-
Eftersom 3-7 ger fler ägg än 5-9 så skulle ja säga att du kanske får äl fler gånger så om de här ägget inte är perfekt så kanske de blir fler chanser under veckan. Ja skulle fortsätta testa om ja va du. Jag fick äl två ggr med senaste pergotimekuren. Och de med en veckas mellanrum.eagle87 skrev 2015-02-18 09:44:44 följande:Aa glad att jag testa annars hade vi missat, men Orolig nu om de inte är för tidigt att ha ägglossning ? Ja menar kommer äggen va bra kvalité O storlek?
-
Jodå, man kan absolut ja ägglossning två gånger! Speciellt när man äter äggstimulerande. Det är därför det ofta visar sig att tvåäggstvillingar är några dagar olika gamla.eagle87 skrev 2015-02-18 10:13:51 följande:Kan man ha ägglossning två gånger? Jag tror du kan ha lh ökning 2 ggr dvs att ägget inte släpper första gången men inte ägglossar två ggr då kroppen bildar gulkroppshormon efter äl som blockerar ägglossning...
-
Man trodde det förut men det har gjorts väldigt lite forskning på det men det finns bevis för att man kan ha ägglossning flera gånger. Nu orkar ja inte ta fram orginal-forskningen men här skrev bland annat Aftonbladet om en forskning om just det:eagle87 skrev 2015-02-18 10:40:53 följande:Det är för att äggen har tagit olika lång tid att inplantera sig... Man kan släppa flera ägg men inte ägglossa två gånger.
pregnancy.lovetoknow.com/wiki/Can_You_Ovulate_Twice_in_One_Cycle
www.aftonbladet.se/wendela/article10378185.ab -
Hur som helst, oavsett om du tror på min teori eller inte så behöver de ju inte innebära att du haft äl ännu. Utan ja skulle ändå fortsätta testa :)
-
Nope inte ännu! Har tagit fjärde tabletten idag på cd 8, tänkte kanske börja testa på dag 13? Eftersom man beräknar att äl sker 7 dagar efter sista tabletten (alltså dag 16) men man vill ju inte missa något.. Hoppas äl sker tidigare mer letrozol som alla säger eftersom de blev så sent med pergotime för mig!eagle87 skrev 2015-02-18 11:03:07 följande:Tack för att du dela me dej:)! Hoppas de funkar, har du börjat testa?
-
Om de är de testen på bilden du menar är positiva så har du tyvärr fel. Inget av de testen är positiva äl test. Det närmast positivt är det tredje från höger och kan indikera att du bara missat det högsta peaken av lh om du bara tar 1 gång /dag. Men annars är inte äl test positiva förrän strecket är lika eller starkare än det andra.skogstjejen19 skrev 2015-02-18 22:11:29 följande:Mina är positiva nästan jämt (pco-s) förra månaden så hade jag äl nästan hela månaden om man litar på ältesten. Sjukt irriterande, men jag har antagligen inte äl om inte teststrecket är lika starkt som kontrollstrecket eller starkare.
-
Även om du haft äl så har du inte fått positiva test på de på bilden (men du har kanske andra som du sa) ett tips är att ta testen mellan 10-20 då lh nivån är högre. Det kan va en anledning till att du missar den tiden på dygnet som testen skulle få störst utslag :)skogstjejen19 skrev 2015-02-19 06:43:58 följande:Jag tar alltid 2 per dag kl 07 och kl 21 alltid samma tid.
Detta var bara ett utplock av tester, hade minst 5 tillfällen där teststrecket var starkare än kontrollstrecket.
När jag blev gravid med dottern och hade äl var testet som det längst till vänster.
Även den gången jag hade äl men fick sexförbud, då var vi och gjorde vul dagen efter äl varit.
Vet inte varför jag envisas med att ta äl tester för med min pco-s är det svårt att läsa av testerna. -
Börjar fundera på att börja testa redan imorrn dag 10.. Tog sista tabletten idag. Vill ju verkligen inte missa.. De har börjat komma lite känningar i äggstockarna, inte som när ja haft äl ännu men de är säkert på g. Skulle passa bättre med äl nästa vecka men om de kommer nu så vill ja iaf veta de!eagle87 skrev 2015-02-19 14:14:10 följande:
Jag har haft äl, positivt test igår på dag 10 O tempohöjning idag... Är besviken hade hoppats på dag 13-14. Hade sex dag 9 O 10 så hoppas ändå de tagit sig.
-
Nu vet ja inte va ja ska tro.. Fick nästan positivt på äl testet igår fm. På cd 10. (Kunde inte ta ett nytt test senare på dagen igår pga jobb) Och hade hela dagen igår ökande äl-känningar och även lite idag. Idag är testet betydligt svagare så man undrar ju om äl skedde inatt/imorse? (Isf har vi inte missat det iaf) ska fortsätta testa men man blir ju förvirrad. Så dåligt att man inte kan fp saker och ting svart på vitt! :p
Detta är min första kur med letrozol och med pergotime hade jag äl ganska sent i cykeln. -
Skogstjejen: ja nu får du mysa på ordentligt! Helt klart positivt!
Eagles: för mig är de lite samma. Fick starkt utslag dag 10 men inte positivt. Sen har de sjunkit dag 11 o 12 dock fortfarande äl-känningar .. Mycket märkligt. Men enligt "bruksanvisningen" så borde jag ha äl typ på torsdag så jag kommer fortsätta testa iaf över de datumet eller tills ja får ett garanterat positivt test.