Ni som har häst hur hinner ni med?! (Hästlängtan!!)
Mina döttrar har häst båda två.
Ena dottern är 19 år och har precis flyttat hemifrån. Hon jobbar mellan 75-100%, men bor på gården där hon har hästen så hon har ju en hel del tid över. Två gånger i veckan kommer det en liten tjej o rider på hennes miniatyrhäst.
Minsta dottern är 11 år och vi bor ca 4 minuters bilväg från stallet. Det tar ca 2-3 timmar i stallet per dag och ibland mer om hon rider fler hästar eller har nåt speciellt att göra.
Vi tränar alla tre på gymmet 2-5 ggr per vecka och minsta dottern tränar även hemma samt har vattengymnastik 1-2 ggr i veckan periodvis.
Hemma hos oss bor det även hund och fyra katter och hemma hos stora dottern bor det två katter.
En vanlig dag består av skola för 11 åringen och sen stallet direkt efter det. Så träning på kvällen och läxläsning. Lediga dagar då medryttaren rider så blir det träning och läxläsning. Jag jobbar 64% natt och det är enbart för att dottern har en sjukdom som kräver att jag är hemma och finns till hands hela tiden.
Vi har minimalt med åtaganden i vårt stall. ungefär 2 ggr per månad och häst fyller vi på vatten och mockar ligghall och hagen runtom den.