Hur bär ni er åt för att bli så tjocka?
Jag har ett bmi på närmare 29 och är inte uppe i de siffror TS nämner, men har ändå ökat från en stabil 25:a för några år sedan och lägre innan dess.
Jag har för det mesta försökt att äta bra och lagom men jag har alltid ätit stora portioner. För stora. Och gärna flera... det har dock av någon anledning gått bra och jag har hållit mig vid min trivselvikt och ett bmi som sagt på 25. De senaste tre-fyra åren har jag börjat slarva mer och äta mer skräpmat och godis/snacks. Jag har frossat. Dock bara på fredagar och/eller lördagar, men eftersom jag samtidigt fortsatt med för stora portioner har det lett till min nuvarande situation. Jag har skämts för vad jag har stoppat i mig och smugit med det - det blev nästan som en lek att smyga och jag tror att jag har ätit mer godis/chips pga. detta.
(På nyårsafton vägde jag mig för första gången på länge och såg att jag helt plötsligt hade passerat en gräns som jag inte känner mig bekväm över - 90 kg. Nu har jag sedan dess börjat äta "normalstora" portioner och inte ta mer trots att jag inte är proppmätt och det är gott. Dessutom har jag slutat småäta godis trots att vi har det hemma, vilket aldrig hänt förut. Det har gått förvånansvärt enkelt och är verkligen något jag tror kommer att hålla!)