• Dakine

Letrozolbehandling, resultat?

eagle87 skrev 2015-02-28 21:17:56 följande:

Hur går de?

Jag vet inte :( Tyckte att gravtestet i torsdags visade svagt plus. Tog ett fredagen som jag också tyckte visade svagt, dock ännu svagare så nästintill osynligt. Digitala sa "inte gravid". Fick ljusrosa flytningar torsdag kväll & fredag övergick det till bruna flytningar. Idag är det typ ljus rött ibland och rosa ibland. Kommer bara på pappret, behöver inget trosskydd. Mensvärk till och från. Fortfarande ömma bröst. Men det är så konstigt! Jag brukar alltid ha riklig mens med mycket klumpar och få byta trosskydd hela tiden... så jag vet ingenting! Ska ta ett till test på tisdag får vi väl se.
  • Dakine
    vera skrev 2015-03-01 21:53:30 följande:

Jag började just få samma sak - ljusrosa flytningar och lite bruna. Har haft negativa tester hela tiden och nu väntar jag bara på att kunna börja nästa kur. Jag brukar också ha riklig mens vanligtvis, men har märkt att de gånger jag inte har ägglossning är "mensen" (ännu) senare och kommer bara i form av bruna flytningar typ, behöver inte ens tampong. Största skillnaden för mig mellan ägglossnings-mens och den här är annars smärtan. Har jätteont när jag har riktig mens.

Håller tummarna för ditt test på tisdag!

Jag tror jag fått ett mf... fick en stor klump på 4 cm nyss...
  • Dakine

Jag började just få samma sak - ljusrosa flytningar och lite bruna. Har haft negativa tester hela tiden och nu väntar jag bara på att kunna börja nästa kur. Jag brukar också ha riklig mens vanligtvis, men har märkt att de gånger jag inte har ägglossning är "mensen" (ännu) senare och kommer bara i form av bruna flytningar typ, behöver inte ens tampong. Största skillnaden för mig mellan ägglossnings-mens och den här är annars smärtan. Har jätteont när jag har riktig mens.

• Dakine

• Dakine
    Lillajagmedpco skrev 2015-03-02 08:33:49 följande:
    Den stora klumpen är slemhinnorna, blir oftast väldigt slemmigt och klumpigt när den har växt till sig rejält.
    Fast slemhinnorna brukar inte komma ut som en stor runt boll som är som en studsboll... det brukar ju mer vara strimmor eller småklumpar? Vad jag hört. Den här klumpen var väldigt stor och sen var det som en sträng som satt fast i den och så var det något i den.... Ja, jag blev då chockad. Jag brukar ha mens med klumpar, men inte så där stor!
  • Dakine
    Lillajagmedpco skrev 2015-03-02 09:28:51 följande:
    Vilken vecka var du i? Fram till vecka 7 är pricken 1-3 mm.

Jag har också stora klumpar när slemhinnan har blivit tjock.
    Jag har ingen aning vilken vecka, eftersom jag fick mens två dagar efter BIM. Så bör väl vara v4-5 isf, om det nu var någon graviditet. 

Har haft ett mf 2010 också, som blev bekräftat med blodprov. Men minns inte att det var någon sådan där stor klump :( 

Alla gravidsymtom försvann också efter att klumpen kom ut. Trodde inte att min slemhinna skulle kunna bli sådär tjock, då de sa att den v ar väldigt tunn när jag var på VUL.
  • Dakine
    Tamses skrev 2015-03-04 12:33:41 följande:

Hej tjejer, ny här och nyss fått reda på att jag har PCO och var igår hos gyn och fick pergotime utskrivet och tog första tabletten idag! 

Känner mig dock så vilsen, som om vi knappt fick någon information alls utan det var mest, här är receptet, ta första tabletten på dag 5 och ät sen i 5 dagar därefter ska ÄL vara på ca dag 14-15 och så testar vi detta i 3 månader och har inget hänt tills Maj så ringer du då och bokar ny tid... 

Så, ni med erfarenhet, vad kan jag förvänta mig? Biverkningar? Hur viktigt är det att ta det på exakt dag 5? Ska dom tas vid ungefär samma tidpunkt om dagarna? Tillskott man kanske borde äta? Andra tips?

/Förvirrad helt enkelt!

Hej, 

Jag har ätit en enkelkur pergotime. Fick inga biverkningar alls. De behöver inte tas exakt samma tid varje dag, men är väl bra om du tar dem antingen på förmiddagen, eller på eftermiddagen. 

Konstigt att de inte kollar upp hur första kuren går? Mig kollade dem med både VUL för att se om äggblåsorna växt till sig, och sedan med blodprov för att kolla att det faktiskt blev en ägglossning. (VUL) visade bra resultat, men inte blodprovet. Så nu lutar det mot två tabletter nästa gång, alltså dubbelkur. Har dock inte fått något besked än! Och blir lite frustrerad för jag måste börja med dem imorgon isf. Då jag då är på dag 5. 

