Inlägg från: Anonym (Hälsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hälsa)

Hur bär ni er åt för att bli så tjocka?

Sarakechi skrev 2015-01-06 02:16:02 följande:

Hellre en fet och snäll människa, än någon som dig TS, med en så vidrig inställning...

På vilket sätt har TS en vidrig inställning? För att hon ställer en fråga? Jag undrar samma sak som hon.
  • Anonym (Hälsa)
    Nayaa skrev 2015-01-06 08:53:49 följande:

Hälsa: Ptjaaa att kalla folk valar känns ju inte speciellt charmigt.

Inte vet jag, det kanske var menat som ett skämt? Jag har blivit kallad spinkig mm, sånt brukar man ju få kalla ngn smal men det är förbjudet åt andra hållet?
  • Anonym (Hälsa)
    SpanskaFlugan skrev 2015-01-06 08:58:59 följande:

Tycker du att det är trevligt att kalla någon för "val"?

Dessutom måste man vara direkt intelligensbefriad om man inte inser att det finns lika många anledningar till övervikt som det finns överviktiga. Men TS är mest intresserad av att skuldbelägga och håna och borde se över sin egen personlighet.

Trevligt? Det skulle jag väl inte kalla det, men säga att ngn har en vidrig inställning pga det? Kanske lite hårt.

Fast till sist och syvende så kan jag ha förståelse för att det förbryllar människor som aldrig har sett på mat som så mkt mer än något som är gott bränsle och något ofta socialt hur man först kan göra sig tjock och sedan vara missnöjd med det. Jag tror inte att man tänker på det som något man kan missbruka eftersom man själv inte har de tankarna. På en del arbetsplatser har det varit standard att få höra av de rundaste lite tråkiga kommentarer om man tar en frukt vid fikat istället för kakor. Det har alltid känts märkligt, varför bryr de sig liksom, de har väl valt att vara lite mulliga, vad är problemet?
  • Anonym (Hälsa)
    Nayaa skrev 2015-01-06 09:03:37 följande:

Hälsa: Jag skulle aldrig kalla någon spinkig, jag bryr mig inte om andras kroppsstorlek överhuvudtaget, det kanske är någonting du borde försöka ta efter?

Att försöka få det till att det är lika allvarligt att kalla någon spinkig som val går jag dock inte med på. Att vara spinkig är norm i dagens samhälle, tjocka är en extremt utsatt grupp. Det är ju bara att läsa i den här tråden så märker du hur det ligger till.

Nej, det kan jag inte säga att jag gör heller, är mer nyfiken på hur andra människor tänker och fungerar. Att berätta för någon hur de borde tänka kommer du säkert att sluta med när du fått lite mer livserfarenhet, tolerans är inte så dumt tycker jag :)

När jag var 16 år och fick höra hur smal jag var så tyckte jag inte att det var ok, inte på det där avundsjuka lite elaka sättet det ofta sades. Numera så skulle jag inte kunna bry mig mindre om vad någon tycker om min kroppsform, det är liksom ointressant.
  • Anonym (Hälsa)
    Nayaa skrev 2015-01-06 09:48:18 följande:

Hälsa: Hej och hå här var det härskartekniker på låg nivå.

Berättar du inte för sexister, rasister och annat pack att det dom säger inte är okej heller? Sorgligt.

Tycker du det? Jag skriver vad jag tänker, att du verkar lite omogen och ser allt i svart eller vitt. Det finns otroligt många gråskalor men det är jag helt säker på att du inte kan ta till dig.

Sätter du mig i den gruppen och kallar mig pack för att jag tycker att olika funderingar runt vikt kan diskuteras på ett diskussionsforum?
  • Anonym (Hälsa)
    Nayaa skrev 2015-01-06 11:11:46 följande:

Hälsa: Ingen aning om hur du lyckas tolka det som att jag kallar dig pack, du kanska ska jobba lite på läsförståelsen?

Sluta lägg energi på andras kroppar, du har ingenting med dom att göra. "Nyfiken på hur människor blir så tjocka". Du kan ju räkna lite om du nu är så nyfiken. Hur mycket behöver man överäta om man har gått upp 30kg på 20 år och ett kilo är ungefär 9000 kalorier.

Du skrev:

"Berättar du inte för sexister, rasister och annat pack att det dom säger inte är okej heller?"

Helt otroligt vad du är otrevlig, man baxnar...jag kommer att anmäla dig efter det här inlägget, det är inte ok att du likställer mig med sexister och rasister. Alla andra jag har stött på här på FL klarar att folk har olika åsikter men inte du.
  • Anonym (Hälsa)

Svaren i den här tråden känns som en ledtråd till varför man låter sig bli rejält tjock. Att det är så extremt känsligt att diskutera och att det tas som attacker säger något, frågan är vad. Något med självbilden, att man tycker att kroppen är en korrekt representation av vem man är. Något tjock=dålig personlighet ungefär. Så ser inte smala på kroppen enligt min erfarenhet.

Svar på tråden Hur bär ni er åt för att bli så tjocka?