• Cathy

Letrozolbehandling, resultat?

De med pco får ju oftare + på äl-stickan för att LH nivån redan från början är högre en hos de som inte har pco...Men jag hittade en sajt (kan infoga länken senare, är på en annan dator nu och kan inte sidan utantill) på vilken de sa att även svagt + kan indikera att man har äl...de här var en USA sajt och de har säkert annan typ av test men med letrozole kan alltså även nästan lika starkt streck som kontrollstrecket innebära äl. Jag tror nämligen att jag själv hade tidigt äl nu med letrozole och bara svagt + på stickan och missade äl för fattade först efteråt att jag hade haft äl...

• Cathy

eagle; om du normalt har äl, när har du den? Jag har rätt tidig äl normalt (cd 11-12) men nu tror jag att fick äl cd 10...  

• Cathy

eagle; om du har normalt först dag 19-21 så kan du bra ännu vänta på äl. Läste på en USA sajt att de flesta får äl med letrozole dag 14-19. Gäller dock inte oss som verkar ägglossa dag 10 haha (för tror att jag gjorde det me vi får se..).

Om det blir fler letrozole kurer för mig så gör jag nog ett tidigt vul. Jag har aldig lärt mig det där med tempen så kan inte börja med det nu, även om det verkar vara pålitligt men är det inte så att man får veta först efter äl att man haft äl om man tar tempen??  

• Cathy

Grattis till era äl och prog prov!! Jag tog en äl spruta för en vecka sedan enligt gyns ordination och kände 'stick' i flera dagar och till slut värk i tisdags som om embryot fäst men nu inget på två dagar. Mitt immunförsvar har väl förstört den här gången Om inte ägget var dåligt, också möjligt förstås i min ålder Så är inte säskilt hoppfull just nu. Håller tummarna för er alla!

• Cathy

Hej igen! Skogstjejen, ja preis så menade jag Jag har överaktivt immunförsvar som attackerar embryot och hindrar det från att fästa. Min tjej fick jag med hjälp av immunmediciner och kör med samma nu Jag fyller 42 snart så åldern är inte på min sida

• Cathy

Jag fick ju ingen tydlig stegring heller, tog en äl spruta efter vul när gyn såg att blåsan kunde släppa närhelst men jag tror att det kan bli så med letrozole eftersom östrogen (E2) nivån inte stiger på samma sätt som med pergon och framkallar LH stegring? Så nu den här månaden går jag på VUL igen, trött på att invänta plus med stickorna och vill inte missa äl.

• Cathy

skogstjejen; men du har fått två streck på testet?! Hade du inte bim idag eller imorgon? När jag blev gravid så fick jag ett jättesvagt streck dagen innan bim, det tog några dagar innan det blev starkare. Så jag håller fortsatt tummarna för dig!

Jag är igång med letrozole kur nr 2 men allt känns bara fel i kroppen...suck.

• Cathy

YTA; ja, det kan finnas mjuk vävnad omkring äggstocken, sk struma. Det är vanligare hos dem med PCO.

skogstjejen; håller tummarna hårt för dig!

Iaodessa; grattis till plus!

Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?