• AnooYoo

Hur bär ni er åt för att bli så tjocka?

Anonym (Ansvar) skrev 2015-01-06 16:14:07 följande:

Tycker synd om dig. Verkligen. Men det är ju bara bortförklaringar eller hur? Du tycker att det inte är ditt fel att du är fet. Du har bara haft otur. 

Jag lovar att du skulle må 100 ggr bättre om du blev smal. Nu äter du sönder ditt enda liv för saker som hänt dig tidigare. Vad blir bättre av det? 

Ahttp://www.familjeliv.se/forum/hot

Håller med. Antingen får man sluta med bortförklaringar eller vara nöjd med att vara fet. Sedan kan man kalla det mullig eller knubbig om man vill, det förändrar ingenting.
  • AnooYoo
    Anonym (Jaja) skrev 2015-01-06 16:26:48 följande:

Och hur vet du att hon skulle bli bättre om hon är smal?

Hon skriver att hon inte orkar bry sig nu när hon mår dåligt. Jag tolkar det som att hon skulle bry sig, och göra något åt det annars. Varför skulle hon det om hon mådde bra av att vara tjock?
  • AnooYoo
    Anonym (Jaja) skrev 2015-01-06 17:30:03 följande:

Alla behöver vi något som pushar en istället för att höra alla säga att du måste gå ner i vikt, du kommer bli sjuk om du inte gör något, och en massa andra negativa saker. Hade jag hört en massa positiva saker så skulle jag ha gått ner i vikt för många år sedan men istället har alla bara klagat och klagat och då mår jag inte bra. 

Sämsta undanflykten. "det är alla andras fel. De sondmatar mig med chips och cola och kakor". Gå ner i vikt om du vill göra det eller skit i det.
  • AnooYoo
    Anonym (Jaja) skrev 2015-01-06 17:37:48 följande:

Det är inte det jag menar att det är andras fel men andra borde tänka på hur de säger det istället. Det hjälper inte att få en person att gå ner i vikt om man bara klaga. Det ger motsatt effekt istället. Pusha eller lämna personen i fred istället för att klaga. 

Att påpeka att det finns hälsorisker är inte riktigt detsamma som att klaga, men jag håller med om att det är lönlöst att försöka få någon annan att gå ner i vikt. Det är den personens problem att komma till rätta med om man vill det.
  • AnooYoo
    Anonym (Jaja) skrev 2015-01-06 17:46:45 följande:

Jag har bara hört det i negativ klang. Varje gång någon är sur eller arg så kommer det alltid fram att jag måste gå ner i vikt för att inte få diabetes eller liknande. Det gör mig verkligen peppad på att gå ner när man bara få höra de dåliga sidorna. Jag skulle vilja höra de positiva effekterna som att man blir piggare, man har mindre ont etc. förstår du?

Det enklaste vore väl om du själv tog reda på de saker du vill höra från någon annan och använde det som motivation. Det är rätt meningslöst att vänta på att någon annan ska säga saker du vill höra som ska motivera dig att göra något du vill göra.
  • AnooYoo
    Anonym (Jaja) skrev 2015-01-06 17:55:26 följande:

Det var som några som sa till mig dagen efter att mamma hade dött att det är lika bra att jag skulle börja gå ner i vikt för jag vill ju inte sluta mitt liv som min mamma gjorde. Tycker d det var bra gjort av dom? Hela mitt liv har alla försökt ge mig skuldkänslor för att jag inte är smal nog. Jag ska nog sluta äta istället då känns det som

Jag tycker att du borde sluta tänka på hur alla andra förstör för dig (och lägga ner offerinställningen) och börja tänka på vad du vill. Om du vill gå ner i vikt, gör det. Om inte, låt bli.
  • AnooYoo
    Anonym (Jaja) skrev 2015-01-06 17:55:26 följande:

Det var som några som sa till mig dagen efter att mamma hade dött att det är lika bra att jag skulle börja gå ner i vikt för jag vill ju inte sluta mitt liv som min mamma gjorde. Tycker d det var bra gjort av dom? Hela mitt liv har alla försökt ge mig skuldkänslor för att jag inte är smal nog. Jag ska nog sluta äta istället då känns det som

Att sluta äta är ett sätt att gå ner i vikt. Inte hållbart om man börjar äta lika mycket igen, men det fungerar.

Sluta vara ett sånt passivt aggressivt offer. Du kommer inte att komma någonstans med det. Ingen lider av din övervikt förutom du.
  • AnooYoo
    Anonym (Jaja) skrev 2015-01-06 18:50:57 följande:

[quote=74634158][quote-nick]AnooYoo skrev 2015-01-06 17:57:55 följande:[/quote-nick]

Jag tycker att du borde sluta tänka på hur alla andra förstör för dig (och lägga ner offerinställningen) och börja tänka på vad du vill. Om du vill gå ner i vikt, gör det. Om inte, låt bli.

[/

Det är därför jag inte ska lyssna på dom mer utan lyssna på mig själv. Vill jag äta lchf så ska jag göra det och andra får äta det de vill. Jag har lyssnat på andra för länge nu och har alltid stört mig på det. Tack för att du är ärlig. :)

Bra!

Ta hand om dig själv och lycka till!
  • AnooYoo
    Anonym (VAL) skrev 2015-01-07 12:33:06 följande:

Du pratar en massa skit Dr. Göran.

Menar du att det inte fungerar att äta mindre? Prova. Ät enbart en potatis per dag i 3 månader och se om du går ner i vikt.
Svar på tråden Hur bär ni er åt för att bli så tjocka?