Hur bär ni er åt för att bli så tjocka?
Jag vet mycket väl att man kan sakta och säkert gå upp i vikt utan att man till en början märker det. I mitt fall var det så enkelt att man jag "trodde" jag kunde äta som jag tidigare hade gjort samtidigt som jag i princip hade bytt ut cykel mot bil. Innan cyklade jag precis överallt var jag än skulle samt blev en del kvällspromenader.
Tror att många inte tänker på att det "lilla" gör så mycket.!!
Iaf så när jag hade gått upp närmare 20 kg så började jag låta bilen stå och tog cykeln igen. Vilket gjorde då att jag gick ner i vikt igen.. Har dock fortfarande några kilon för mycket men jag skulle aldrig tillåta mig själv att bli så "bekväm" igen och gå upp dessa kilon igen som jag tappat.
Känner en person som flyttade ut på landet, vilket då innebar att hon blev mer beroende av bil. Innan bodde hon inne i stan och liksom jag cyklade eller gick. Hon sa att hon märkte ganska så snart att hon hade gått upp i vikt....
Det jag inte fattar är att när man väl märker att man gått upp i vikt, så som jag gjorde inte tar tag i det då direkt, innan det går över styr totalt.