• saltlakrits10

Vi med PCO och PCO-S som försöker bli gravida!

Hej! Jag slutade med mina p-piller i september 2015 då jag och min sambo bestämde hos att försöka få barn. Ja fick en piller blödning. Sen ingen mens sen dess har nu gått 6 mån. Bokade tid hos gyn och dom konstatera att ja hade pco vilket jag då inte visste så mycket om. Hade som ett pärlband med äggblåsor på äggstockarna. Eftersom jag inte fått mens eller ägglossning så skulle jag äta tabletter först för att få igång mensen igen och sen pregotime för att få igång äl och dom sa även att jag skulle gå ner lite i vikt då jag har några kilon ja borde bli av med. Någon som har varit med om liknade? Min barnlängtan är nu stor och hoppade att detta hjälper mig.

• saltlakrits10

Tack för ditt svar. Ska testa med lchf också som många andra säger har hjälpt dom. Hoppas verkligen att min ägglossning kommer igång. Ja det är ju iaf positivt att man har bra ägg. Vi får kämpa på helt enkelt. Men de är så jobbigt och vänta när man verkligen vill bli gravid nu.

• saltlakrits10

Ja va väldigt smal innan jag börjar med mina p-piller. Sen började jag med p-piller vid 14 15 års åldern främst för att få igång en regelbunden mens. Då började jag gå upp en del i vikt. Och har pendlat väldigt upp o ner. Men nu när ja slutade med p-piller efter 10 år för att försöka få barn så har ja gått upp mer för att ja slutat. Men ja ska köra på lchf ja me o hoppas på de bästa. Kul och läsa din historia att du vart med om samma. Då får ja gratulera :)

• saltlakrits10

Ja va väldigt smal innan jag börjar med mina p-piller. Sen började jag med p-piller vid 14 15 års åldern främst för att få igång en regelbunden mens. Då började jag gå upp en del i vikt. Och har pendlat väldigt upp o ner. Men nu när ja slutade med p-piller efter 10 år för att försöka få barn så har ja gått upp mer för att ja slutat. Men ja ska köra på lchf ja me o hoppas på de bästa. Kul och läsa din historia att du vart med om samma. Då får ja gratulera :)

• saltlakrits10

• saltlakrits10

Hej. Här kommer en uppdatering från mig. Min BM sa ju till mig att jag skulle äta provera för att få mens därefter skulle jag äta pregotime för att få äl. Åt min kur provera sen börja jag bli orolig att ja inte skulle få någon mens efter 3 dagen efter avslutad kur. Men den kom på 4 dagen. Och idag på min 5 mens dag började jag me pregotime. Så nu håller jag tummarna att detta ska fungera för mig. Har en tid hos gyn nästa vecka. :)

• saltlakrits10
    Anonym (Sommar) skrev 2016-07-13 22:40:41 följande:

Hej!

Jag testade ju pergotime och letrozol som inte fungerade (gav ibland äl och ibland inte). Så vi gjorde FET med embryon fanns kvar från vårat första IVF. Två ägg sattes in, blev tvillingar. Den ena bebisen dog i v 20, men det upptäcktes inte förrän i v 28. Var en chockartad upplevelse, jag var mycket ledsen. Jag födde i v 38, en frisk och stark flicka fick jag. Och en flicka till himlen. Min dotter är nu 2 månader och jag är så lycklig över att ha henne.

Vilken resa du har gjort, du måste vara otroligt stark. Inte alla som skulle klarat det. Måste ha varit en hemsk upplevelse du vart med om. Men vilken tur att de slutade bra tillslut stort grattis till dottern. :) önskar er all lycka :)

Jag börja oxå med pergotime, fick ägglossning direkt första och andra mån och mens som vanligt. Gjorde äl test 3 månaden fick jag ingen äl enligt test och inte nu 4 gången heller. Så jag slutade tänka på de och nu var mensen försenad så jag tog test i måndags och plusade nu är jag o v 4+4 hoppas allt går som de ska :)
Svar på tråden Vi med PCO och PCO-S som försöker bli gravida!