Lilla Luna skrev 2015-09-22 06:34:02 följande:
Hej alla! Jag ska boka tid hos gyn för utredning om Pco. Innan jag började med piller så var mensen ok men liiiiite oregelbunden. Nu har den uteblivit en gång i våras ochnu igen. Denna gång trodde jag att jag var gravid då jag. Haft lite symptom men inte då. Tog ett test igår kväll och det var negativt. UMO gav mig pplåster för att få igång mensen igen. Dessa slutade jag med i juli och har sedan dess inte haft mens.
Hur lång tid tar en utredning? Hur snart kan man få hjälpmedel att bli gravid?
Hej! Jag skrev i denna gruppen för drygt ett år sen. Hade då försökt bli gravid i några månader men med strulig mens visste jag att något inte var som det skulle!
Fick efter många om och men en tid hos gyn i början av december förra året där hon direkt på ultraljud såg att jag inte hade haft någon ägglossning. Jag fick utskrivet pergotime där på plats (och provera för att få igång mensen) behövde aldrig ta provera då mensen kom igen samma dag och jag började med pergotime. Fick ägglossning men tyvärr blev det inget på första. Tog en kur till med pergotime och fick ägglossning två ggr, tyvärr blev det inget då heller. Då var pergotime restat och gick inte att få tag på i hela Sverige så jag fick letrozol utskrivet istället. Den här gången fick jag också ägglossning och nu har jag 10 veckor kvar till bf! :)
Så när jag väl fick en tid hos gyn, fick jag hjälp direkt! Men man måste kunna tala för sig eller ha turen att träffa rätt läkare!
En viktig sak att tänka på är att ägglossningen iaf för mig inte alls skedde som det beskrevs i relation till när man tagit sista tabletten. Och var dessutom olika alla kurerna men de viktigaste är ju att ägglossningen faktiskt sker och att man lyckas pricka den! (Ägglossningstest tyckte jag var toppen!)
Lycka till! :)