Jag äter inget tillskott förutom Apoteket Kvinna.
  • Dakine
    Ska ni köra på min andra kur pergotime enkel. 
    Ska köra samma som förra gången, dag 5-9. och blodprov på dag 21 (vilket dock infaller en lördag) så lär väl bli på dag 23. 

Men nu när jag pratat med dem blev jag osäker vilken dag jag ska räkna som dag 5. Idag eller imorgon. 

Min mens kom först igång rikligt och ordentligt natten till söndag. 
    Kom lite rött sent på kvällen på lördagen, men nästan inte ens så att jag behövde binda. Jag antog att jag skulle räkna söndagen som dag 1. 

Torsdag och fredag var det mest ljusrosa flytningar blandat med brunt. 

Hur skulle ni tänka? 
  • Dakine
    MissBeesly skrev 2015-03-04 17:48:07 följande:
    Jag tänker att det nog inte har jättestor betydelse med en dag hit eller dit när det är sådär på natten. Börjar den mitt i natten är det ju egentligen lika mycket lördag som söndag. En kompromiss är ju att börja med tabl på kvällen 5 dagar från lördagen och sen ta tabletterna kvällstid i stället för på morgonen. Men som sagt, det har knappast någon praktisk betydelse. Lycka till!
    Okej. 

Men bör jag då räkna lördag som dag 1 eller söndag som dag 1 menar du? 
    Alltså bör jag börja med pergotime nu ikväll, eller imorgon bitti? 

:) 

Magkänslan säger att jag ska börja ikväll, men huvudet säger imorgon eftersom det var vad kliniken sa!
  • Dakine
    skogstjejen19 skrev 2015-03-09 21:49:38 följande:

Blir knäpp :(

Jag ser tyvärr ingenting :/
  • Dakine

Går på min andra enkelkur pergo. Första kuren kändes jätte bra & jag fick ägglossning. Denna kuren har jag inte känt någonting, varit lite öm vig äggstockarna men har inte fått pos på äl - testerna än... är på dag 16 nu. Fick äl på dag 14 förra gången. Så det känns rätt kört & tråkigt. Förstår inte varför jag inte fick dubbelkur denna gång.... suck.

• Dakine

CD 18. Äntligen glad gubbe med CB :D Ägglossningen förra gången skedde på dag 14. Så hade nästan gett upp hoppet, men nu verkar det iaf vara något! :D 

• Dakine
    vera skrev 2015-03-27 10:11:01 följande:

Överst från igår, och nederst från idag. Ingen direkt ökning men ser ut som plus iaf. Ska fortsätta mäta för att att se om det blir någon stegring... vågar inte riktigt hoppas på att det lyckats än...

Jag hade pos äl-test sön 15/3 (cb digital) och mån 16/3 (testlagret). Vet inte riktigt när min BIM är men antagligen mån-ons nångång med tanke på äl-testen. Jag brukar ha väldigt långa cykler i vanliga fall. (Detta var min andra letrozolkur.)

Helt klart plus! Ta ett till på söndag då lär det vara starkare ????
  • Dakine
    Jag tror att jag plussat efter 1 år och 8 månader. 
    Jag är helt i chock, och kan inte tro det själv. Testade mig nu ikväll, på äl+12. 
    Ska testa mig imorgon bitti också!
    Har typ inga symtom jag inte haft förut vid mens. Lite ömma bröst, och gasig! 

• Dakine
    laodessa skrev 2015-03-30 00:14:48 följande:

Dakine: Solklart plus ju! Stort grattis!

Tack! Testade även idag med CB. Fick ett plus! :)
  • Dakine
    eagle87 skrev 2015-03-30 01:25:18 följande:
    Åhh grattis :)))
    Tack!! :) Fattar det verkligen inte... 
  • Dakine
    vera skrev 2015-03-30 09:03:13 följande:

Grattis!!! Fint plus! Känner igen mig när det gäller symptomen också, jag är mest gasig o trött men det skulle kunna bero på att jag är ledig o vilar o äter mest. :)

Okej ???? ska försöka känna mig lugn :) även om det är svårt... är så nojig!
  • Dakine
    doktorinnan skrev 2015-04-11 08:44:36 följande:

Hej!

Har ätit 3 Pergotime kurer (Primolut Nor däremellan) utan äl. Gick då över på Letrozol, började med dubbelkur som ej gav äl (Primolut nor) men sen på trippelkur fick jag en fin äggblåsa på 19 mm. Har idag gått över BIM en vecka, har ömma bröst och efter 3 positiva gravtest börjar jag tro att det verkligen är sant! ???? Hade missfall i augusti så jag är fortfarande lite pessimistisk så man inte blir alltför besviken om det går som förra gången...men det är bara att hoppas att det lilla livet hänger kvar! ????

Lycka till!!

Stort grattis! Här är jag lika nojig. Tagit 8 test och snart måste jag nog inse att jag är gravid ;)
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?