Inlägg från: Anonym (haha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (haha)

Hur bär ni er åt för att bli så tjocka?

Det smyger sig på om man inte är den "ytliga typen" av utseende fixerade människor.
    Man ljuger lite för sig själv och drar in magen.

Men förr eller senare kommer sanningen ifatt och då avgör personen i fråga om problemet är ett problem eller ej.

Man behöver inte må dåligt av lite övervikt, Hade själv övervikt i ca 10 år men brydde mig inte om det så mycket.

Fick för en tid sedan problem med ett knä och min sjukgymnast rekommenderade vikt nedgång.
    Så har nu gått ner ca 18 kg sedan mitten av augusti

• Anonym (haha)
    Anonym (Katja) skrev 2015-01-17 18:25:19 följande:

På mitt jobb (vi är ca 250 personer) ser jag så tydligt hur det hänger ihop.

De normalviktiga och smala har matlåda modell mindre, äter frukt och grönt. Går ut en promenad på lunchen och motionerar på fritiden.

De överviktiga har gigantiska matlådor, ofta med pasta och olika såser. Äter mycket vitt bröd, ingen eller lite frukt och grönt och går bara mellan kontoret och matsalen.
    Eller går och går... en del vaggar fram.

Det stämmer säkert som du säger, men det här med motion och leva sunt trenden är lite som marxismen var på 70 talet. Hade de som är hälsomedvetna idag levt då hade dom säkert vart politiskt medvetna vänster folk. Och tjockisarna omedvetna och ointresserade :)
    Nu är det modernt att vara lycklig och hälsosam om 30 år kommer vi se tillbaka och skaka våra huvuden åt detta spektakel med Flört

Alla faller inte för trender
  • Anonym (haha)
    Anonym (Katja) skrev 2015-01-17 18:50:33 följande:
    Fast att inte dras med övervikt är ingen trend, det är ett sätt att bättre möjliggöra ett bra mående och en frisk kropp. Och även förhoppningsvis ett längre liv.

Trender drar jag vid kläder,, frisyrer, musikstiler och liknande.
    Nej det här med övervikten har du nog rätt i, det kommer troligen alltid vara otrendigt och ganska oattraktivt  på de flesta. Det är väldig få som bar sina extra kg med pondus nuförtiden.
    Men alla motionslopp och all tränings iver är troligen ganska marxistisk trots allt i alla fall om 30 år Glad
Svar på tråden Hur bär ni er åt för att bli så tjocka?