Inlägg från: Anonym (Hypothyreos) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hypothyreos)

Hur bär ni er åt för att bli så tjocka?

Anonym (Sjukdom) skrev 2015-01-05 23:50:44 följande:

Min kompis kan inte rå för sin vikt för hon har hypotyreos. jag misstänker nästan att jag har motsattsen, vad jag än gör går jag icke upp i vikt, om jag äter regelbundet och mycket kan jag gå ner i vikt, det enda jag har sett ger effekt är träning men det är påfrestande då jag inte har så mycket energi att träna med. mitt BMI är ca 18.3

Många som är överviktiga har nån sjukdomsproblematik i grunden. dock inte alla.

Skitsnack! Jag har svår hypothyreos och är smal, sanningen är att vi med hypothyreos får anstränga oss ännu mer än friska för att kunna gå ner i vikt, men det går! Så många tjockisar använder sjukdomen som en ursäkt för att slippa kämpa med kost och träning...
  • Anonym (Hypothyreos)

[quote=74635185][quote-nick]Anonym (Hatar LCHF) skrev 2015-01-06 19:59:55 följande:[/quote-nick]

Tanken har aldrig slagit dig att individer reagerar annorlunda? Bara för att du kan betyder inte att alla kan. Så hoppa ner från din höga häst och dra ner på attityden.

Vad menar du med reagera annorlunda? Är man välinställd på sitt levaxin är det inga problem att gå ner i vikt med rätt kost och motion!

"Hoppa ner från min höga häst?" haha, jadu jag har mina hästar hemma iaf ;) Men så äter jag inte LCHF heller....

• Anonym (Hypothyreos)
    Anonym (Allis) skrev 2015-01-06 23:43:46 följande:

Skitsnack tillbaks- den tjej jag har jobbat med som hade hypotyreos överdoserade bara sin medicin för att hålla sig pinnsmal.

Hon berättade själv att hon tog extra om hon ville äta skräp en dag.

Självklart inget att rekommendera men vem som helst kan väl hålla sig smal om man mixtrar med sin ämnesomsättning med hjälp av mediciner?

Haha, läs på lite innan du uttalar dig och tro inte på allt du hör! Levaxin har lång halveringstid (googla på det du) så förstår du kanske att det inte funkar på det sättet.
Svar på tråden Hur bär ni er åt för att bli så tjocka?