Usch vad kämpigt det låter.
Jag tycker att det är bra att du kontaktat en kurator. Ibland kan man må bättre om man får en chans att sortera tankarna och känslorna. Jag hoppas att det ska hjälpa dig. Skönt att du vet att du haft ägglossning - och att ni fick till myset 3 gånger det bådar ju gott. Håller tummarna för er. Tråkigt att din gynekolog inte får iväg era papper. Jag förstår att det stressar dig. Hoppas att ni prioriteras snart.
Min mens dröjde 2dagar ena gången och en hel vecka sist när jag tog provera - jag hoppas den kommer illa kvickt! Vill så gärna spola fram tiden till dag 15 i cykeln, få höra att jag har en fin blåsa som växer och att vi äntligen ska få börja försöka på riktigt.
KaosArt skrev 2016-02-19 07:33:48 följande:
Hej tjejer.
Har haft en dålig period så kom mig inte för att gå in här något. Känner att denna kampen tar så fruktansvärt mycket energi från mig. Och samtidigt har jag såna problem med sömnen, att somna kan jag, men sedan att förbli sovande... vaknar gång på gång och kan vakna tidigt utan att kunna somna om. Har kontaktat en kurator nu så jag hoppas att jag ska kunna få lite hjälp med att kunna koppla av mer.
Hade äl i helgen, hade massa äl känningar denna gång och äl stickorna visade mycket starka utslag så det känns som att jag hade en "stark" eller "bra" ägglossning denna gång. Men ja det är väl samtidigt som jag vill inbilla mig själv ;) finns väl egentligen inget som är en bra eller stark äl. Hehe. Men fick till det tre gånger med killen min så vi har gjort vad vi kan.
Så nu är det den långa väntan. Den jobbigaste tiden på cykeln.
Dessutom skulle våran klinik skicka iväg en remiss om ivf, och jag har tjatat på dem i snart två veckor om att de ska skicka den men tydligen så har de så himla mycket viktigt att stå i så den har inte kommit iväg än! Blir så fruktansvärt trött. Det innebär ju att vi får så mycket extra väntetid. Vi vet ju inte om vi får det godkänt så
rebeqqa: förstår att nu vill sätta igång ett försök om ni inte kunnat göra det på länge! Hur lång tid kan det ta tills mensen kommer? Själv har jag ju fördelen att jag får äl varje månad, (eller ja vad vi tror iaf) men det fungerar inte ändå. Hoppas för er skull att det ska ta sig för er denna gång :)