om hur barnet ska få gå eftersom barnet så gärna vill gå. Din lösning "suck it up, du får inte gå" var liksom inte alls del av det jag föreslog.
  • Tow2Mater
    Anonym (-) skrev 2015-01-07 20:36:32 följande:
    Jag bodde med min pappa varannan helg. Han var som en främling för mig. Jag vågade fan inte ens öppna kylskåpet hemma hos honom.
    Min mormor och morfars hem var mer hemma för mig, än vad min pappas hem var.
    Varannan helg är INGENTING!
    Hmm... jag träffade min pappa ca två ggr per år max, så for mig är "varje helg" väldigt mycket. ... men som sagt, alla familjer funkar ju olika.
  • Tow2Mater
    Anonym (-) skrev 2015-01-07 20:58:27 följande:
    Hade jag sagt "pappa, cirkusen kommer till stan på fredag! Alla jag känner ska gå så jag vill också gå. Kan jag komma till dig på lördag istället?",
    Hade du vågat säga det då?
Svar på tråden Ändra umgängestider