• efg

Letrozolbehandling, resultat?

eagle87 skrev 2015-02-22 18:37:23 följande:
    Vilken dag var de du va på? Jag har 2 test kvar Osen ultraljudet på torsdag. Vill ba veta om äl skett lr inte.
    Idag är de dag 12, har mycket aktivitet i äggstockarna men testet var betydligt svagare än det varit innan (och jag har knappt druckit alls idag så de är verkligen inte utspätt) men jag tog ju tabletterna 5-9 och de sågs att man ska få äl 1 v efter sista tabletten så alltid torsdag..
  • efg
    vera skrev 2015-02-23 08:47:04 följande:

Jag hade inte tänkt svara på mitt eget inlägg utan på ditt efg. Glad

Gravtestet idag var negativt till min stora besvikelse. Tycker det är märkligt att jag inte fått mensen när äl väl är konstaterad (nu 17-18 dagar efter äl). Cysta? Lutealfasen kan väl inte vara så lång?

Misstänkte att du svarade på mitt! Jag kommer absolut inte sluta testa och ja misstänker att äl egentligen inte har varit ännu även om testen blivit svagare men ja har fortfarande äl-känningar och de känns nog lite mer för varje dag också så de arbetas nog där inne :)

Hmm.. Tror inte lutealfasen kan vara så mycket längre iaf. Men 16-17 dagar är nig inte helt ovanligt. Va synd att du inte fick positivt test men håller tummarna för att du bara har lite lågt hormon och att de kommer ett plus om några dagar!
  • efg
    eagle87 skrev 2015-02-23 15:27:10 följande:

Dag 15 neg test. Undrar verkl om jag ändå hade äl redan på dag 10. Kan gyn se på ultraljud om man haft äl?

Vet inte om de garantera äl med vul men nästan helt säkert iaf, du skulle dit på torsdag?
  • efg

Igår vände äntligen mina äl-test och blev starkare igen! Så hoppas på positivt test idag eller imorgon! (Dag 15 idag, åt 5-9).

Ja har dock en fråga ang att ja sett att så många ändrat kost och ska gå ner i vikt för att de har pco / pcos. På nåt ställe läste ja till och med att de med pcos Är överviktiga. Detta gjorde mig förvirrad. Jag är inte överviktig och undrar då om de finns nån anledning för mig att lägga om kosten pga min pco? Tack för svar!

• efg

Tack så mycket för era svar! Ang blodsocker så har jag alltid legat snarare lågt än högt så de borde inte vara nåt problem men däremot att de är lite svajigt kanske. Jag äter rätt mycket kolhydrater och är nog den största latmasken ja vet förutom att ja står och går mycket i mitt jobb... Men som sagt är jag inte överviktig.

Vet inte riktigt hur ja ska tackla den här informationen.. Om ja ska minska på kolhydrater? Eller bara köra som vanligt.. Jag har ju fått äl av pergotime som ja åt tidigare och nu tror ja att äl är på g även med letrozol.

Velar lite i hur ja ska göra.. Vill verkligen inte banta eller nåt eftersom ja inte behöver gå ner.. :/

• efg

Jag har fortfarande inte fått positivt test.. Är dag 17 idag (åt 5-9) har massa äl-känningar och haft ökande test i några dagar (från att varit helt blanka) men de blir liksom aldrig positivt! Blir så frustrerad av detta!

• efg
    eagle87 skrev 2015-02-28 21:19:30 följande:
    Kanske missat stegringen? Tempa är ganska bra för då ser man Att äl skett....
    De har stegrat flera gånger å sen blivit svagare igen .. Men de andra gångerna när ja hade pergotime så hade jag äl senare än ja kommit ännu i denna cykel så ja tror inte äl varit än utan ja tror den kommer under denna vecka som kommer. Jag hoppas det iaf!
  • efg

Måste bara få prata av mig! Det går så otroligt dåligt för mig just nu.. Åt ju som jag skrivit tidigare första kuren letrozol mellan dag 5-9. Sen dess har testerna gått upp och ner och upp och ner och inget positivt test har kommit. Är idag på dag 22 och har världens känningar i äggstockarna (haft lite känningarna i över en vecka men igår och hittills idag har de varit galet mycket) men fortfarande inget utslag på testen :( fick hem en termometer i förrgår så har tagit tempen igår 36.41 och idag 36.60, betyder säkert ingenting men ja blir så less på att de är så mycket signaler och ändå verkar de inte hända något? Känns som ja går tillbaka till pergotime nästa månad.. Då vet jag iaf att ja hade ägglossning ..:(

• efg
    skogstjejen19 skrev 2015-03-05 13:45:03 följande:
    Min första månad på letrozole var det så för mig blev ingen jätte tydlig ökning utan svajade upp och ner.

månad 2 fick jag en bra ökning på dag 12-13

Är på dag 25 idag, så det är svårt att få en uppfattning innan mensen kommit.

Ta dag 3-7 nästa gång så kommer äl tidigare.
    Tack för ditt svar! Ja kanske köra på 3-7 är en bra ide! Men det hjälpte att skriva av sig iaf! Fick positivt igårkväll! :D
  • efg
    skogstjejen19 skrev 2015-03-07 22:17:52 följande:

Jo bim idag eller imorgon tror jag :0

Men dina test är ju helt klart positiva! Och om du inte ens passerat bim än så är de ju tidigt och då är de inge konstigt att de är svaga, ge inte upp hoppet om de där tycker jag! :)
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?