Inlägg från: Anonym (Pernilla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pernilla)

Hur bär ni er åt för att bli så tjocka?

Underligt nog så såg jag det aldrig. Gick upp ca 45kg under ca 5 år och gick från en storlek 42 till 54. Visst passade inte kläderna men det var aldrig någon varningsklocka.
    Jag hade alltid blivit mobbad och kallad fet, bilden jag såg i spegeln var alltid densamma oavsett vikt. Jag antar att verklighetsbilden hann med den bild jag alltid såg för mig själv. Antar att det är samma som för personer med anorexia fast åt andra hållet. De ser sig som feta även om de är smala. 

Inte förrän min bror skulle gifta sig och jag kunde inte hitta något att klä mig i och jag var tvungen att sy upp en klänning i x antal meter tyg började jag inse att det var fel. Det var ett tält! Jag gick till läkaren och det var över tre siffror. MEN, jag såg fortfarande samma person i spegeln.

Jag gick ner 30 kg och fortfarande ser jag samma person. Jag ser ingen skillnad. På gymmet kan jag se en tjej som ser smal och snygg ut och om jag ställer mig bredvid henne kan jag jämföra i spegeln och se att vi har nästan samma kroppsform och så kan jag se att jag inte är så tjock som min hjärna vill ha det till om jag står ensam. 

Svar på tråden Hur bär ni er åt för att bli så tjocka?