Hur bär ni er åt för att bli så tjocka?
Jag förstår att vissa går upp i vikt pga sjukdom osv, men de som helt tappar kontrollen och börjar överäta (utan att de märkte det förens de vägde alldeles för mycket) förstår jag inte. Jag kan ta mig själv som ett exempel, jag är 162 cm lång och vägde runt 54 kg, började få stressigt på jobbet och blev lite deppig och åt som tröst. Till en början tänkte jag inte på att jag gick upp, kläderna satt bättre och jag kände mig riktigt snygg... men efter ett tag började allt sitta tight, favoritjeansen kom jag inte i, favoritblusarna blev för små i överarmarna och det kändes som de skulle spricka osv. Då insåg jag att ätandet hade gått överstyr och jag vägde mig och vågen visade 69 kg. Genast insåg jag att jag inte kunde fortsätta som jag gjorde och började ta tag i hälsan igen och är påväg ner, just nu väger jag 66 kg och vill ner till 57 ungefär.
Hur kan man inte märka att kläderna inte passar och man börjar köpa större storlekar? Hur kan man bara vakna en dag och plötsligt inse att man gått upp 30 kg? Är det för att man är så upptagen med att må dåligt och lever i en bubbla eller hur går det till? Jag personligen skulle aldrig kunna gå upp så mycket för det ringer en varningsklocka när jag märker på kroppen och kläderna att det inte är som det brukar och inser att jag måste ta tag i det.