• Cathy

Letrozolbehandling, resultat?

skogstjejen; äsch tråkigt att höra Men när din värk nu försvunnit så kanske plusset (som håller i sig) kommer i denna cykel. Hoppas hoppas för dig!

• Cathy

Nä tyvärr är det inte bara ägglossning som gäller utan också att man ska få ett fint ägg plus att kroppens ska ge embryot förutsättningar att fästa. Så har man tur lyckas man med några letrozole kurer...håller tummarna för oss alla härinne!

• Cathy

eagle; ja om man hade svar på dina frågor Men det måste komma ett bra ägg också (och alla är inte det om man tex har PCO, är äldre osv) och att om man har ngn autoimmunsjukdom som man kanske inte ens känner till eller antikroppar av ngt slag så kan kroppen stöta bort embryot och då lyckas det ju inte....innan min första graviditet hann vi med många ivfer /inseminationer och blev till slut gravid utan ivf men det var tack vare immunbehandling (balanserade immunförsvaret). Jag hoppas att du inte behöver gå den 'långa vägen' för att bli gravid men vill bara säga att även om många lyckas bli gravida fort så är vägen till graviditet ingen okomplicerad process för kroppen...mycket som kan gå fel

• Cathy

skogstjejen; jag förstår precis hur du menar...är också rädd att mina besvär (som tyder på reumatism men proven visar inget) kommer att göra det svårt för oss att få till ett syskon.Har redan ökat mina immunmediciner och inte ens det verkar hjälpa. Men du har som 'tur' din medicin och nu är dina besvär borta så jag hoppas för dig!

eagle; letrozol har en kort halveringstid och blir inte 'kvar' i kroppen som pergo så mest sannolikt är att din cykel blir som den var innan letrozol. Möjligen lite kortare?  

• Cathy

skogstjejen; ok, så dina resultat visade inte heller nåt...jag har bara tagit prover en gång. Nu kör jag kortison så nu skulle de blir missvisande iaf. Får fundera hur jag ska göra och kolla med min fert läkare. Tack snälla, vi hoppas på mirakel
    Håller tummarna för dig med!

• Cathy

skogstjejen; ja suck. Förra månaden skippade vi helt för jag fick plötsligt äl typ dag 6 Gick inte att missta sig på den med all ryggvärk och magvärk...har fått tidig äl alla månader med letrozole och har nu skippat den. Så är lite tröstlös samtidigt som jag vet att tidig äl kan ge mycket sämre ägg så ska försöka med menopur tänkte jag. Lycka till, hoppas detta blir din månad! Hänger kvar här iaf.

• Cathy

eagle; tyvärr är det så mycket som kan gå fel i processen innan ens embryot kan fästa....har du tagit TSH/T3/T4 prov och Tpoak (antikroppar mot sköldkörteln)? Bara högt TSH och eller antikroppar kan sabba en befruktning. Ditt LH ligger (marginalt) lite högre än ditt FSH men kan ge sämre ägg. Dels behövs LH för att äggen ska mogna men för mycket LH är inte heller bra. Men annars är ju dina värden bra. Kolla annars fertilitetsguiden.com - det är en tjej här på FL som gjort sidan. Mycket bra info! I vissa fall kan insemination hjälpa, t ex om man har äl sekret som inte spermierna kan passera eller att spermierna är lite tröga (men din man hade bra spermier?). Kan väl också hjälpa om man har antisperm antibodies, är lite osäker där men jag tror att det är så. Dessa antikroppar kan ju finnas hos både kvinnan och mannen men tyvärr testas det inte i Sverige. Serum kliniken i Aten är det närmaste jag vet.

• Cathy

eagle; glömde...att varför inte börja med att testa 1/3 barnalbyl - i vissa fall kan det bara handla om lite problem vid fästandet (av embryot) och då kan acetylsalicsyra (75mg) hjälpa.

• Cathy

YTA; kollar bara snabbt in här, har slutat med letrozole och ska försöka utan efter sommaren. Tråkigt att höra om ditt mf Till din fråga - jag tror inte du ska sluta med dina mediciner. Levaxin lär du behöva ifall du inte försöker få fart på din sköldkörtel genom att ta mineraler. Metformin är bra för ostabilt socker och provera lär du behöva för att framkalla mens? I så fall skulle det vara letrozole du kunde sluta med? Mig gav den bara kort cykel och då får man inga bra ägg....

• Cathy

Hej skogstjejen! Hur går det för dig? Länge sen sist! Jag har inte tagit letrozole sedan i våras, den bara höjde mitt TSH och allt blev pannkaka. Fick plus i höst men tidigt missfall. Men nu inväntar jag bim igen Får tyvärr inga mediciner utskrivna för mina reumatiska besvär men hoppas kortison kan hjälpa....håller iaf värken borta.

Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?